LIMP HOME

Hier kun je je eens goed laten gaan
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

LIMP HOME

Ongelezen bericht door De Rob »

Heb antwoord gekregen van Dave Ashcroft op een vraag die ik hem had gezonden over een automatic boite.
Zijn antw;Robert are you sure it is not in "Limp home" 3th gear.ik denk dat hij "limp home mode" bedoeld.

Wat wilt Dave daar mee zeggen.?
het probleem is ....vrienden die in Noorwegen wonen hebben in een lokale garage aldaar de boite automatic olie van hunne D II td5 laten vervangen.
Nu gaat de motor hoog in toeren zonder dat de boite vlot schakelt.
Voordien reed de wagen zeer soepel.Hun garagist aldaar zegt nu ....boite moet worden vervangen.Olie is opgevuld zoals voor geschreven.
Ben al via google op verschillende forums in u.k gaan zoeken.XYZ switch wordt veel over gepraat...maar wat heeft dit allemaal te maken na een gewone olie wissel en zeeffilter.
Rob
Landy Bean
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 349

Re: LIMP HOME

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Die garage heeft de automatische boite toch niet gespoeld dat er zo een hoop rommel in de boite Is los gekomen.
sammels
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1160
Contacteer:

Ongelezen bericht door sammels »

Als ik mij niet vergis heeft SXG 066 van hier opt forum dat ook voorgehad. Ik dacht dat de garage er toen te weinig olie had op gedaan .
Ik zal het hem eens vragen .
svx-066
lrocb_lidnr: 1127

Ongelezen bericht door svx-066 »

sammels schreef:Als ik mij niet vergis heeft SXG 066 van hier opt forum dat ook voorgehad. Ik dacht dat de garage er toen te weinig olie had op gedaan .

idd, verkeerde procedure gehanteerd in de garage bij het hervullen.

De wagen ging hoog in toeren en schakelen ging echt in schokken vooral bij vertrekken vanuit stilstand. ze hebben er net geen liter extra olie in gekapt en nu rijd hij weer zoals het moet.

absoluut niet mee blijven rijden als de automaat kuren verkoopt!!
def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

svx-066 schreef:
sammels schreef:Als ik mij niet vergis heeft SXG 066 van hier opt forum dat ook voorgehad. Ik dacht dat de garage er toen te weinig olie had op gedaan .

idd, verkeerde procedure gehanteerd in de garage bij het hervullen.

De wagen ging hoog in toeren en schakelen ging echt in schokken vooral bij vertrekken vanuit stilstand. ze hebben er net geen liter extra olie in gekapt en nu rijd hij weer zoals het moet.

absoluut niet mee blijven rijden als de automaat kuren verkoopt!!

Ja dat heb ik hun ook gemaild...maar ze wonen in Noorwegen hé kan niet controleren.
nielsc
lrocb_lidnr: 0

Ongelezen bericht door nielsc »

Zal toch niet op de correcte manier gevuld zijn dan als hij niet meer goed rijdt/ schakelt?
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

nielsc schreef:Zal toch niet op de correcte manier gevuld zijn dan als hij niet meer goed rijdt/ schakelt?

Niks meer van gehoord.
Rob
zeerover
lrocb_lidnr: 548

Ongelezen bericht door zeerover »

Nooit de olie van een automaat zomaar vervangen als je de geschiedenis niet kent, als je de olie ververst van een automaat waar de olie nog nooit ververst is geweest en met veel kilometers, dan komt de opgeslagen troep los en verstopt ergens iets anders in de bak. In dit geval moet de bank een revisie hebben, ze waren er beter af gebleven.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Plaats reactie