Rijlessen met Def 110
-
- lrocb_lidnr: 0
Rijlessen met Def 110
Mijn zoon van 17 heeft zijn voorlopig rijbewijs en wil dus de baan op .
Gezien dat er in het contract van mijn vrouw haar firmawagen een verbod staat om met die auto te leren rijden zal het voorlopig met onze DEF110 gebeuren .
Aangezien hij er al een paar keer mee gereden heeft ( op privé terrein) heb ik deze namiddag direct een toertje gemaakt op de openbare weg .
En dat gaat hem goed af .....alleen zie ik problemen als het over parkeren enz zal gaan .
Wie heeft hier ervaring mee ?
En ik heb hem er ook al 2x moeten op wijzen dat een tegemoet komende DEF een " bonjoureke" mag krijgen van de bestuurder( hij dus)
Mvg,
Minervabunker
Gezien dat er in het contract van mijn vrouw haar firmawagen een verbod staat om met die auto te leren rijden zal het voorlopig met onze DEF110 gebeuren .
Aangezien hij er al een paar keer mee gereden heeft ( op privé terrein) heb ik deze namiddag direct een toertje gemaakt op de openbare weg .
En dat gaat hem goed af .....alleen zie ik problemen als het over parkeren enz zal gaan .
Wie heeft hier ervaring mee ?
En ik heb hem er ook al 2x moeten op wijzen dat een tegemoet komende DEF een " bonjoureke" mag krijgen van de bestuurder( hij dus)
Mvg,
Minervabunker
-
- lrocb_lidnr: 968
Re: Rijlessen met Def 110
Hallo ,
Als hij wil kan ik hem daar wel bij helpen . Ben uit uw geburen ,dus laat maar weten.
Alain
Als hij wil kan ik hem daar wel bij helpen . Ben uit uw geburen ,dus laat maar weten.
Alain
- Penguin
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1396
- Contacteer:
En dan moet hij met de 110 ook zijn examen gaan afleggen?
Als je pech hebt, en examinator is een groene jongen, dan kan hij het al vergeten.
Hier ook begonnen de dochter met de D3 te leren rijden. Rijden valt mee, tot de maneuvers komen en het parkeren. (Ik hanteer niet de belachelijk grote parkeerplaats die ze nu krijgen
)
Ik zag het ook niet zitten dat ze als beginnend chauffeur alleen met de tank op de baan zouden gaan, en binnen enkele maanden begint de jongste te leren, dus was het rap beslist: Geen eigen auto, geen rijbewijs.
Oudste heeft nu corsatje gekocht, en ze heeft zelf toegegeven dat rijden een pak makkelijker is. (=slaagkans een pak groter)
Als je pech hebt, en examinator is een groene jongen, dan kan hij het al vergeten.
Hier ook begonnen de dochter met de D3 te leren rijden. Rijden valt mee, tot de maneuvers komen en het parkeren. (Ik hanteer niet de belachelijk grote parkeerplaats die ze nu krijgen

Ik zag het ook niet zitten dat ze als beginnend chauffeur alleen met de tank op de baan zouden gaan, en binnen enkele maanden begint de jongste te leren, dus was het rap beslist: Geen eigen auto, geen rijbewijs.
Oudste heeft nu corsatje gekocht, en ze heeft zelf toegegeven dat rijden een pak makkelijker is. (=slaagkans een pak groter)
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Penguin schreef:En dan moet hij met de 110 ook zijn examen gaan afleggen?
Hier ook begonnen de dochter met de D3 te leren rijden. Rijden valt mee, tot de maneuvers komen en het parkeren. (Ik hanteer niet de belachelijk grote parkeerplaats die ze nu krijgen)
Just,
Ik zou ook opteren om examens te doen met iets handiger vehicel.
En handjes zwaaien terwijl de examinator er bij in zit.....niet doen

Rob
-
Als ze met een 110 kunnen ervaring opdoen en oefenen voor het rijden en manouvreren, denk ik wel dat het daarna makkelijker zal zijn om met een ander voertuig nog eens een paar uurtjes te rijden en manouvreren en dan examen te doen.
Zelf heb ik zaterdagavond de zoon (10) zijn eerste rijles gegeven. Hij wou koste wat het kost dat we gingen rijden. Ben dan maar naar de kouter gereden waar ik hem de cockpit heb toevertrouwd. Vol goede moed begonnen en na een halfuurtje pogingen is hij toch een paar keer 100 meter verder geraakt.
Groot was zijn hart maar hij zal toch nog een paar jaren moeten wachten voor het echte werk.
We hebben er wel konijn met pruimen aan overgehouden.
mvg,
Stef
Zelf heb ik zaterdagavond de zoon (10) zijn eerste rijles gegeven. Hij wou koste wat het kost dat we gingen rijden. Ben dan maar naar de kouter gereden waar ik hem de cockpit heb toevertrouwd. Vol goede moed begonnen en na een halfuurtje pogingen is hij toch een paar keer 100 meter verder geraakt.
Groot was zijn hart maar hij zal toch nog een paar jaren moeten wachten voor het echte werk.
We hebben er wel konijn met pruimen aan overgehouden.
mvg,
Stef
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
disco 3
series 3 88'
- defenderjoeri
- lrocb_lidnr: 1239
Ik heb 2 jaar terug ook leren rijden met onze 110. Ik heb wel eerst een paar uur rijschool genomen om
vertrouwt te geraken met de weg en toen met familie rondgereden met den defender.
Achteraf nog een paar uur gepakt met de rijschool en dan direct met de rijschool examen gedaan
( grootste kans om erdoor te zijn
.
Het is toch positief uitgevallen want ik was er van de eerste keer door
Wat da het parkeren betreft valt da goe mee met nen 110. Waar da ge den auto nie meer zie
gaat het recht naar beneden
Grtz Joeri
vertrouwt te geraken met de weg en toen met familie rondgereden met den defender.
Achteraf nog een paar uur gepakt met de rijschool en dan direct met de rijschool examen gedaan
( grootste kans om erdoor te zijn

Het is toch positief uitgevallen want ik was er van de eerste keer door

Wat da het parkeren betreft valt da goe mee met nen 110. Waar da ge den auto nie meer zie
gaat het recht naar beneden

Grtz Joeri
- Penguin
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1396
- Contacteer:
Da's wel een groot verschil dan met een 110 je examen gaan af te leggendefenderjoeri schreef: Achteraf nog een paar uur gepakt met de rijschool en dan direct met de rijschool examen gedaan
-
Mogelijk zal het in de richting gaan van 1 jaar met Def ervaring opdoen en dan ( zomer 2014) nog een minimum uren met rijschool en daar ook examen mee doen .
Dit lijkt mij het best haalbare en ik heb dat midden de jaren 80 ook zo gedaan .( en ook direct der door!)
Ondertussen kan ik eventueel uitkijken naar een goei occasie ( waarom geen Freelander ?) voor niet te veel geld .
Alhoewel de firmawagen overnemen binnen 2 jaar een betere optie zou zijn .....( bekende historiek en chauffeur)
Mvg,
Minervabunker & Zoon
Dit lijkt mij het best haalbare en ik heb dat midden de jaren 80 ook zo gedaan .( en ook direct der door!)
Ondertussen kan ik eventueel uitkijken naar een goei occasie ( waarom geen Freelander ?) voor niet te veel geld .
Alhoewel de firmawagen overnemen binnen 2 jaar een betere optie zou zijn .....( bekende historiek en chauffeur)
Mvg,
Minervabunker & Zoon
- defenderjoeri
- lrocb_lidnr: 1239
Ik denk da dat het beste manier is om te doen, wel opgepast voor het land rover virus 
grtz Joeri

grtz Joeri
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Minervabunker schreef:Mogelijk zal het in de richting gaan van 1 jaar met Def ervaring opdoen en dan ( zomer 2014) nog een minimum uren met rijschool en daar ook examen mee doen .
Mvg,
Minervabunker & Zoon
Miskoopt u niet met een tweedehands Freelander hé.
Rob
-
- LROCB-Member
Da is nu is goeie reclame voor de freelander dat ik te koop heb staan.
Bekijk hem eerst van binnen,dan onder de motorkap,loop er ne keer of zes
rond.En zeg dan uw gedacht.
grtn ronny.
Bekijk hem eerst van binnen,dan onder de motorkap,loop er ne keer of zes
rond.En zeg dan uw gedacht.
grtn ronny.
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
en... na al dat rondlopen mag hij er toch ook ne keer mee rijden zeker hé. 

- svx-066
- lrocb_lidnr: 1127
ik heb mijn examen in oktober afgelegd met de 110 van de papa en dat is vlekkeloos verlopen
het grootste probleem was die mevrouw in de 110 krijgen (ze was nog hoogzwanger ook )

het grootste probleem was die mevrouw in de 110 krijgen (ze was nog hoogzwanger ook )

def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
- w.erik
- lrocb_lidnr: 1277
Mijn zoon heeft verleden jaar ook met onze Defender dcpu110 van 2011 leren rijden,+-2000km op 1jaar en veel maneuvers gedaan!!!
Die examinator was direct agressief als zij de def zag "zet gij u maar vanachter op de zetel daar achter kruip ik niet in hoor" en is dat nu ne wagen om examens mee te doen ... en ik wist niet dat er in Vlaanderen nog veldwegen waren enz... en de def was proper zowel vanbinnen en als buiten geen vlekje modder!!!!!
Maar na de examen zij ze het is goed je bent geslaagd !!! Was ik blij en kon het mij allemaal niets schelen wat ze ervoor zegde
en alles van de eerste keer geslaagd!!
Ik denk dat ge het kunt doen met uwe def maar ge zult wel op reactie stootten....
Bonne chance zal ik maar zeggen en veel geduld met uwe zoon
Die examinator was direct agressief als zij de def zag "zet gij u maar vanachter op de zetel daar achter kruip ik niet in hoor" en is dat nu ne wagen om examens mee te doen ... en ik wist niet dat er in Vlaanderen nog veldwegen waren enz... en de def was proper zowel vanbinnen en als buiten geen vlekje modder!!!!!
Maar na de examen zij ze het is goed je bent geslaagd !!! Was ik blij en kon het mij allemaal niets schelen wat ze ervoor zegde
en alles van de eerste keer geslaagd!!
Ik denk dat ge het kunt doen met uwe def maar ge zult wel op reactie stootten....
Bonne chance zal ik maar zeggen en veel geduld met uwe zoon
- Rangeroversally
- Contacteer:
ik zie daar ook ni direct een probleem in om manoeuvres uit te voeren met een 110, is heel overzichtelijk en met de juist tips en tricks zal da wel lukken. Als je wat tips nodig zou hebben laat je maar iets weten, ik woon ook in de buurt.
grt
grt
http://www.ldpbosbouw.be
http://www.hamradio.be
http://www.uba.be
ON8LR
RRC '88 200tdi
Def 130 '01 Td5
http://www.hamradio.be
http://www.uba.be
ON8LR
RRC '88 200tdi