chassis Stage One 109 5d

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
fastpaddy
lrocb_lidnr: 0

chassis Stage One 109 5d

Ongelezen bericht door fastpaddy »

Hoi,
zoals de meesten weten ben ik aan mijn volgend project bezig: serie 3 stage one 109.
Zit nu met een probleem dat ik niet goed weet wat te doen met het chassis, het is eigenlijk te rot en er is al fel aan geknoeid!
Had al een achterbalk en zijsteun nieuw gekocht. ;)
Eerst dacht ik het op te lassen,(heel veel werk) maar wat met de delen die al opgelapt zijn? De hele achterkant is overlast met platen: dus roest vanbinnen?
Ben aan het zoeken geweest naar een nieuw maar is natuurlijk het duurste dat er is.
Richards is tot nu toe het goedkoopste in aankoop.(2632€)
Verzending weet ik niet wat het kost en halen is nogal ver in the UK.
Is er een optie om een def 110 chassis te gebruiken?
Wie heeft dit al voorgehad, alle hulp is welkom!
Groetjes
Rudi
Henk
lrocb_lidnr: 30

Re: chassis Stage One 109 5d

Ongelezen bericht door Henk »

Zoek eens een beetje, in NL heb je nog wel eens kans een 'abandoned project' te vinden

110 chassis: dat is ook veel werk of je moet gelijk spiraalveren willen steken
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
fastpaddy

Hoi,
Heb me toch laten ompraten!
Ga het chassis toch oplassen: tijd kost niets en het ijzer valt ook wel mee.
Met het geld dat ik uitspaar kom ik al heel ver!
Groeten
Rudi
Wolf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 316
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolf »

succes, maar ik vrees dat je je dat binnen een paar jaar ferm gaat beklagen (BTDT :oops: )
http://users.telenet.be/wwolf/newpage2.htm
http://users.telenet.be/wwolf/pagina21.htm
http://users.telenet.be/wwolf/bulkhead.htm

Na al dat werk (dat idd geen geld kost), heb ik hem verkocht en 6m. later was de bulkhead op een andere plaats doorgeroest.
fastpaddy

Hoi,
Als je de Bulkhead eerst straalt, dan al de rotte stukken eruit haalt en dan galvaniseren , epoxy lak en dan grondverf en lak.
Ik denk niet dat hij de eerste 10j zal doorroesten!!
Chassis moet je ook dikke plaat gebruiken(3mm).
Ik ga van 3mm plaat een U profiel laten plooien en al de stukken die rot zijn uitsnijden en vervangen door dit U profiel, terug oplassen op de boven en onderkant (originele naad). De voorste stukken van het chassis heb ik bij mijn serie 2a ook met plaat van 4mm opgelast, omdat de bumper erop bevestigd is moet dit toch wel sterker zijn!! Ik laat de koppen open totdat het chassis is gegalvaniseerd en dan las ik die pas dicht!
Na de galva opschuren (licht) dan epoxy en dan vrachtwagenlak!
Ben ondertussen afgestudeerd als carrossier en ben nog altijd naar avondschool aan het gaan: dus heb ik wel wat back up van de leraar! ;-)
Groeten
Rudi
Wolf
LROCB-Member
Contacteer:

ik ben curieus hoe je gaat bepalen waar het chassis nog niet doorgeroest is, maar wel zo zwak geworden is dat het binnen afzienbare tijd wel doorroest.

Waar de bulkhead doorroest (en je te laat ziet) is de binnenkant van de stijlen en de dubbele wand onder de vensters.
Dat kan je zandstralen, afschuren tot het metaal blinkt, maar je ziet niet hoe de binnenkant eruit ziet (BTDT).
Maar ik wens je toch veel succes.
alanius

Ongelezen bericht door alanius »

als je het goed wil doen en de volgende jaren geen ellende dan koop je u ineens een nieuw galva chassis. Het kost inderdaad een aardige duit maar je weet wel dat je op een perfecte basis vertrekt en het allemaal plug and play is.
Als uw voorgangers iets niet goed heeft gelast of wat scheef of... begint de ellende.

lijkt me nogal stom om u te laten overhalen om een, zoals u zelf zei, rot rot chassis terug op te lappen... het is de basis - ruggengraat van uw auto. Als dat slecht is blijft het een hoop ellende. Hoe mooi uw body ook zal zijn.
Chassis later wisselen is een pak meer werk dan nu als je eraan bezig bent. Zo iets wil je maar 1x doen, doe het ineens te goei... ben je jaren gerust.
Wolf
LROCB-Member
Contacteer:

Voila, dat probeer ik op mijn manier ook duidelijk te maken; ik weet alleszins dat ik het in 't vervolg zo doen zoals alanius het zegt.
Maar ja... iedereen doet zijn zin hé.
Plaats reactie