Pagina 1 van 1
Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 06:17
door Penguin
Na 2025 zal je geen defender of D3 meer zien rijden in het Brussels gewest
een TDi al binnen 2 jaar, en TD5's binnen in 2020
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160602_02320503
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 07:33
door Henk
Tijd om met pensioen te gaan dus tegen 2020

Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 09:05
door Vogler
Ik zet de verhuizing al maar in de agenda...
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 09:07
door Waldorf
Gent is ook bezig.
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 10:02
door De Rob
Alle eigenaars van een Defender tot 2001 woonachtig in Antwerpen hebben al een brief gehad ...vanaf 1 Februari 2017 is hun wagen persona non grata in den Antwaarp.Wagens van na 2001 mogen wel betalen om er nog te mogen komen...Die kans krijgen die van tot 2001 zelfs niet.
Het geldt voor ALLE diesels wel te verstaan.
Rob
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 10:57
door Landy Bean
Ruikt dit hier weeral naar geld...
Je moet eens kijken met welke wrakken de meeste groenegeitjewollensokken rijden...
In steden als Londen heeft dit volgens mij nog geen effect gehad op de metingen
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 12:13
door Vogler
Het moet wel gezegd worden dat de lucht hier soms echt wel slecht is. Ik ben enkele keren half misselijk gestopt met aan de auto te werken terwijl ze hier weer stonden aan te schuiven. Ik geloof wel dat luchtkwaliteit de primaire motivatie is - en de enige manier die mensen tot verandering leidt, is doorgaans hun portemonnee. Verder staat Brussel voor veel mensen synoniem met de stad waar je bij voorkeur tot bij de deur van je bestemming rijdt: men lijkt vaak liever 20 minuten aan te schuiven voor de laatste 500 meter in plaats van ze te voet af te leggen.
Wat me wel tegensteekt, is dat het gros van de luchtvervuiling In Brussel - en waarschijnlijk ook in Antwerpen en Gent - onvermijdelijk afkomstig is van de tienduizenden forenzen die elke dag binnenkarren met hun (door de overheid gepromote lease)wagen. Je zou 's morgens eens langs de Wetstraat en Leopold 2 tunnel moeten kijken wat voor een gigantische stroom auto's zich de stad in perst. Ik vraag me dan telkens af hoe die stad dat toch verwerkt krijgt. (Bij nader inzien lijkt dat niet meer te lukken, zeker nu het Reyersviaduct er niet meer is en de ene na de andere tunnel dicht gaat).
Ik ga zelf met de bus naar het werk en doe meestal lokaal boodschappen, te voet of met de fiets. Antares staat soms zelfs twee weken stil als ik mezelf kan bedwingen, dus mijn ecologische voetafdruk is redelijk beperkt - en dat maakt het een bittere pil om te slikken. Onze Defender is me liever dan de stad of onze woning, dus waar we over 3 jaar zullen staan, dat is wat mij betreft verre van zeker.
Joris
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 12:17
door Wolf
Landy Bean schreef:Ruikt dit hier weeral naar geld...
Je moet eens kijken met welke wrakken de meeste groenegeitjewollensokken rijden...
voor een groot deel het gevolg van de versoepeling van het oldtimer-statuut, (iets wat ik nog steeds niet begrijp) en reglement van Europa.
Heeft dus niks met geld te maken, of.. beter: alles heeft met geld te maken natuurlijk maar is hier niet de reden of de oorzaak.
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 12:41
door Landy Bean
Denk als je mijn totale co uitstoot van de boskar neemt en die van een pendelaar die elke dag voor zijn job 200 km rijdt je niet moet kunnen tellen wie het meest vervuild.
Nu zolang ze maar de grote steden verbieden lig ik er niet van wakker, daar wil ik toch niet zijn
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 13:38
door Penguin
Vogler schreef: onvermijdelijk afkomstig is van de tienduizenden forenzen die elke dag binnenkarren met hun (door de overheid gepromote lease)wagen. Je zou 's morgens eens langs de Wetstraat en Leopold 2 tunnel moeten kijken wat voor een gigantische stroom auto's zich de stad in perst. Ik vraag me dan telkens af hoe die stad dat toch verwerkt krijgt
Voor je toch gemikt op mijn schenen zou kunnen gaan schoppen en door mijn olifanten vel zit

:
Ik heb lang geleden jaarlijks de baan gedaan met de leasewagen. En momenteel heb ik nog steeds zo een leasewagen. (Ik heb wel het voordeel dat het bij mij geen onderdeel is van mijn verloning)
Het gros van wat het centrum van de grootsteden binnen moet is niet om naar kantoor te gaan, maar effectief naar klanten MOET. Zij het verkoop, onderhoud, herstelling, consultatie,...
De meeste grote bedrijven zitten niet meer in het centrum van de grootsteden.
Ook nog ff vermelden dat zo een leasewagen NIET gratis is. Akkoord, de kost is minder dan indien het onze eigen wagen zou zijn.
Ik wil gerust mijn firmasleur afgeven, als daarmee dan ook de sociale bijdragen worden afgeschaft en ieder voor zijn eigen sociale zekerheid moet zorgen. Iedereen happy, want iedereen meer netto loon. (Dat iedereen dat extra netto loon nuttig gaat gebruiken (de nodige verzekeringen), da's dan weer wat anders) Maar we wijken af...
Deze "oplossing" is er geen. Dit gaat enkel de steden nog leger maken, zolang er geen deftig alternatief is, waar je op kan betrouwen.
Gezonder? Ik denk het niet, als de ring rond Brussel een hele dag vast zit (zoals deze week) en er is niet veel wind, maar net genoeg om alles de stad binnen te blazen, is het er even "ongezond"
Vorig jaar of 2 jaar geleden hebben we lange tijd moeten traag rijden wegens de lucht vervuiling... Vanwaar kwam die? Overgewaaid van Duitsland.
En over Duitsland gesproken. Daar doen ze dergelijke al een paar jaar, maar daar geven ze de mensen ten minste de kans om een extra filter te plaatsen, zodat zij alsnog "in orde" zijn. (en hun openbaar vervoer werkt)
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 15:52
door Beerke
Penguin schreef:
Het gros van wat het centrum van de grootsteden binnen moet is niet om naar kantoor te gaan, maar effectief naar klanten MOET. Zij het verkoop, onderhoud, herstelling, consultatie,...
De meeste grote bedrijven zitten niet meer in het centrum van de grootsteden.
Ik denk dat jij al lang niet meer in Brussel geweest bent.
Heel de Europese wijk (en een stuk daarbuiten), alles langs de kleine ring vanaf de Naamsepoort tot aan de Sainctelette, De Koningsstraat, alles ronde het Noordstation, rond de midi, enz.. zijn allemaal kantoorgebouwen met bijhorende ondergrondse parking.
Het gros komt net wel met de (firma)wagen tot daar.
De mensen die naar klanten moeten zijn echt maar een heel klein deel hoor.
Als het zou zijn zoals jij zegt zou er bijna geen verkeer meer zijn tijdens de spits.
De mensen die naar klanten moeten in het centrum plannen hun bezoek, in de mate van het mogelijke, in buiten de spitsuren.
Nu over de leasewagens,
Die hoeveelheid gaat niet veranderen door de invoering van de emissiezone, de meeste leasewagens worden vervangen na max. 4 jaar.
Naar schatting word slechts 30% van de firmawagens echt gebruikt word voor klantenbezoeken en dergelijke.
Maar een firmawagen die enkel en alleen gebruikt wordt voor woon-werk en privé ritten dat is naar mijn mening enkel om te profiteren van het gunstig fiscaal stelsel.
En laat het duidelijk zijn, wanneer ik een firmawagen zou aangeboden krijgen en dat komt mij voordeliger uit zou ik het ook doen!!
Voorbeeldje van net buiten de stad, op woluwedal (R22) in Woluwe passeerde ik vroeger met vrachtwagen heel regelmatig.
Daar staat het vol met allemaal dezelfde bmw's, die komen 's morgens aan en vertrekken 's avonds. ( ze staan daar tot op straat want de ondergrondse parking van 900 plaatsen is niet voldoende) ( bedrijf PWC)
grtz,
Tom
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 16:16
door Penguin
Beerke schreef:Penguin schreef:
Het gros van wat het centrum van de grootsteden binnen moet is niet om naar kantoor te gaan, maar effectief naar klanten MOET. Zij het verkoop, onderhoud, herstelling, consultatie,...
De meeste grote bedrijven zitten niet meer in het centrum van de grootsteden.
Ik denk dat jij al lang niet meer in Brussel geweest bent.
Heel de Europese wijk (en een stuk daarbuiten), alles langs de kleine ring vanaf de Naamsepoort tot aan de Sainctelette, De Koningsstraat, alles ronde het Noordstation, rond de midi, enz.. zijn allemaal kantoorgebouwen met bijhorende ondergrondse parking.
Het gros komt net wel met de (firma)wagen tot daar.
De mensen die naar klanten moeten zijn echt maar een heel klein deel hoor.
Als het zou zijn zoals jij zegt zou er bijna geen verkeer meer zijn tijdens de spits.
De mensen die naar klanten moeten in het centrum plannen hun bezoek, in de mate van het mogelijke, in buiten de spitsuren.
Zit bijna dagelijks te Diegem. Is inderdaad lang geleden dat ik aan het zuid en noord geweest ben. Buiten aan het noord bij Proximus was toch alles leeg gelopen, zeker aan het zuid.
Welke bedrijven zitten daar dan?
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 16:41
door Vogler
Whauw, Penguin: door die olifantenhuid van jou geraken, dát zou pas een prestatie zijn
Niets tegen de mensen die een leasewagen hebben hoor, het gaat juist om het feit dat ze door de overheid veel te aantrekkelijk gemaakt zijn als vergoeding, en niet te vergeten dat het natuurlijk allemaal diesels moesten zijn tot de hybrides begonnen te komen. Ze zijn dan wel niet gratis, maar volgens een vergelijking die ik een jaartje geleden in de krant las, kost een BMW5 je als leasewagen minder dan een doorsnee Golf in particulier bezit. Moesten ze me een leasewagen aanbieden dan zou ik het weigeren, het is enkel de bijbehorende tankkaart waar ik jaloers op ben

Het is ook gebleken dat mensen met een leasewagen veel meer rijden dan mensen met een privewagen.
En het is zoals Tom schrijft: er is hier echt geen leegloop bezig, al is het afwachten wat de effecten zijn van de aanslagen en stakingen van de laatste tijd. Er zijn wel wat bedrijven die voor de rand kiezen, maar dat schept soms vaker problemen qua mobiliteit: moeilijker bereikbaar met openbaar vervoer, en bovendien is er dan altijd wel een deel van de werknemers dat nu helemaal om Brussel heen moet. We hebben op het agentschap die oefening zelf ook ooit gemaakt toen we de voor de beslissing stonden om de huur al dan niet te verlengen. 't Is complex...
En nog eens een mooi voorbeeld van de mentaliteit: ik heb een collega die hooguit twee kilometer verderop woont in dezelfde straat als het bureau, en toch dagelijks met de auto komt. Nochtans maar 5 bushaltes, grotendeels langs een busstrook. Wanneer ik op het werk arriveer, heb ik mijn mails en agenda bekeken en weet ik weer wat er op me af komt voor de dag, en ik ben meestal sneller daar dan wanneer ik occasioneel met de auto ga.
Groeten,
Joris
Re: Geen Defenders of Disco's meer in Brussels gewest
Geplaatst: vr 03 jun, 2016 17:01
door Beerke
Er zitten uiteraard ook veel overheidsbedrijven bij, zoals ministerie Vlaamse gemeenschap, Selor, vlaamse overheid,enz..
Zoals je zegt, proximus, GDF suez, Infrax, ...
Op de havenlaan zitten KBC en Tour en Taxi's. ( op die laatste site staan enkele nieuwe gebouwen waarvan het grootste deel verhuurd is
http://www.tour-taxis.com/nl/kantoren (alle bedrijven staan in de rechtse kolom))
Zuid station, het staat niet overal op wie er daar zit, maar er is tijdens de spits toch altijd veel aan-en-af-gerij aan de parkings van die kantoorgebouwen. (die van de NMBS zullen grotendeels wel met de trein komen veronderstel ik)
Er blijkt inderdaad enkele jaren terug een leegloop geweest te zijn, maar dat zou zich terug aan het herstellen zijn. (bron, het www.)
grtz