startprobleem puma 2.4 tdci
Geplaatst: ma 08 apr, 2013 23:03
beste,
sinds enige tijd durft mijn 2.4 tdci een korte tijd afslaan, soms haalt hij het nog nipt om terug op gang te komen, soms valt hij gewoon stil,
heeft dit steeds rond ralentit toerental,
is vrij vervelend, soms weken niet, soms meer dan goed is,
vandaag valt hij steeds terug stil... om uiteindelijk na een paar keer starten en steeds terug afslaan geen kik meer te geven,
zie ook dat temperatuurmeter bij aanzetten contact vol naar boven gaat... wel met koude motor ...
zou mij verwonderen dat dit een uniek probleempje zou zijn,
wie kan me op weg helpen,
vond ook deze uitleg, zou dus blijkbaar een gekend probleem zijn...
Service Bullitins-LTB00300 - Non-Start Temperature Gauge In The Red (8 Julie 2010)
VIN Range: 7A732615-AA790554
Summary:
A customer may report an intermittent concern that the Starter Motor rotates the engine at normal cranking speed, however the Engine will not start and the Instrument Pack Temperature Gauge needle is in the red segment. During diagnosis a Diagnostic Trouble Code (DTC) P068A-00 may be stored in the Powertrain Control Module (PCM).
Cause: A small percentage of microprocessors in certain PCM's can lock-up during data storage, after engine shutdown, this leads to a non-start on the following drive cycle. Suggested Customer Concern Code D02.
Action: Should a customer express a concern that the engine will crank but not start with the Instrument pack temperature gauge displayed in the red, follow the Service Instruction outlined below. If the vehicle symptoms are that the engine will crank but not start with the Instrument pack temperature gauge reading normal, please view Special Service Message 44410 for further guidance and do not follow the Service Instruction below.
misschien ook gerelateerd, had laatst nog een volledig platte batterij (was de dag ervoor probleemloos thuis gekomen, anders nog geen enkel elektrisch probleem mee gehad)
bleek de batterij slechts 0,5 V meer te hebben, wou zelfs niet meer opstarten met druppellader... zat niets anders op dan nieuwe te kopen...,
alvast bedankt voor nuttige tips,
Walter
voertuig is van 2008 - 130.000 km
sinds enige tijd durft mijn 2.4 tdci een korte tijd afslaan, soms haalt hij het nog nipt om terug op gang te komen, soms valt hij gewoon stil,
heeft dit steeds rond ralentit toerental,
is vrij vervelend, soms weken niet, soms meer dan goed is,
vandaag valt hij steeds terug stil... om uiteindelijk na een paar keer starten en steeds terug afslaan geen kik meer te geven,
zie ook dat temperatuurmeter bij aanzetten contact vol naar boven gaat... wel met koude motor ...
zou mij verwonderen dat dit een uniek probleempje zou zijn,
wie kan me op weg helpen,
vond ook deze uitleg, zou dus blijkbaar een gekend probleem zijn...
Service Bullitins-LTB00300 - Non-Start Temperature Gauge In The Red (8 Julie 2010)
VIN Range: 7A732615-AA790554
Summary:
A customer may report an intermittent concern that the Starter Motor rotates the engine at normal cranking speed, however the Engine will not start and the Instrument Pack Temperature Gauge needle is in the red segment. During diagnosis a Diagnostic Trouble Code (DTC) P068A-00 may be stored in the Powertrain Control Module (PCM).
Cause: A small percentage of microprocessors in certain PCM's can lock-up during data storage, after engine shutdown, this leads to a non-start on the following drive cycle. Suggested Customer Concern Code D02.
Action: Should a customer express a concern that the engine will crank but not start with the Instrument pack temperature gauge displayed in the red, follow the Service Instruction outlined below. If the vehicle symptoms are that the engine will crank but not start with the Instrument pack temperature gauge reading normal, please view Special Service Message 44410 for further guidance and do not follow the Service Instruction below.
misschien ook gerelateerd, had laatst nog een volledig platte batterij (was de dag ervoor probleemloos thuis gekomen, anders nog geen enkel elektrisch probleem mee gehad)
bleek de batterij slechts 0,5 V meer te hebben, wou zelfs niet meer opstarten met druppellader... zat niets anders op dan nieuwe te kopen...,
alvast bedankt voor nuttige tips,
Walter
voertuig is van 2008 - 130.000 km