Waarom zou je overschakelen naar td4?

Hier kun je je eens goed laten gaan
bibi
lrocb_lidnr: 0

Waarom zou je overschakelen naar td4?

Ongelezen bericht door bibi »

Vraag spreekt voor zich... Ik rij nu met een td5 van 99.wagen rijdt goed, chassis staat hard, motor draait mooi. Maar ben nu in de mogelijkheid om een td4 te kopen. De defeneer is van 2011 en heeft 30000 km.
Ik vr aag mezelf nu af, toekomst gericht of het interessant is om over te stappen. Mijn td5 wordt ouder... Daarom niet slechter...

Ik gebruik dat niet voor veel te crossen, en iedere dag massas remorken te trekken. Wel af en toe, maar wat is nu het juiste te doen?

Er zijn er veel die zweren bij td5 er zijn er veel die zweren bij td4... Maar nu dat die wagens al gehele tijd rijden is de visie op td4 mss veranderd?

Ik zou zeggen shoot. Ter info, ik kan metsen betonneren... Maar automechanica totaal niet.

Alvast bedankt voor de reacties!
Covko

Re: Waarom zou je overschakelen naar td4?

Ongelezen bericht door Covko »

In mijn opinie houden. Td5 vind ik veel leuker om mee te rijden maar is natuurlijk ieder zijn gevoel. Ik denk ook dat de td5 naar later toe veel vaster zijn waarde blijft houden omdat dit toch de meest geliefde motor is en de laatste met de retro airco onder de voorruit. Enige voordeel volgens mij is dat de td4 met zijn 6bak 120-130 op de autostrade makkelijk kan verdragen tegenover de td5 met max aangeraden snelheid van 110:-) maar ik persoonlijk vind de modellen na de td5 te modern en beetje verlies van zijn charme
Penguin
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1396
Contacteer:

Ongelezen bericht door Penguin »

Doe maar de upgrade.
Dat van naar waarde stijgen en meest geliefde motor is BS. Voor de Puma was dit de tdi300 ipv de td5 :lol:

Een td4 bolt zalig. zowel on- als off-road en stads als autosnelweg. Die 6de versnelling is een plezier. (En maar daar maar 140 van :) )

Puma trekt ook veel vlotter op dan een td5, heeft een echte verwarming die werkt na 3 min rijden.

TD5 rijders willen tunen om meer koppel te hebben... niet nodig bij een puma.

Ik verzin dit niet, we hebben zelf td5 110 en 90 gehad, td4 2.4 in 90 en nu td4 2.2 110
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Verander maar vlug...een td4 is een gans andere wagen dan een td5....rijd zalig......men rijd 120 130 ongewild omdat men het niet eens voelt.....heeft een zeer goede verwarming....bij 120 130 km /u kunt ge nog verstaanbaar praten en hoort ge uwe radio nog .
Is wel iets gulziger dan een td5 op het normaal dagelijks gebruik.
De tussenbak is wel van een Disco II met de fijnere vertanding (low noise gears)wat problemen kan geven op lange termijn bij het trekken van zware aanhangers.Ik heb hier al verschillende tussenbakken van dat genre gereviseert (tanden van de tandwielen er af)welke ik dan reviseer met de tandwielen van een Disco I 300tdi.Zelfde verhouding maar de klassieke grovere vertanding wat ge ook niet hoort of voelt tijdens het rijden.
Tussenstuk overgang van de versnellingsbak naar tussenbak durven de vertanding er ook van doortrappen.....maar daar zou ik het niet voor laten om een td4 te nemen....bij een td5 komt ook van alles aan.
ik rijd nu één jaar met een 130 td4...Rijd nog zachter dan een andere def vanwege de langere wielbasis.
Rob
bibi

Ongelezen bericht door bibi »

Al interessante reacties gekregen waarvoor dank.
Indien ik mijn td5 zou verkopen wat is dan de richtprijs? Prijzen gaan uiteenlopend. 50k nieuwe ecu en kabelboom carroserie en chassis super goed.
En bijkomende vraag, wat is dan een realistische prijs voor een 90 lv van 2011?
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

bibi schreef:Al interessante reacties gekregen waarvoor dank.
Indien ik mijn td5 zou verkopen wat is dan de richtprijs? Prijzen gaan uiteenlopend. 50k nieuwe ecu en kabelboom carroserie en chassis super goed.
En bijkomende vraag, wat is dan een realistische prijs voor een 90 lv van 2011?

Dat w<as ik nog vergeten te zeggen....een 90 bokt nogal redelijk .
Wat zijn realistische verkoop en aankoop prijzen....... :shock: Op een Defender bestaan dergelijke prijzen niet....allemaal overprijst ....maar als ge het er niet aan geeft rijd ge er niet mee.
Rob
Plaats reactie