Hoe bedoel je, met reservewiel? dat van de pick up of dat van de mountain bike ?
Waar ligt/hangt je reservewiel van auto nu ?
Mijn reservewiel staat aan bestuurderszijde achter de wielkast (is wel 130 dcpu)
eventueel kan reservewiel op motorkap of op de dakdrager
Bij pick up hangt het reservewiel toch bijna nooit aan/achter de achterklep?
van de mountain bike kan je eventueel wielen afhalen en dan kan i volledig in de bak.
je kan ook een soort drager maken voor in/op de bak en daar de fietsen op vast zetten
eventueel de mountainbike op een fietsdrager achter de auto. Keuze genoeg eigenlijk maar ze moet natuurlijk voor u passen hé.
Achterwiel van de wagen die ik in gedachten(ben nog aan het uitkijken voor een Defender) heb hangt nu achteraan de achterklep.
Maar inderdaad, zou ook op de dakdrager kunnen.
Eerste foto lijkt mij de snelste en handigste oplosing ;-)
Lees juist dat je prof bezigbent met mountain bikes.
Waarom geen 130 dcpu ?
-laadbak is veel groter (+-160x160) achterklep breder en met open achterklep kunnen de voor of achterwielen daarop rusten (enkel opletten met nummerplaat maar daar is mouw aan te passen.)
-bij 130 kan de achterbak gewoon afgevezen worden en eventueel custombuild bak gemonteerd worden.
dat went vlug hoor, reed vroeger met leyland mini?
Mijn vrouw rijdt nu dagelijks met BMW mini maar heeft geen probleem met 130 (ze was wel gewoon aan de blauwe rijkswacht-Iveco's in Brusselstad)
ik ga regelmatig mountainbiken en rij met een 130 en moutainbike 21"kader en 26"wielen, mountaibike past in z'n geheel in de laadbak rechtopstaand, zalige wagen om gaan te mtbiken, 5pers in de auto en 5mtbikes+gerief in de laadbak
Eigenlijk moet je een verlenging lassen (laten lassen) zodat uw dragen op dezelfde bouten als het reservewiel vast zit
en dat uw fietsfragen tegen de band rust.
Wetende dat Meir zijn wheelcarrier zelf maakte is hij daar zeker op voorzien .