Landy
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Lede
Landy
Na even ronddwalen mij even voorstellen
Ik ben Koen bouwjaar 83 en al enkele jaren verliefd op defender.
Na wat rondzoeken onze "LANDY" tegen gekomen en ja liefde op het eerste zicht.
Dochtertje (3j) wou perse een blauwe dus was mooi mee genomen.
Ze is van 84 en bewust hiervoor gekozen omdat ik alles behalve diesel fan ben en deze kan houden als 3 plaatser
Plannen voor het oude beestje(longterm driving project)
Ombouw naar benzine: ondertussen reeds een complete 3.5 carbu gevonden gereviseerd met gereviseerde lt230
Versnellingsbak is groot vraagteken maar gaandeweg vind ik wel een oplossing
Nieuw gegalvaniseerd chassis
Nieuwe ophanging
Nieuwe bandjes met een goede mud terrain
Misschien ombouw naar LHD maar vind RHD "charmanter" en gezelliger om mee te rijden
Conversie naar td5 voor en achteras met geventileerde schijven
Softtop van maken (is toch even koud en inbraakbestendig als hardtop )
Nieuwe deuren en achterklep
Nieuw kleurtje(lees ander tintje blauw dat dochter mag kiezen)
Bulkhead misschien vervangen door een gegalvaniseerd type maar eerst zien hoeveel dat uit het varken wil eten
Nieuwe kuipzetels waarmee het 3e zitje nog past en anders huidig opnieuw bekleden
Winchbumper met warn winch
De laadruimte en alles van batterijbak en alles na bulkhead behandelen met bedliner om dit nog jaren roest en krasvrij te houden
...
Kortom mijn droomdefender maken waar ik nog jaren plezier aan kan beleven
Foto's volgen nog
Ik ben Koen bouwjaar 83 en al enkele jaren verliefd op defender.
Na wat rondzoeken onze "LANDY" tegen gekomen en ja liefde op het eerste zicht.
Dochtertje (3j) wou perse een blauwe dus was mooi mee genomen.
Ze is van 84 en bewust hiervoor gekozen omdat ik alles behalve diesel fan ben en deze kan houden als 3 plaatser
Plannen voor het oude beestje(longterm driving project)
Ombouw naar benzine: ondertussen reeds een complete 3.5 carbu gevonden gereviseerd met gereviseerde lt230
Versnellingsbak is groot vraagteken maar gaandeweg vind ik wel een oplossing
Nieuw gegalvaniseerd chassis
Nieuwe ophanging
Nieuwe bandjes met een goede mud terrain
Misschien ombouw naar LHD maar vind RHD "charmanter" en gezelliger om mee te rijden
Conversie naar td5 voor en achteras met geventileerde schijven
Softtop van maken (is toch even koud en inbraakbestendig als hardtop )
Nieuwe deuren en achterklep
Nieuw kleurtje(lees ander tintje blauw dat dochter mag kiezen)
Bulkhead misschien vervangen door een gegalvaniseerd type maar eerst zien hoeveel dat uit het varken wil eten
Nieuwe kuipzetels waarmee het 3e zitje nog past en anders huidig opnieuw bekleden
Winchbumper met warn winch
De laadruimte en alles van batterijbak en alles na bulkhead behandelen met bedliner om dit nog jaren roest en krasvrij te houden
...
Kortom mijn droomdefender maken waar ik nog jaren plezier aan kan beleven
Foto's volgen nog
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Landy
Welkom
Ik zou toch eens goed informeren voor je schijfremmen steekt ...
Ik zou toch eens goed informeren voor je schijfremmen steekt ...
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Landy
Dat laatste was ook mijn gedacht toen ik dat las.
Maar verder wens ik je veel succes met je droomplannen. En hopelijk mogen we daar ook van meegenieten .
Zelf heb ik ook lang gedroomd van een mooie 90 V8 Defender. Lang gezocht maar niks gevonden waar ik (met mijn middelen) iets mee kon aanvangen.
Het is vorig jaar dan maar een 90 Td5 softtop geworden. Heerlijke auto.
Wat het ooit zal worden met al die milieu maatregelen die ze nu aan de lopende band uitvinden is afwachten, maar bon, dat zien we dan wel als het zover is.
Veel sleutelplezier !
Maar verder wens ik je veel succes met je droomplannen. En hopelijk mogen we daar ook van meegenieten .
Zelf heb ik ook lang gedroomd van een mooie 90 V8 Defender. Lang gezocht maar niks gevonden waar ik (met mijn middelen) iets mee kon aanvangen.
Het is vorig jaar dan maar een 90 Td5 softtop geworden. Heerlijke auto.
Wat het ooit zal worden met al die milieu maatregelen die ze nu aan de lopende band uitvinden is afwachten, maar bon, dat zien we dan wel als het zover is.
Veel sleutelplezier !
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Landy
Disco kopen héPeter Puma schreef:Dat laatste was ook mijn gedacht toen ik dat las.
Maar verder wens ik je veel succes met je droomplannen. En hopelijk mogen we daar ook van meegenieten .
Zelf heb ik ook lang gedroomd van een mooie 90 V8 Defender. Lang gezocht maar niks gevonden...
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Landy
Nah, een Disco doet het niet voor mij, sorry.
Hoewel ik een Disco 2 nog wel kan smaken, de rest van het LR gamma laat me koud.
Series, Ninety, One-Ten en Defender, in alle mogelijke varianten dat moet het zijn
Hoewel ik een Disco 2 nog wel kan smaken, de rest van het LR gamma laat me koud.
Series, Ninety, One-Ten en Defender, in alle mogelijke varianten dat moet het zijn
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Landy
Disco is betaalbaar speelgoed... een V8 is de kers op de taart.
Defender is voor mijn ook het mooiste, alle neven en nichten erbij.
Defender is voor mijn ook het mooiste, alle neven en nichten erbij.
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Lede
Re: Landy
Bedankt iedereen!
tot nu toe al verschillende ombouwen gedaan naar schrijfremmen achter met andere voertuigen en eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad.
De papierenwinkel voor de V8 is volledig rond, nu nog eens de tijd zoeken om hem op stand volledig af te monteren en eens te laten draaien alvorens alles te de- en monteren in het voertuig zelf.
Ondertussen ook de reden gevonden waarom hij zo af hing. Links achter 6 spiralen op de veer en rechts 7 maar raar maar waar eigenlijk weinig van gemerkt tijdens het rijden Dus nieuwe veren en schokdempers 1 van de volgende dagen als ik eens verlof heb vervangen.
Volgens wat ik gelezen heb is de koppeling van een 3.9(zelfde vliegwiel en bevestiging als 3.5 naar wat ik gelezen heb) en td5 het zelfde dus kan ik mijn R380 versnellingsbak monteren die ik nog liggen heb,mss alleen bij ashcroft nog ombouwen naar short bell housing maar dat kan ik pas zien als de motor verwisseld is. Bij demontage van de motor zal ik wel eens goed moeten kijken en meten hoe het allemaal zit met de motorsteunen en de tunnel. Lucky me vervangwagen gratis tot de werken gedaan zijn.
Voor het "budget" heb ik het op deze manier gedaan. Occasiestukken genoeg voor defender
Ook geen enkele betaalbare v8 gevonden en na wat zoekwerk gezien dat je dit mocht ombouwen.Als ik alle kosten bij elkaar leg (grootste deel heb ik al) kom ik op het einde van de rit nog pak goedkoper uit met een "nieuwe" V8 dan een td5 met +200000km waar je uiteindelijk toch alles zal aan moeten veranderen. Ik kan alles zelf buiten lassen maar daarvoor heb ik bij mensen nog genoeg "tegoedbonnetjes". Ik rijd gewoon veel liever met oudere voertuigen omdat die niet met u rijden. Hebben nog een zeer recente auto staan maar rijd raar maar waar toch veel liever met de ninety.
Hier al een foto van bij aankoop,rest moet ik gaandeweg van de telefoon naar de pc zetten om eens een volledig verslag te maken want echt veel (nuttige) informatie is er op internet niet te vinden
https://photos.google.com/search/_tra_/ ... fukjYLbp-I
tot nu toe al verschillende ombouwen gedaan naar schrijfremmen achter met andere voertuigen en eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad.
De papierenwinkel voor de V8 is volledig rond, nu nog eens de tijd zoeken om hem op stand volledig af te monteren en eens te laten draaien alvorens alles te de- en monteren in het voertuig zelf.
Ondertussen ook de reden gevonden waarom hij zo af hing. Links achter 6 spiralen op de veer en rechts 7 maar raar maar waar eigenlijk weinig van gemerkt tijdens het rijden Dus nieuwe veren en schokdempers 1 van de volgende dagen als ik eens verlof heb vervangen.
Volgens wat ik gelezen heb is de koppeling van een 3.9(zelfde vliegwiel en bevestiging als 3.5 naar wat ik gelezen heb) en td5 het zelfde dus kan ik mijn R380 versnellingsbak monteren die ik nog liggen heb,mss alleen bij ashcroft nog ombouwen naar short bell housing maar dat kan ik pas zien als de motor verwisseld is. Bij demontage van de motor zal ik wel eens goed moeten kijken en meten hoe het allemaal zit met de motorsteunen en de tunnel. Lucky me vervangwagen gratis tot de werken gedaan zijn.
Voor het "budget" heb ik het op deze manier gedaan. Occasiestukken genoeg voor defender
Ook geen enkele betaalbare v8 gevonden en na wat zoekwerk gezien dat je dit mocht ombouwen.Als ik alle kosten bij elkaar leg (grootste deel heb ik al) kom ik op het einde van de rit nog pak goedkoper uit met een "nieuwe" V8 dan een td5 met +200000km waar je uiteindelijk toch alles zal aan moeten veranderen. Ik kan alles zelf buiten lassen maar daarvoor heb ik bij mensen nog genoeg "tegoedbonnetjes". Ik rijd gewoon veel liever met oudere voertuigen omdat die niet met u rijden. Hebben nog een zeer recente auto staan maar rijd raar maar waar toch veel liever met de ninety.
Hier al een foto van bij aankoop,rest moet ik gaandeweg van de telefoon naar de pc zetten om eens een volledig verslag te maken want echt veel (nuttige) informatie is er op internet niet te vinden
https://photos.google.com/search/_tra_/ ... fukjYLbp-I
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Landy
Steek maar schijfjes, ik wens je veel succes op de TC
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Lede
Re: Landy
Keuring is altijd en overal op goed geluk,hoeveel ninety en one ten rijden er niet rond met een 300tdi, golfkes 2 met 1900 diesel ipv 1600,heb er zelf al gezien die een gat in het chassis een stuk karton in plakken voor dan 1kilo rutex over te strijken dat ze het niet zien. Ik heb vroeger veel van mijn vw's de assen vervangen van trommel naar schijf en nooit problemen. Vooraan worden het bij deze geventileerde ipv solide(die op sommige puma's zelf nog zitten) en acheraan schijven ik heb het gevoel dat de remmen bij zware lasten soms tekort schieten ook al is alles vernieuwd. Ik doe alles volgens de regels van de kunst
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Landy
Ik hoop het voor u, suc6 met het project
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Lede
Re: Landy
Bedankt,ben het wat aan het uitpluizen om attesten te krijgen maar komt wel goed!
Samen met pak onderdelen voor de V8 is de verenkit toegekomen. Maat heeft wel hd besteld maar ipv std hoogte 2" lift maar missen is menselijk.
Volgende vrijdag vervangen gelijk met fotos(eerst vrouwtje nog wat verzorgen )
Met een nieuw chassis zou ik het in overweging nemen beugels te laten voorzien voor achteraan nog een td5/td4 tank bij te plaatsen omdat ik volgend jaar met het beestje naar schotland wil en dan heb ik toch een grotere afstand. Hoe pakken jullie dat aan? (Keuring/praktisch)
Ik dacht aan een 2e benzinemeter in het dashboard,benzinevuller op de plaats van de td5 (heb deze kit al liggen) en een electrovan voor de benzinepomp om door een drukknop van tank te wisselen
90% zeker word hij naar Lhd omgebouwd,wat raden jullie aan voor onderdelen(merk/verdeler) voor het herstellen van de bulkhead of heeft iemand een goed adres die hier in gespecialiseerd is in België want heb mij laten vertellen dat een gegalvaniseerd exemplaar +2000€ is en denk(lees hoop) dat het bij die van mij nog zal meevallen. Chassis wil ik zoizo nieuw want is al teveel aan gelast
Samen met pak onderdelen voor de V8 is de verenkit toegekomen. Maat heeft wel hd besteld maar ipv std hoogte 2" lift maar missen is menselijk.
Volgende vrijdag vervangen gelijk met fotos(eerst vrouwtje nog wat verzorgen )
Met een nieuw chassis zou ik het in overweging nemen beugels te laten voorzien voor achteraan nog een td5/td4 tank bij te plaatsen omdat ik volgend jaar met het beestje naar schotland wil en dan heb ik toch een grotere afstand. Hoe pakken jullie dat aan? (Keuring/praktisch)
Ik dacht aan een 2e benzinemeter in het dashboard,benzinevuller op de plaats van de td5 (heb deze kit al liggen) en een electrovan voor de benzinepomp om door een drukknop van tank te wisselen
90% zeker word hij naar Lhd omgebouwd,wat raden jullie aan voor onderdelen(merk/verdeler) voor het herstellen van de bulkhead of heeft iemand een goed adres die hier in gespecialiseerd is in België want heb mij laten vertellen dat een gegalvaniseerd exemplaar +2000€ is en denk(lees hoop) dat het bij die van mij nog zal meevallen. Chassis wil ik zoizo nieuw want is al teveel aan gelast
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Lede
Re: Landy
Hier reeds een foto met de nieuwe ophanging,voorlopig zeer tevreden,comfort valt zeer goed mee.
Oude dempers gingen zelf niet meer uit en veren waren voorbij de houdbaarheidsdatum
https://instagram.com/p/BE_3tmovZ-a/
https://instagram.com/p/BE3Var0vZzt/
In de loop van volgende week verwacht ik de nieuwe wielen en banden alsook een nieuwe kabelboom en kit voor centrale vergrendeling.
Voor de winter ook een webasto aan het voorbereiden die samen zal werken met de afstandsbediening van de centrale vergrendeling.
Ondertussen is de ontsteking reeds omgebouwd naar een electronische ter vervanging van de contactpunten
Oude dempers gingen zelf niet meer uit en veren waren voorbij de houdbaarheidsdatum
https://instagram.com/p/BE_3tmovZ-a/
https://instagram.com/p/BE3Var0vZzt/
In de loop van volgende week verwacht ik de nieuwe wielen en banden alsook een nieuwe kabelboom en kit voor centrale vergrendeling.
Voor de winter ook een webasto aan het voorbereiden die samen zal werken met de afstandsbediening van de centrale vergrendeling.
Ondertussen is de ontsteking reeds omgebouwd naar een electronische ter vervanging van de contactpunten
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: Landy
Goe bezig
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Thomas_Disco2
- LROCB-Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: za 26 dec, 2015 14:14
- lrocb_lidnr: 1429
Re: Landy
Ferm! Het gaat vooruit