Stilvallen met defender 90 td5 bwj 1999

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Tompie
lrocb_lidnr: 0

Stilvallen met defender 90 td5 bwj 1999

Ongelezen bericht door Tompie »

Hallo iedereen.

Deze morgen bij het naar huis rijden van bij mijn vriendin naar mijn huis begon de defender plots raar te doen.
De wagen begon te sputteren waarna de motor geleidelijk aan stilviel. Heb me gelukkig kunnen veilig langs de kant stellen.
Heb eerst en vooral olie gecontroleerd alsook de het waterpeil. Alles daar was ok.
De tankmeter stond wel net in reserve maar er zat nog genoeg diesel in. Voor alle veiligheid toch nog 10 liter bij gedaan.
Wanneer ik de wagen wil starten demareerd hij maar aanslaan doet hij niet.
De dieselpomp hoor ik niet zoemen.
Heb nooit eerder problemen gehad ermee. Maar ik heb het vermoeden dat de wagen zijn diesel niet krijgt.
Ook moet ik telkens op de startonderbreker duwen om hem te starten (zwart bakje met die 2 knopjes) terwijl ik dit vroeger nooit heb moeten doen.

Dit is mijn eerste defender en ben helaas nog niet zo op de hoogte van vanalles en nog wat.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Grtzz
Arragon
lrocb_lidnr: 877

Re: Stilvallen met defender 90 td5 bwj 1999

Ongelezen bericht door Arragon »

De mazoutpomp moet je horen zoemen, zo niet is er veel kans dat deze de geest heeft gelaten.
Indien je de tank voor 3/4 vult, zal het probleem verminderen doordat er dan genoeg druk is op de mazoutleiding.
Schrijf dit uit ondervinding.
Afbeelding
Terug naar de natuur, zeg het asfalt en beton vaarwel.
Escape
lrocb_lidnr: 532
Contacteer:

Ongelezen bericht door Escape »

Tenzij de pomp inwendig verstropt zit (en daardoor bvb is doorgebrand) start een TD5 ook zonder werkende pomp.
De inertiaswitch heb je al gereset?

Ik denk dat je eerder moet zoeken bij alarm/startonderbreking, aangezien je zelf aangeeft dat die niet meer hetzelfde reageert als vroeger. Een fout in de krukaspositiesensor zal er ook voor zorgen dat de injectoren niet aangestuurd worden.

Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Stef McDef

Ongelezen bericht door Stef McDef »

volgens mij ook krukaspoliesensor. had dat ook al een tijdje voor dat hij af en toe eens een paar slagen mankeerde. heb zaterdag auto laten uitlezen en nieuwe kabelboom gekocht. probleem is dat er langs de fiche (passagierszijde vooraan onder het kleppendeksel ) olie lekt waardoor er slecht of geen kontakt is en de electronica het laat afweten. best ook controleren of er nog geen olie tot bij de ECU geraakt is anders zal de kabelboom tot daar vervangen moeten worden blijkbaar. bij mij is er olie in de alternator geraakt waardoor ik daar lekstromen had en accu helemaal leeggetrokken. dus heb ik waarschijnlijk nog alternator ook aan mijn broek ook.

Wordt tijd dat ik den def eens volledig onder handen pak vooraleer ik naar zuiden van Frankrijk reis deze zomer.
Gelukkig kan ik den disco of mini in beslag nemen voorlopig. (dank u anneloesje!)

Iemand nog een goede alternator liggen trouwens.

greetz Stef McDef
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
Tompie

Re: Stilvallen met defender 90 td5 bwj 1999q

Probleem is opgelost. Het een zekering die gesprongen die gesprongen was onder de pasagierszetel. Al bij al niks om zorgen over te maken
Tompie

Re: Stilvallen met defender 90 td5 bwj 1999q

Probleem is opgelost. Het een zekering die gesprongen die gesprongen was onder de pasagierszetel. Al bij al niks om zorgen over te maken
Plaats reactie