Pagina 1 van 1

Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: vr 11 mar, 2016 13:58
door bdk900
Beste

Ik rijd met een defender 90 van 1991 die nu licht metalen velgen heeft - bandenmaat 235/85 r16 - met een soort van mix off road/on road banden (goodrich ).
Daar ik meer on dan off road rijd wil ik nu switchen naar een standaard metalen velg (die witte) die me hopelijker wat minder zal kosten, dan toch qua banden. Dus ik heb die dikkere cross banden niet meer van doen en wil naar een band gaan type Michelin Latitude cross die minder een pak minder kosten dan de Goodrich banden ( die toch meer off road zijn)

Vraag - waar moet ik specifiek opletten als ik verander naar dit type van van velg en band. Ik heb begrepen dat bandenomtrek hetzelfde zou zijn. Zijn dit type Michelin band (Latitude Cross) goede all round banden ( 90 % baan en 10 % veldwegen) of zijn er betere types beschikbaar. Wat is jullie ervaring ?

Groeten, Bernard

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: vr 11 mar, 2016 14:08
door Penguin
Hallo en Welkom

Ik zou je Bf-Goodrich AT houden.
Dit is een prima all-seasons band, en slijtvast.

Prijs van de Michelin ligt rond de 100€ niet geplaatst (Zonder velgen)
Prijs van de BFG A/T komt op een 130€ niet geplaatst

Tenzij het BFG M/T (mud) zijn, maar dan nog zou ik voor de BFG A/T gaan

Met zowel de Michelin als de BFG zou je toch een 20.000km moeten kunnen doen.

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: vr 11 mar, 2016 14:41
door Henk
bdk900 schreef:Daar ik meer on dan off road rijd wil ik nu switchen naar een standaard metalen velg (die witte) die me hopelijker wat minder zal kosten, dan toch qua banden.
Welkom hier, maar waarom zou je andere velgen steken terwijl je eigenlijk andere banden wilt?
Als je binnen de bandenmaten blijft zoals vermeld op je gelijkvormigheidsattest gaan die 9 van de 10 op je bestaande alu velgen

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: vr 11 mar, 2016 14:56
door Waldorf
Penguin schreef: Met zowel de Michelin als de BFG zou je toch een 20.000km moeten kunnen doen.
20.000? ;)

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: vr 11 mar, 2016 15:07
door Penguin
Dat deed ik toch minstens met de BFG AT's op onze Disco 3. (Originele set smelte voor de zon, dan 2 17" sets versleten , en met 3de set nieuwe BFG's verkocht aan een 179.000km)
Onze oude 110 had ook maar 1 set BFG's versleten, 2de begonnen, en gestart op de Generals (had 140.000km)
De eerste 90 van Bolle heeft maar 1 set BFG's gehad
Onze L200 heeft ook maar 1 set BFG's gehad en waren niet versleten bij verkoop.

dus, ja, minstens 20.000km

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: vr 11 mar, 2016 15:15
door Penguin
Allee.... dus een dikke 40.000 als ik het nu bekijk...

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: vr 11 mar, 2016 20:35
door eL Tee
Indien je rijdt met een terreinwagen zoals je hoort te rijden met een terreinwagen, dan kunnen BFG ATs tot 80.000kms meegaan: niet scheuren door bochten en niet met gierende banden vertrekken...

Penguin rijdt met z'n vwaturen alsof 'm in "The Fast & The Furious" zit... :mrgreen:

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: vr 11 mar, 2016 20:47
door Penguin
oe? edde gij dan zo geen vitessenpook?
Afbeelding

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 02:17
door eL Tee
En die "R" staat voor "Race"... :angel:

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 09:35
door Landy Bean
Of te wel kan ik niet meer begrijpend lezen, of te wel Is het nog te vroeg maar 20.000 met een BF AT....

Mijn eerste set op de 130 Was na 125.000 km nog versleten, Had nog 5-6 mm profiel over.

Re: Witte stalen velgen ipv aluminium velgen

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 09:39
door Penguin
ja... was wa rap :roll: