Pagina 1 van 1

Re: De Defender 2018

Geplaatst: ma 21 nov, 2016 10:50
door Henk
Ter aanvulling: een lichte vracht heet dan een Vandeurzen ...

Re: De Defender 2018

Geplaatst: ma 21 nov, 2016 12:03
door De Rob
Ik zou het woordje "heten" gebruiken in de zin van ....Gij zijt nen heten.
Rob

Re: De Defender 2018

Geplaatst: ma 21 nov, 2016 12:38
door Wolf
Peter R. schreef:Bovendien kan u, indien u twijfelt bij het posten van een bericht, hier steeds het correcte gebruik van heten en noemen nakijken :thumbup:
Peter
Waar is dat "hier"? linkske vergeten? Dat noem ik nu eens kras zi!

Re: De Defender 2018

Geplaatst: di 22 nov, 2016 09:22
door Vogler
Als de opvolger niet meer Defender zal heten, is het dan wel de opvolger? Het wordt dan ineens minder spannend, het lijkt alsof ze toch niet uit het vraagstuk zullen geraken en de scherpe kantjes er af halen.

Re: De Defender 2018

Geplaatst: di 22 nov, 2016 11:01
door Vogler
Het eerste is erger natuurlijk, maar als ze van de naam afstappen, dan is er kans dat het geen echte Defender is die ook geen Defender heet. Ik ben vooral benieuwd naar het heritage verhaal, kwestie van er in te slagen de stamboom consequent en geloofwaardig verder te zetten en hoe het nieuwe ontwerp er uit zal zien. Misschien besluiten ze wel dat het niet nodig is om nog een echte offroader a la Jeep te bouwen en zijn ze content met (weliswaar capabele) SUV's.
Maar ach, gezien de LR prijzen is er erg weinig kans dat er ooit een voor mijn deur zal staan, dus de interesse is vooral theoretisch - of platonisch, kies maar ;-)

Re: De Defender 2018

Geplaatst: di 22 nov, 2016 11:22
door Peter Puma
Waarom denk je dat LR hierbij zo lang draalt ? Er is gewoon geen enkele manier waarop ze een icoon zoals de Defender op een volwaardige manier kunnen invullen.
Auto's met karakter (en nukken en grillen) worden gewoon niet meer gesmaakt door het grote publiek.
Geen enkele autofabrikant kan het zich nog veroorloven om dit te maken; tenzij dat "money is not the issue" van toepassing is. Maar in die categorie hoor LR echt niet thuis.

Ik ben dus curieus om te zien hoever ik naast de waarheid zit :P

Re: De Defender 2018

Geplaatst: di 22 nov, 2016 13:24
door christiaan
Peter R. schreef:Wel, LR heeft beslist dat de minimum 'jaarlijkse afname' noodzakelijk om het project leefbaar te maken 100.000 stuks is. Vermits het hier om een product zal gaan dat voor de 'core' markten (mijnbouw, NGO's, orde- en strijdkrachten in onherbergzamere gebieden) hetzij te duur, hetzij te complex,hetzij alletwee is, zullen ze dus een auto moeten maken die ze aan 100.000 mensen kunnen verkopen die bereid zijn 50K of meer uit te geven aan een lifestyle statement. Ze moeten dus een idee verkocht krijgen, geen auto die aan dat idee voldoet.
Voor die markt kunnen ze dan beter het oude model blijven bouwen, zoals Toyota dat al jaren doet.

Re: De Defender 2018

Geplaatst: di 22 nov, 2016 14:09
door Peter Puma
Het probleem met een Defender is dat de constructie vanuit productie oogpunt eigenlijk gruwelijk is.
Véél te arbeidsintensief om te maken. Toyota heeft die problematiek al veel vroeger bijgestuurd.
Leuk voor ons dat Land Rover dit zo lang volgehouden heeft, doch ooit moest daar een eind aan komen.

Wat er ook volgt ... het zal nooit meer hetzelfde zijn.
Misschien dat sommige stijlelementen nog wel verwijzen naar wat ooit de Defender was, maar de rest is wishful thinking.
Het wordt een moderne doos die vooral geoptimaliseerd is vanuit het oogpunt van assemblage technieken.
De rest gaat over smaak en kleur :D

Re: De Defender 2018

Geplaatst: di 22 nov, 2016 15:31
door De Rob
Ik heb al gehoord dat de verwijzing naar Defender in de nieuwe verwerkt zit...dat de radiator grille van ver nog op de hedendaagse zal/zou lijken.
Al de rest is op basis van twee subframes van de nu op de markt zijnde lr modellen.
Rob

Re: De Defender 2018

Geplaatst: di 22 nov, 2016 20:26
door sammels
Peter R. schreef:Een zijstraat...

Tweede helft van 2017 komt JLR met de nieuwe 'Ingenium' 3L. Het zal opnieuw een 6-in-lijn worden, en dus een beetje een modulair systeem 500cc-per-potteke zijn. Worden voorzien :

Benzine : 300/400/500bhp
Mazout: 275/335/400bhp

Een 400 pk Disco SVX ? OK, ik ben wakker...
De V8 gaat BMW worden ik zou niet verschieten als de 6in lijn ook BMW gaat worden

Re: De Defender 2018

Geplaatst: di 22 nov, 2016 22:51
door De Rob
TATA is den baas hé...ik denk dat er geen BMW moteurkes inkomen.Als heel dat spel maar niet van India ga komen.
Rob