Pagina 1 van 1

Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: do 27 jun, 2013 16:42
door harrehart
Hallo,

Ik vroeg me af of er hier nog mountainbikers zijn op het forum en hoe jullie de fiets vervoeren?

Lijkt mij een goede oplossing maar wat doe je dan met het reservewiel?
Afbeelding

Kan eventueel ook maar dan steken de sturen boven het dak uit(gevaar om fiets te beschadigen bij lage takken).
Afbeelding

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: vr 28 jun, 2013 12:57
door Stef McDef
Hoe bedoel je, met reservewiel? dat van de pick up of dat van de mountain bike ?

Waar ligt/hangt je reservewiel van auto nu ?

Mijn reservewiel staat aan bestuurderszijde achter de wielkast (is wel 130 dcpu)
eventueel kan reservewiel op motorkap of op de dakdrager
Bij pick up hangt het reservewiel toch bijna nooit aan/achter de achterklep?

van de mountain bike kan je eventueel wielen afhalen en dan kan i volledig in de bak.
je kan ook een soort drager maken voor in/op de bak en daar de fietsen op vast zetten
eventueel de mountainbike op een fietsdrager achter de auto. Keuze genoeg eigenlijk maar ze moet natuurlijk voor u passen hé.

Nog veel succes.

Stef McDef

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: vr 28 jun, 2013 13:09
door harrehart
Achterwiel van de wagen die ik in gedachten(ben nog aan het uitkijken voor een Defender) heb hangt nu achteraan de achterklep.
Maar inderdaad, zou ook op de dakdrager kunnen.

Eerste foto lijkt mij de snelste en handigste oplosing ;-)

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: vr 28 jun, 2013 13:25
door Thieu
Er bestaat (bestond) van Thule een Systeem voor op pick-up's dat idd achter het achterwiel werd vastgevezen en zo de fiets "op" het achterwiel draagt.

grtzThieu

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: vr 28 jun, 2013 13:33
door harrehart
Klopt, ik heb nu dit voor op mijn gewone wagen:
Afbeelding

maar zal niet passen met het achterwiel op achterklep.

Beste oplossing zal waarschijnlijk zijn om het reservewiel te verplaatsen naar het dak.

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: vr 28 jun, 2013 13:35
door Stef McDef
Lees juist dat je prof bezigbent met mountain bikes.

Waarom geen 130 dcpu ?

-laadbak is veel groter (+-160x160) achterklep breder en met open achterklep kunnen de voor of achterwielen daarop rusten (enkel opletten met nummerplaat maar daar is mouw aan te passen.)
-bij 130 kan de achterbak gewoon afgevezen worden en eventueel custombuild bak gemonteerd worden.

enige nadeel is de nog iets grotere draaicirkel.

Greetz.

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: vr 28 jun, 2013 13:40
door harrehart
Professioneel is véél gezegd...
Tis een klein VZW om bikers te sensibiliseren wat verstandig om te springen met de natuur ;-)

Had ook al aan een 130 gedacht maar is zo groot hé...(mijn vrouw zou tijdens de week met den Def rijden).

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: vr 28 jun, 2013 13:50
door Stef McDef
dat went vlug hoor, reed vroeger met leyland mini?
Mijn vrouw rijdt nu dagelijks met BMW mini maar heeft geen probleem met 130 (ze was wel gewoon aan de blauwe rijkswacht-Iveco's in Brusselstad)

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: za 29 jun, 2013 00:21
door Rangeroversally
ik ga regelmatig mountainbiken en rij met een 130 en moutainbike 21"kader en 26"wielen, mountaibike past in z'n geheel in de laadbak rechtopstaand, zalige wagen om gaan te mtbiken, 5pers in de auto en 5mtbikes+gerief in de laadbak

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: ma 01 jul, 2013 09:06
door harrehart
Ik ga hiermee iets uitwerken:
http://shop.fix-fork.com/nl/fix-fork-9-mm.html

Afbeelding

Er passen dan 4 fietsen dwars in de laadbak denk ik.

Re: Mountainbike laadbak 110 DCPU

Geplaatst: ma 01 jul, 2013 09:28
door Thieu
Eigenlijk moet je een verlenging lassen (laten lassen) zodat uw dragen op dezelfde bouten als het reservewiel vast zit
en dat uw fietsfragen tegen de band rust.

Wetende dat Meir zijn wheelcarrier zelf maakte is hij daar zeker op voorzien ;).

Grtz Thieu