Hoe comfortabel is een 130. Dringend
-
- lrocb_lidnr: 0
Hoe comfortabel is een 130. Dringend
Hoe comfortabel zijn de achterste zetels van een 130, vooral tijdens een langere rit. Er zitten zetels in van exmoor trim. De achterste rij heeft vrij weinig plaats naar mijn mening.
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Re: Hoe comfortabel is een 130. Dringend
de achterste rij in een 130 zit veel beter dan in een 110 omdat de hoek van de bank schuiner staat.
Een 130 rijdt ook veel comfortabeler dan een 110
Een 130 rijdt ook veel comfortabeler dan een 110
-
Heb enkele jaren met def 130 td5 gereden en was er zeer tevreden over. Heb hem uiteindelijk weggedaan om iveco te kopen. Heb er nog steeds spijt van. Ik gebruikte hem zowel privé als professioneel. Het nadeel is wel de draaicirkel, zeker als je veel aanhangwagens trekt. Het grote voordeel zijn geen biv en lage taks. Achteraan voldoende plaats voor passagiers. Heb eens ene gezien die 2 voorzetels achteraan geplaatst had. Nie twijfelen dus 

def 110 td5
Lidnummer 1480
Lidnummer 1480
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 349
Voor lange ritten met kinderen ok maar als volwassen toch wa krap achteraan, mijn zoon 1.90 meter doe ik geen plezier met hem achteraan te zetten, wel een verschil als je de bank alleen hebt of moet delen.
Comfort.... een groot woord in een defender maar een 130 rijdt veel aangenamer dan bv een 90 wegens lange wielbasis.
Draaicirkel los je op met spoorverbreders, een wereld van verschil, maneuvreren met een aanhangwagen blijft moeilijk en veel plaats vragen...
Ik zelf rij 10 jaar met een 130, kan met alles hierboven leven want het is een zalige bak vooral om te reizen.
Comfort.... een groot woord in een defender maar een 130 rijdt veel aangenamer dan bv een 90 wegens lange wielbasis.
Draaicirkel los je op met spoorverbreders, een wereld van verschil, maneuvreren met een aanhangwagen blijft moeilijk en veel plaats vragen...
Ik zelf rij 10 jaar met een 130, kan met alles hierboven leven want het is een zalige bak vooral om te reizen.
-
De zetels staan vrij recht, maar dat zal wel komen omdat het niet de originele zetels zijn
-
- LROCB-Member
Leuningen staat idd vrij recht maar als je ze los zet scheelt die toch een beetje in het zit comfort, ze gaan toch nog een stukje achteruit
-
Comfort valt wel mee. Ben begonnen met s3 softtop om elke dag naar m'n werk te rijden (38km) en in dat in de winter
-
Als de hoofdsteunen verwijderd worden kunnen ze nog 5a10 cm achteruit.
-
Zoals hierboven gemeld, dienen enen dat zou ik kun zijn.
Inderdaad achterbank eruit, buisprofiel van 3 cm van links naar rechts voorkant en achterkant (achter de opkant) en dan 2 voorzetels erop vijzen. De veiligheidsgordels kunnen aan de originele bevestigingspunten worden bevestigd. Al 3 jaar op een rij zo naar TC geweest en nog geen enkele opmerking over gekregen. En mama is ook content om achteraan te zitten.
Tussen de zetels past nog eens een cubybox die binnenkort moet ruimen voor een frigo. Spijtig genoeg past de Waeco er juist niet tussen.
Heb gisteren misschien alternatief gevonden in INDEL WEBASTO TRAVEL BOX TB 41 OF 51 die smal genoeg zijn om mooi tussen de zetels te passen. 35 cm breed maar misschien is de 51 te hoog met zijn 53 cm. We zien wel verder.
Voor de rest zeer content van.
enige minpuntjes zijn inderdaad :
-grote draaicirkel. (ne keer meer voor en achteruit zoals de oude meekes en dat lukt ook wel)
-De trekhaak die wel eens in de weg durft te hangen in het terrein en zorgt voor ankereffect.
-Lengte indien je lange aanhangwagen trekt. (desondanks met bootaanhanger van 6 meter naar zuiden van Frankrijk gereden en toch de kleine baantjes gedaan waar mijn volgers dachten dat ik er nooit zou geraken. (sorry voor dat kleine huisje waar ik met men voorbumper over de vensterdorpel geschuurd heb.)
Als je het echt wil weten : proberen en een testrit versieren zou ik zeggen.
greetz Stef McDef
Inderdaad achterbank eruit, buisprofiel van 3 cm van links naar rechts voorkant en achterkant (achter de opkant) en dan 2 voorzetels erop vijzen. De veiligheidsgordels kunnen aan de originele bevestigingspunten worden bevestigd. Al 3 jaar op een rij zo naar TC geweest en nog geen enkele opmerking over gekregen. En mama is ook content om achteraan te zitten.
Tussen de zetels past nog eens een cubybox die binnenkort moet ruimen voor een frigo. Spijtig genoeg past de Waeco er juist niet tussen.
Heb gisteren misschien alternatief gevonden in INDEL WEBASTO TRAVEL BOX TB 41 OF 51 die smal genoeg zijn om mooi tussen de zetels te passen. 35 cm breed maar misschien is de 51 te hoog met zijn 53 cm. We zien wel verder.
Voor de rest zeer content van.
enige minpuntjes zijn inderdaad :
-grote draaicirkel. (ne keer meer voor en achteruit zoals de oude meekes en dat lukt ook wel)
-De trekhaak die wel eens in de weg durft te hangen in het terrein en zorgt voor ankereffect.
-Lengte indien je lange aanhangwagen trekt. (desondanks met bootaanhanger van 6 meter naar zuiden van Frankrijk gereden en toch de kleine baantjes gedaan waar mijn volgers dachten dat ik er nooit zou geraken. (sorry voor dat kleine huisje waar ik met men voorbumper over de vensterdorpel geschuurd heb.)
Als je het echt wil weten : proberen en een testrit versieren zou ik zeggen.
greetz Stef McDef
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
disco 3
series 3 88'
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Nen 130 is de enige Defender waar ik graag mee rijd voor mezelf.Draaicirkel heb ik gedeeltelijk opgelost met spoorverbreders.
Rob
Rob
-
Alvast bedankt voor de reacties. Ik houd jullie op de hoogte
-
ik rij zelf met een 130 en ben daar enorm tevreden van.
Ja, af en toe moet je een keer meer draaien, eigenlijk eeuuhh toch wel iets meer dan af en toe ... maar dat went snel.
Wat ik niet direct begrijp is waarom spoorverbreders een draaicirkel inkorten, en dien je dan de beide assen te doen?
Wat zeggen de oppermachtigen der tc er eigenlijk van?
Grtz. Gert
Ja, af en toe moet je een keer meer draaien, eigenlijk eeuuhh toch wel iets meer dan af en toe ... maar dat went snel.
Wat ik niet direct begrijp is waarom spoorverbreders een draaicirkel inkorten, en dien je dan de beide assen te doen?
Wat zeggen de oppermachtigen der tc er eigenlijk van?
Grtz. Gert
Defender 130 td5 2000
Defender 110 2008 (sold thx to Di Rupo)
Serie III 88" 1974 (project)
Defender 110 2008 (sold thx to Di Rupo)
Serie III 88" 1974 (project)
- Penguin
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1396
- Contacteer:
TC = Rood
-
- LROCB-Member
TC ziet da nie, allé bij mij in ieder geval niet en ze zitten er al 9 jaar op.
- Vogler
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1395
- Contacteer:
Spoorverbreders plaatsen je wielen meer naar buiten, waardoor er aan de binnenkant meer ruimte ontstaat en ze dus dieper kunnen draaien -> scherpere bocht.
Groeten,
Joris
Groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
U moet wel eerst de aanslagbouten verder indraaien om uw draaicirkel kleiner te maken ....met spoorverbreders er tussen komen uw banden dan niet zo vlug tegen de radius arms..Vogler schreef:Spoorverbreders plaatsen je wielen meer naar buiten, waardoor er aan de binnenkant meer ruimte ontstaat en ze dus dieper kunnen draaien -> scherpere bocht.
Groeten,
Joris
Bij mijn 130 hebben ze er ook niet op gelet op de t.c dat er spoorverbreders tussen zaten.
Rob
-
130 vind ik super om mee te rijden,comfort is veel verbeterd na de td5 vind ik persoonlijk,binnenkort komt er 1tje te koop met een 12000km van 2010 van sterfgeval td4 2.4,indien interesse meer info via pm