De Defender 2018
- Henk
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: De Defender 2018
Ter aanvulling: een lichte vracht heet dan een Vandeurzen ...
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
Ik zou het woordje "heten" gebruiken in de zin van ....Gij zijt nen heten.
Rob
Rob
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
Waar is dat "hier"? linkske vergeten? Dat noem ik nu eens kras zi!Peter R. schreef:Bovendien kan u, indien u twijfelt bij het posten van een bericht, hier steeds het correcte gebruik van heten en noemen nakijken![]()
Peter
avatar = Hammerite-user.
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
Als de opvolger niet meer Defender zal heten, is het dan wel de opvolger? Het wordt dan ineens minder spannend, het lijkt alsof ze toch niet uit het vraagstuk zullen geraken en de scherpe kantjes er af halen.
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
Het eerste is erger natuurlijk, maar als ze van de naam afstappen, dan is er kans dat het geen echte Defender is die ook geen Defender heet. Ik ben vooral benieuwd naar het heritage verhaal, kwestie van er in te slagen de stamboom consequent en geloofwaardig verder te zetten en hoe het nieuwe ontwerp er uit zal zien. Misschien besluiten ze wel dat het niet nodig is om nog een echte offroader a la Jeep te bouwen en zijn ze content met (weliswaar capabele) SUV's.
Maar ach, gezien de LR prijzen is er erg weinig kans dat er ooit een voor mijn deur zal staan, dus de interesse is vooral theoretisch - of platonisch, kies maar ;-)
Maar ach, gezien de LR prijzen is er erg weinig kans dat er ooit een voor mijn deur zal staan, dus de interesse is vooral theoretisch - of platonisch, kies maar ;-)
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
Waarom denk je dat LR hierbij zo lang draalt ? Er is gewoon geen enkele manier waarop ze een icoon zoals de Defender op een volwaardige manier kunnen invullen.
Auto's met karakter (en nukken en grillen) worden gewoon niet meer gesmaakt door het grote publiek.
Geen enkele autofabrikant kan het zich nog veroorloven om dit te maken; tenzij dat "money is not the issue" van toepassing is. Maar in die categorie hoor LR echt niet thuis.
Ik ben dus curieus om te zien hoever ik naast de waarheid zit
Auto's met karakter (en nukken en grillen) worden gewoon niet meer gesmaakt door het grote publiek.
Geen enkele autofabrikant kan het zich nog veroorloven om dit te maken; tenzij dat "money is not the issue" van toepassing is. Maar in die categorie hoor LR echt niet thuis.
Ik ben dus curieus om te zien hoever ik naast de waarheid zit

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- christiaan
- Berichten: 306
- Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
- lrocb_lidnr: 7
- Woonplaats: Hulshout
Re: De Defender 2018
Voor die markt kunnen ze dan beter het oude model blijven bouwen, zoals Toyota dat al jaren doet.Peter R. schreef:Wel, LR heeft beslist dat de minimum 'jaarlijkse afname' noodzakelijk om het project leefbaar te maken 100.000 stuks is. Vermits het hier om een product zal gaan dat voor de 'core' markten (mijnbouw, NGO's, orde- en strijdkrachten in onherbergzamere gebieden) hetzij te duur, hetzij te complex,hetzij alletwee is, zullen ze dus een auto moeten maken die ze aan 100.000 mensen kunnen verkopen die bereid zijn 50K of meer uit te geven aan een lifestyle statement. Ze moeten dus een idee verkocht krijgen, geen auto die aan dat idee voldoet.
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
Het probleem met een Defender is dat de constructie vanuit productie oogpunt eigenlijk gruwelijk is.
Véél te arbeidsintensief om te maken. Toyota heeft die problematiek al veel vroeger bijgestuurd.
Leuk voor ons dat Land Rover dit zo lang volgehouden heeft, doch ooit moest daar een eind aan komen.
Wat er ook volgt ... het zal nooit meer hetzelfde zijn.
Misschien dat sommige stijlelementen nog wel verwijzen naar wat ooit de Defender was, maar de rest is wishful thinking.
Het wordt een moderne doos die vooral geoptimaliseerd is vanuit het oogpunt van assemblage technieken.
De rest gaat over smaak en kleur
Véél te arbeidsintensief om te maken. Toyota heeft die problematiek al veel vroeger bijgestuurd.
Leuk voor ons dat Land Rover dit zo lang volgehouden heeft, doch ooit moest daar een eind aan komen.
Wat er ook volgt ... het zal nooit meer hetzelfde zijn.
Misschien dat sommige stijlelementen nog wel verwijzen naar wat ooit de Defender was, maar de rest is wishful thinking.
Het wordt een moderne doos die vooral geoptimaliseerd is vanuit het oogpunt van assemblage technieken.
De rest gaat over smaak en kleur

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
Ik heb al gehoord dat de verwijzing naar Defender in de nieuwe verwerkt zit...dat de radiator grille van ver nog op de hedendaagse zal/zou lijken.
Al de rest is op basis van twee subframes van de nu op de markt zijnde lr modellen.
Rob
Al de rest is op basis van twee subframes van de nu op de markt zijnde lr modellen.
Rob
- sammels
- LROCB-Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
- lrocb_lidnr: 1160
- Woonplaats: Wolvertem
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
De V8 gaat BMW worden ik zou niet verschieten als de 6in lijn ook BMW gaat wordenPeter R. schreef:Een zijstraat...
Tweede helft van 2017 komt JLR met de nieuwe 'Ingenium' 3L. Het zal opnieuw een 6-in-lijn worden, en dus een beetje een modulair systeem 500cc-per-potteke zijn. Worden voorzien :
Benzine : 300/400/500bhp
Mazout: 275/335/400bhp
Een 400 pk Disco SVX ? OK, ik ben wakker...
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: De Defender 2018
TATA is den baas hé...ik denk dat er geen BMW moteurkes inkomen.Als heel dat spel maar niet van India ga komen.
Rob
Rob