rare tik in motor

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
jan-willem
lrocb_lidnr: 0

rare tik in motor

Ongelezen bericht door jan-willem »

Hallo,

Ik heb sinds kort opgemerkt dat er in mijn motor een rare tik is en als ik mijn ontkoppelingspedaal(ambriage) induw dat dit weg is.
Weet iemand wat dit is en hoe het verholpen kan worden?
erik l
LROCB-Member

Re: rare tik in motor

Ongelezen bericht door erik l »

Misschien even vermelden over wat voor een auto het gaat, en welke motor erin zit?

Grtz

Erik l
jan-willem

Ongelezen bericht door jan-willem »

Land rover defender TD4 2.4
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Mmm, dat stukje as tussen je boite en je tussenboite misschien?
In de week zo.n stuk zien liggen bij de Carlos en daar blijkt nog wel eens spel op te komen alhoewel de wagen daar had zijn achterdiff ook helemaal in gruzelementen en daar kon je niks aan horen of voelen
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
erik l
LROCB-Member

Ongelezen bericht door erik l »

Speling op dat tussenasje hoor je meestal niet tikken of rammelen, geeft wel een klop na het schakelen, beetje hetzelfde gevoel als wanneer er speling zit op steekas/flenzen.
ik denk eerder aan de koppeling. Gekend probleem bij 2.4, zeker de eerste uit 2007/8. De dwarsveren in de koppelingsplaat komen los te zitten en dit gaat rammelen. Let bij vervanging op dat je de recentste versie hebt, dus geen die al ergens meer dan een jaar in stock ligt. Landrover heeft verschillende verbeterde versies uitgebracht de voorbije jaren maar de laatste is echt wel de beste...
Grtz

Erik l
LouisDef90

Ongelezen bericht door LouisDef90 »

kheb da ook al mee gemaakt, bij mij was het gewoon een kardankruisje die kapot was gewoon kruisjes controleren op speling en nieuw steken waar nodig..
Plaats reactie