ABS rrc TDI

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
thorbjorn
lrocb_lidnr: 0

ABS rrc TDI

Ongelezen bericht door thorbjorn »

Het lampje van de ABS en tc gaan na het starten normaal uit, om na 5 á 10 min terug aan te gaan. Alle kabels hangen op het eerste zicht nog.vast, wel moet de pomp langer werken als het contact word opgezet. De remmen werken normaal enkel bij een ,,noodstop" gaat het pedaal op en neer, ik weet niet of dit normaal is aangezien ik ooit hard rem. Sinds kort is er ook een fluitend geluid bijgekomen, maar dat.lijkt me eerder van de turbo(darmen) te komen
Escape
lrocb_lidnr: 532
Contacteer:

Re: ABS rrc TDI

Ongelezen bericht door Escape »

De ABS heeft een hydraulische booster (pomp) met accumulator met stikstofvulling. Als daar een lek in zit, of in de terugslagklep, dan verliest het systeem druk en bij te lage druk gaan de waarschuwingslampjes branden. Hoe vaak kan je de remmen intrappen zonder dat de pomp draait? Indien minder dan 5 keer, is het aangeraden de accumulator te vervangen.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
thorbjorn

Merci voor de snelle reactie. Dat ga ik straks proberen.
thorbjorn

Pomp springt op na 2x remmen. Kan je de accumulator gewoon vervangen en hoe moet die ontlucht worden
Escape
lrocb_lidnr: 532
Contacteer:

Ongelezen bericht door Escape »

Ja, die accumulator kan je zo vervangen. Bij de P38a lukt dat meestal zelfs zonder ontluchten, voor de Classic staat er een uitgebreide handleiding in Rave...
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Plaats reactie