Pagina 1 van 1

chassisnr slagen

Geplaatst: ma 07 okt, 2013 17:25
door 0502398
ik heb hier nu een schoon proper gegalvaniseerd chassis liggen
maar der moet nog nen nr in, is het te riskeren om dat zelf te doen of beter bij een garage?

Re: chassisnr slagen

Geplaatst: ma 07 okt, 2013 20:47
door Wolf
alles is te riskeren zeker, maar normaal moet een dealer dat doen hé.

Re: chassisnr slagen

Geplaatst: ma 07 okt, 2013 21:40
door Landy Bean
Je zal zowizo een attest van Land Rover België nodig hebben " herslaan van chassis nummer" en normaal moet die door een officiële dealer gebeuren.

TIP Als je niet wil kloppen mag je het ook graveren :thumbup:

Re: chassisnr slagen

Geplaatst: vr 18 okt, 2013 22:51
door erik l
volgens mij moet dit ook ALTIJD via dealer gaan, zoals gezegd voor attest van LR.. vorige week opt werk nog een Disco 2 chassisnr herslaan, omdat het originele nr (rechtsachter bij Disco2) niet meer leesbaar was (lees roest) en de wagen hiervoor afgekeurd was bij TC. Hiervoor krijgen wij een attest van LR om het nr te herslaan, op onze aanvraag naar invoerder mogen wij dit zetten rechtsvooraan waar Disco2-chassis minder 'roestgevoelig' is. Attest is verplicht bij herkeuring. Prijs om dit te laten doen bij dealer weet ik zo niet van buiten, het werk valt alleszins mee, maar er zal nog wel (iets) bijkomen vr attest, denk dat dit vergelijkbaar gaat zijn met nieuw PVG-attest bij ombouw naar lichte vracht oid.

grtz

erik l

Re: chassisnr slagen

Geplaatst: zo 20 okt, 2013 11:52
door Fennek
Wat de keuring niet weet niet deert. Ik zou het er zelf in kloppen. Er was hier iemand die vodden had, Laro dealer had nr. Ingeklopt met attest. Keuring vroeg attest dat galva chassis conform landrover was.....

Hoe het afgelopen is geen idee.

Re: chassisnr slagen

Geplaatst: ma 21 okt, 2013 10:01
door De Rob
Fennek schreef:Wat de keuring niet weet niet deert. Ik zou het er zelf in kloppen. Er was hier iemand die vodden had, Laro dealer had nr. Ingeklopt met attest. Keuring vroeg attest dat galva chassis conform landrover was.....

Hoe het afgelopen is geen idee.

Ik ken alleen iemand die problemen op de keuring had met een gegalvaniseert chassis van RICHARDS.Niet om de galvanisé...maar omdat een chassis van Richards uit vier platte platte stukken plaatijzer in mekaar is gelast.Een origineel chassis zijn twee U's die in mekaar schuiven en overlangs zijn gelast.
BROWNCHURCH.maakt hun replacement chassis op dergelijke wijze.Het pvg van een Defender verwijst naar dit model van opbouw.
btw; ik krijg attesten van Landrover en mag die daar zelf inkloppen.

Rob