Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Penguin »

Na 2025 zal je geen defender of D3 meer zien rijden in het Brussels gewest
een TDi al binnen 2 jaar, en TD5's binnen in 2020

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160602_02320503
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3580
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Henk »

Tijd om met pensioen te gaan dus tegen 2020 :angel:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1149
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Vogler »

Ik zet de verhuizing al maar in de agenda...
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 631
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Waldorf »

Gent is ook bezig.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door De Rob »

Alle eigenaars van een Defender tot 2001 woonachtig in Antwerpen hebben al een brief gehad ...vanaf 1 Februari 2017 is hun wagen persona non grata in den Antwaarp.Wagens van na 2001 mogen wel betalen om er nog te mogen komen...Die kans krijgen die van tot 2001 zelfs niet.
Het geldt voor ALLE diesels wel te verstaan.
Rob
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Ruikt dit hier weeral naar geld...
Je moet eens kijken met welke wrakken de meeste groenegeitjewollensokken rijden...

In steden als Londen heeft dit volgens mij nog geen effect gehad op de metingen
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1149
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Vogler »

Het moet wel gezegd worden dat de lucht hier soms echt wel slecht is. Ik ben enkele keren half misselijk gestopt met aan de auto te werken terwijl ze hier weer stonden aan te schuiven. Ik geloof wel dat luchtkwaliteit de primaire motivatie is - en de enige manier die mensen tot verandering leidt, is doorgaans hun portemonnee. Verder staat Brussel voor veel mensen synoniem met de stad waar je bij voorkeur tot bij de deur van je bestemming rijdt: men lijkt vaak liever 20 minuten aan te schuiven voor de laatste 500 meter in plaats van ze te voet af te leggen.

Wat me wel tegensteekt, is dat het gros van de luchtvervuiling In Brussel - en waarschijnlijk ook in Antwerpen en Gent - onvermijdelijk afkomstig is van de tienduizenden forenzen die elke dag binnenkarren met hun (door de overheid gepromote lease)wagen. Je zou 's morgens eens langs de Wetstraat en Leopold 2 tunnel moeten kijken wat voor een gigantische stroom auto's zich de stad in perst. Ik vraag me dan telkens af hoe die stad dat toch verwerkt krijgt. (Bij nader inzien lijkt dat niet meer te lukken, zeker nu het Reyersviaduct er niet meer is en de ene na de andere tunnel dicht gaat).

Ik ga zelf met de bus naar het werk en doe meestal lokaal boodschappen, te voet of met de fiets. Antares staat soms zelfs twee weken stil als ik mezelf kan bedwingen, dus mijn ecologische voetafdruk is redelijk beperkt - en dat maakt het een bittere pil om te slikken. Onze Defender is me liever dan de stad of onze woning, dus waar we over 3 jaar zullen staan, dat is wat mij betreft verre van zeker.

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Wolf »

Landy Bean schreef:Ruikt dit hier weeral naar geld...
Je moet eens kijken met welke wrakken de meeste groenegeitjewollensokken rijden...
voor een groot deel het gevolg van de versoepeling van het oldtimer-statuut, (iets wat ik nog steeds niet begrijp) en reglement van Europa.
Heeft dus niks met geld te maken, of.. beter: alles heeft met geld te maken natuurlijk maar is hier niet de reden of de oorzaak.
avatar = Hammerite-user.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Denk als je mijn totale co uitstoot van de boskar neemt en die van een pendelaar die elke dag voor zijn job 200 km rijdt je niet moet kunnen tellen wie het meest vervuild.

Nu zolang ze maar de grote steden verbieden lig ik er niet van wakker, daar wil ik toch niet zijn
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Penguin »

Vogler schreef: onvermijdelijk afkomstig is van de tienduizenden forenzen die elke dag binnenkarren met hun (door de overheid gepromote lease)wagen. Je zou 's morgens eens langs de Wetstraat en Leopold 2 tunnel moeten kijken wat voor een gigantische stroom auto's zich de stad in perst. Ik vraag me dan telkens af hoe die stad dat toch verwerkt krijgt
Voor je toch gemikt op mijn schenen zou kunnen gaan schoppen en door mijn olifanten vel zit ;) :

Ik heb lang geleden jaarlijks de baan gedaan met de leasewagen. En momenteel heb ik nog steeds zo een leasewagen. (Ik heb wel het voordeel dat het bij mij geen onderdeel is van mijn verloning)
Het gros van wat het centrum van de grootsteden binnen moet is niet om naar kantoor te gaan, maar effectief naar klanten MOET. Zij het verkoop, onderhoud, herstelling, consultatie,...
De meeste grote bedrijven zitten niet meer in het centrum van de grootsteden.

Ook nog ff vermelden dat zo een leasewagen NIET gratis is. Akkoord, de kost is minder dan indien het onze eigen wagen zou zijn.
Ik wil gerust mijn firmasleur afgeven, als daarmee dan ook de sociale bijdragen worden afgeschaft en ieder voor zijn eigen sociale zekerheid moet zorgen. Iedereen happy, want iedereen meer netto loon. (Dat iedereen dat extra netto loon nuttig gaat gebruiken (de nodige verzekeringen), da's dan weer wat anders) Maar we wijken af... :)

Deze "oplossing" is er geen. Dit gaat enkel de steden nog leger maken, zolang er geen deftig alternatief is, waar je op kan betrouwen.
Gezonder? Ik denk het niet, als de ring rond Brussel een hele dag vast zit (zoals deze week) en er is niet veel wind, maar net genoeg om alles de stad binnen te blazen, is het er even "ongezond"

Vorig jaar of 2 jaar geleden hebben we lange tijd moeten traag rijden wegens de lucht vervuiling... Vanwaar kwam die? Overgewaaid van Duitsland.

En over Duitsland gesproken. Daar doen ze dergelijke al een paar jaar, maar daar geven ze de mensen ten minste de kans om een extra filter te plaatsen, zodat zij alsnog "in orde" zijn. (en hun openbaar vervoer werkt)
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Beerke »

Penguin schreef:

Het gros van wat het centrum van de grootsteden binnen moet is niet om naar kantoor te gaan, maar effectief naar klanten MOET. Zij het verkoop, onderhoud, herstelling, consultatie,...
De meeste grote bedrijven zitten niet meer in het centrum van de grootsteden.
Ik denk dat jij al lang niet meer in Brussel geweest bent.

Heel de Europese wijk (en een stuk daarbuiten), alles langs de kleine ring vanaf de Naamsepoort tot aan de Sainctelette, De Koningsstraat, alles ronde het Noordstation, rond de midi, enz.. zijn allemaal kantoorgebouwen met bijhorende ondergrondse parking.
Het gros komt net wel met de (firma)wagen tot daar.
De mensen die naar klanten moeten zijn echt maar een heel klein deel hoor.
Als het zou zijn zoals jij zegt zou er bijna geen verkeer meer zijn tijdens de spits.
De mensen die naar klanten moeten in het centrum plannen hun bezoek, in de mate van het mogelijke, in buiten de spitsuren.

Nu over de leasewagens,
Die hoeveelheid gaat niet veranderen door de invoering van de emissiezone, de meeste leasewagens worden vervangen na max. 4 jaar.
Naar schatting word slechts 30% van de firmawagens echt gebruikt word voor klantenbezoeken en dergelijke.
Maar een firmawagen die enkel en alleen gebruikt wordt voor woon-werk en privé ritten dat is naar mijn mening enkel om te profiteren van het gunstig fiscaal stelsel.
En laat het duidelijk zijn, wanneer ik een firmawagen zou aangeboden krijgen en dat komt mij voordeliger uit zou ik het ook doen!!

Voorbeeldje van net buiten de stad, op woluwedal (R22) in Woluwe passeerde ik vroeger met vrachtwagen heel regelmatig.
Daar staat het vol met allemaal dezelfde bmw's, die komen 's morgens aan en vertrekken 's avonds. ( ze staan daar tot op straat want de ondergrondse parking van 900 plaatsen is niet voldoende) ( bedrijf PWC)


grtz,

Tom
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Penguin »

Beerke schreef:
Penguin schreef:

Het gros van wat het centrum van de grootsteden binnen moet is niet om naar kantoor te gaan, maar effectief naar klanten MOET. Zij het verkoop, onderhoud, herstelling, consultatie,...
De meeste grote bedrijven zitten niet meer in het centrum van de grootsteden.
Ik denk dat jij al lang niet meer in Brussel geweest bent.

Heel de Europese wijk (en een stuk daarbuiten), alles langs de kleine ring vanaf de Naamsepoort tot aan de Sainctelette, De Koningsstraat, alles ronde het Noordstation, rond de midi, enz.. zijn allemaal kantoorgebouwen met bijhorende ondergrondse parking.
Het gros komt net wel met de (firma)wagen tot daar.
De mensen die naar klanten moeten zijn echt maar een heel klein deel hoor.
Als het zou zijn zoals jij zegt zou er bijna geen verkeer meer zijn tijdens de spits.
De mensen die naar klanten moeten in het centrum plannen hun bezoek, in de mate van het mogelijke, in buiten de spitsuren.
Zit bijna dagelijks te Diegem. Is inderdaad lang geleden dat ik aan het zuid en noord geweest ben. Buiten aan het noord bij Proximus was toch alles leeg gelopen, zeker aan het zuid.
Welke bedrijven zitten daar dan?
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1149
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Vogler »

Whauw, Penguin: door die olifantenhuid van jou geraken, dát zou pas een prestatie zijn :mrgreen:
Niets tegen de mensen die een leasewagen hebben hoor, het gaat juist om het feit dat ze door de overheid veel te aantrekkelijk gemaakt zijn als vergoeding, en niet te vergeten dat het natuurlijk allemaal diesels moesten zijn tot de hybrides begonnen te komen. Ze zijn dan wel niet gratis, maar volgens een vergelijking die ik een jaartje geleden in de krant las, kost een BMW5 je als leasewagen minder dan een doorsnee Golf in particulier bezit. Moesten ze me een leasewagen aanbieden dan zou ik het weigeren, het is enkel de bijbehorende tankkaart waar ik jaloers op ben :roll: Het is ook gebleken dat mensen met een leasewagen veel meer rijden dan mensen met een privewagen.
En het is zoals Tom schrijft: er is hier echt geen leegloop bezig, al is het afwachten wat de effecten zijn van de aanslagen en stakingen van de laatste tijd. Er zijn wel wat bedrijven die voor de rand kiezen, maar dat schept soms vaker problemen qua mobiliteit: moeilijker bereikbaar met openbaar vervoer, en bovendien is er dan altijd wel een deel van de werknemers dat nu helemaal om Brussel heen moet. We hebben op het agentschap die oefening zelf ook ooit gemaakt toen we de voor de beslissing stonden om de huur al dan niet te verlengen. 't Is complex...
En nog eens een mooi voorbeeld van de mentaliteit: ik heb een collega die hooguit twee kilometer verderop woont in dezelfde straat als het bureau, en toch dagelijks met de auto komt. Nochtans maar 5 bushaltes, grotendeels langs een busstrook. Wanneer ik op het werk arriveer, heb ik mijn mails en agenda bekeken en weet ik weer wat er op me af komt voor de dag, en ik ben meestal sneller daar dan wanneer ik occasioneel met de auto ga.

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest

Ongelezen bericht door Beerke »

Er zitten uiteraard ook veel overheidsbedrijven bij, zoals ministerie Vlaamse gemeenschap, Selor, vlaamse overheid,enz..
Zoals je zegt, proximus, GDF suez, Infrax, ...

Op de havenlaan zitten KBC en Tour en Taxi's. ( op die laatste site staan enkele nieuwe gebouwen waarvan het grootste deel verhuurd is http://www.tour-taxis.com/nl/kantoren (alle bedrijven staan in de rechtse kolom))

Zuid station, het staat niet overal op wie er daar zit, maar er is tijdens de spits toch altijd veel aan-en-af-gerij aan de parkings van die kantoorgebouwen. (die van de NMBS zullen grotendeels wel met de trein komen veronderstel ik)

Er blijkt inderdaad enkele jaren terug een leegloop geweest te zijn, maar dat zou zich terug aan het herstellen zijn. (bron, het www.)

grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Plaats reactie