Pagina 1 van 1
Defender ombouw naar BMW 28i (E52)
Geplaatst: di 05 jan, 2016 14:55
door roelwelters
Hallo,
heeft er iemand ervaring met de ombouw van een defender diesel naar een BMW 28i motor? Ik heb een def met kapotte diesel die 270.000km heeft gedaan en kan voor weinig een goed bmw e52 blok kopen, hetzelfde als er in Australie ooit werd ingebouwd.
Tips?
Re: Defender ombouw naar BMW 28i (E52)
Geplaatst: di 05 jan, 2016 15:02
door Penguin
Lukt nooit om legaal op de weg te krijgen.
Re: Defender ombouw naar BMW 28i (E52)
Geplaatst: di 05 jan, 2016 15:23
door De Rob
Van welk jaar is em...
Wij hebben nu met een 110 1984 met 6,2 V8 Hummer diesel motor naar de t.c geweest voor oldtimer keuring.Van/naar de motor hebben ze niet eens iets gezegd/nauwelijks gekeken.
Op de Nederlandse documenten staat nochtans 6200cc 140 pk.
Als ze nu bij de DIV er niet over struikelen.
Als uw wagen een td5 is...zou ik denken dat ze het verschil met die BMW motor misschien niet eens zien als er een beschermingskap over ligt.
Rob
Re: Defender ombouw naar BMW 28i (E52)
Geplaatst: di 05 jan, 2016 15:43
door Penguin
Peter R. schreef:Bij extreme hellingshoeken zou de oliepomp wel een droog kunnen lopen.
Daar heb ik inderdaad nooit bij stil gestaan....
Re: Defender ombouw naar BMW 28i (E52)
Geplaatst: di 05 jan, 2016 16:07
door zeerover
M52

Re: Defender ombouw naar BMW 28i (E52)
Geplaatst: di 05 jan, 2016 21:31
door De Rob
Peter R. schreef:Rob, hij gaat eenen cylinder teveel hebben eh.
Bovendien is - denk ik - een motor uit een luxevoiture niet echt geschikt om mee in het terrein te rijden. Bij extreme hellingshoeken zou de oliepomp wel een droog kunnen lopen.
Ja Peter,
Denkte gij dat ze daar bij Landrover aan droogdraaien gedacht hebben toen ze daar ne foert moteur in foefelden......ze hadden zelfs niet gezien dat de voorste cardanflens door het carter klopte als de vering te ver inging....Da heb ik hun in 2007 moeten melden nadat wij in Tunesie desert op terugweg van Algerie bij een Zweudse fraulein hadden gestaan waar ze precies met nen blikopener de zijkant hadden opengesneden van het carter.Alle tdci4's van de eerste generatie hebben toen met een terugroepactie carters gekregen met een uitsparing in......toen was hunne Shilling in U.K pas gevallen.
Rob
Re: Defender ombouw naar BMW 28i (E52)
Geplaatst: di 05 jan, 2016 21:45
door sammels
E52 Dat is al verandering van brandstof ga je nooit op de baan krijgen.
Peter R. schreef:Rob, hij gaat eenen cylinder teveel hebben eh.
Bovendien is - denk ik - een motor uit een luxevoiture niet echt geschikt om mee in het terrein te rijden. Bij extreme hellingshoeken zou de oliepomp wel een droog kunnen lopen.
Bij bmw M57 of N57 is dat niet een probleem doordat de motor bij bmw ver achteruit is ingebouw ivm de ophanging is de cartervorm eigenlijk ideaal om offroad te rijden.
zijn verschillende M57 voorbeelden met 400+pk's met standaard motorblok in offroad race monsters.
Re: Defender ombouw naar BMW 28i (E52)
Geplaatst: di 05 jan, 2016 21:49
door sammels
zeerover schreef:M52

Nee nee
S57 B30
3.0 diesel 4 tubo's 400pk standaard af fabriek.
Dat zou nog eens een project zijn.