Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 20 jun, 2013 22:53
- lrocb_lidnr: 0
Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
Hallo forumleden,
Ik heb al een tijdje een Land Rover Discovery 2 TD5 uit bj 2000 met 7 zitplaatsen.
Ik zou hem nu graag willen ombouwen tot een lichte vracht, heeft hier iemand ervaring mee en weet misschien iemand wat het beste stappenplan is om hier aan te beginnen. Ben een kleine zelfstandige en heb dus een btw nummer, begreep van een kennis dat dit ook vereist is/ was?
Of weet toevallig iemand een goede website waar wat meer info te vinden is betreft dit onderwerp.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gr Bastiaan
Ik heb al een tijdje een Land Rover Discovery 2 TD5 uit bj 2000 met 7 zitplaatsen.
Ik zou hem nu graag willen ombouwen tot een lichte vracht, heeft hier iemand ervaring mee en weet misschien iemand wat het beste stappenplan is om hier aan te beginnen. Ben een kleine zelfstandige en heb dus een btw nummer, begreep van een kennis dat dit ook vereist is/ was?
Of weet toevallig iemand een goede website waar wat meer info te vinden is betreft dit onderwerp.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gr Bastiaan
- Henk
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
BTW nr of niet maakt niets uit.
Je moet de achterbank en de 2 achterste zetels verwijderen wat niet zo moeilijk is
Daarna zou je de gaten van de gordels 'permanent' onbruikbaar moeten maken maar ik heb de bouten van de bovenste aanhechtingspunten losgemaakt en de rest van de gordels achter de plastieken kappen laten verwijnen.
Daarna een plaat op de bodem met achter de zetels een opstaande rand van 30cm hoog
De plaat had ik met schroeven vastgezet in de gaten van de stoelen, deze avond een andere methode gehoord en dat was de plaat met TEC7 vast te zetten
De opstaande rand heb ik gewoon met 2 muursteunen vastgezet
Dan naar de control
Je moet de achterbank en de 2 achterste zetels verwijderen wat niet zo moeilijk is
Daarna zou je de gaten van de gordels 'permanent' onbruikbaar moeten maken maar ik heb de bouten van de bovenste aanhechtingspunten losgemaakt en de rest van de gordels achter de plastieken kappen laten verwijnen.
Daarna een plaat op de bodem met achter de zetels een opstaande rand van 30cm hoog
De plaat had ik met schroeven vastgezet in de gaten van de stoelen, deze avond een andere methode gehoord en dat was de plaat met TEC7 vast te zetten
De opstaande rand heb ik gewoon met 2 muursteunen vastgezet
Dan naar de control
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
Voor je naar de control gaat, eerst nieuw pvg nummer aanvragen bij Land Rover
-
- LROCB-Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 23:38
- lrocb_lidnr: 0
Re: Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
ik heb mijn discovery 2 destijds ook omgebouwd naar lichte vracht, kan je idd zelf doen (niet meer toegestaan bij een nieuwe, daar moet een erkende firma het doen voor veel €'s, maar bij een 2dehands dus geen probleem)
zetels en gordels achteraan verwijderen, plaat erin en opstaande rand van min 30cm hoog, zoals gezegd. bij mij hadden ze opmerking over de bevestiging van de plaat, ik had dit met schroeven gedaan maar de kopjes moesten 'onbruikbaar' gemaakt worden... heb er gwn wat kit overheen gespoten zo kon ik de schroeven achteraf nog losschroeven moest dit nodig zijn, en dit was ok voor TC
nieuw pvg aanvragen bij Landrover concessie, idd doen voordat je opnieuw gaat keuren, ik had destijds geluk denk ik, want op 2dagen had ik men nieuw pvg attest. half jaar nadien met invoer Spaanse def (ook nieuw pvg nodig daar het Spaanse niet geldig is in Belgie) ook weer op 2dagen men nieuwe pvg.. 2x chance denk ik, want heb ook al wel gehoord dat dit 2weken kan duren. kost iets van een 170€, ale da heb ik betaald bij Landrover Peeters Herentals in beide gevallen (Disco en Def)
mvg
erik l
zetels en gordels achteraan verwijderen, plaat erin en opstaande rand van min 30cm hoog, zoals gezegd. bij mij hadden ze opmerking over de bevestiging van de plaat, ik had dit met schroeven gedaan maar de kopjes moesten 'onbruikbaar' gemaakt worden... heb er gwn wat kit overheen gespoten zo kon ik de schroeven achteraf nog losschroeven moest dit nodig zijn, en dit was ok voor TC
nieuw pvg aanvragen bij Landrover concessie, idd doen voordat je opnieuw gaat keuren, ik had destijds geluk denk ik, want op 2dagen had ik men nieuw pvg attest. half jaar nadien met invoer Spaanse def (ook nieuw pvg nodig daar het Spaanse niet geldig is in Belgie) ook weer op 2dagen men nieuwe pvg.. 2x chance denk ik, want heb ook al wel gehoord dat dit 2weken kan duren. kost iets van een 170€, ale da heb ik betaald bij Landrover Peeters Herentals in beide gevallen (Disco en Def)
mvg
erik l
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
- lrocb_lidnr: 1295
Re: Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
tussenschot moet minstens 20cm zijn maar hoeft zeker geen 30 te zijn.
http://www.v-vhp.be/assets/files/medede ... itielv.pdf
http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/t ... tion.htm#P
http://www.v-vhp.be/assets/files/medede ... itielv.pdf
http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/t ... tion.htm#P
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 17 nov, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 0
Re: Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
De plaat vast maken met bouten op de plaats waar de zetels stonden, is dit genoeg?
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
Moeten normaal breekbouten zijn.
Ondertussen mag je ook de ombouw niet meer zelf doen. (Officieel toch)
Ondertussen mag je ook de ombouw niet meer zelf doen. (Officieel toch)
- Escape
- Berichten: 528
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: Discovery 2 ombouwen tot lichte vracht
De ombouw moet gebeuren 'met goedkeuring van de constructeur', LR heeft blijkbaar genoeg vertrouwen in de eigenaars om het door hen zelf te laten doen. Net nog een Range Rover omgebouwd, lang moeten wachten op het gelijkvormigheidsattest, maar verder geen enkel probleem. Ik gebruik revetten voor het schot, in principe permanent maar indien nodig toch relatief makkelijk te verwijderen.Penguin schreef:Moeten normaal breekbouten zijn.
Ondertussen mag je ook de ombouw niet meer zelf doen. (Officieel toch)
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)