Pagina 1 van 1

Brandstofdrukregelaar

Geplaatst: ma 18 feb, 2013 15:06
door defender90
Eindelijk, de mijne lekt ook :evil:
Heb nu ergens gevonden dat je niet heel de blok moet vervangen maar alleen de drukregelaar zelf. Onderdeel is van BOSCH afkomstig en heeft het nummer 0 280 160 575. Is normaal voor Volkswagen/Audi maar past perfect voor een DEFENDER. Onderdeel kost tussen de 65 en 80 euro ipv de 140 en meer voor de hele blok. Nu mijn vraag: de dichting voor achter de blok is zo te verkrijgen. Nu ben ik op zoek naar nieuwe O-ringen voor de leidingen. Weet iemand waar ik die kan vinden? Het gaat om ee defender TD5 van 2004

Re: Brandstofdrukregelaar

Geplaatst: ma 18 feb, 2013 15:16
door De Rob
defender90 schreef:Eindelijk, de mijne lekt ook :evil:
Heb nu ergens gevonden dat je niet heel de blok moet vervangen maar alleen de drukregelaar zelf. Onderdeel is van BOSCH afkomstig en heeft het nummer 0 280 160 575. Is normaal voor Volkswagen/Audi maar past perfect voor een DEFENDER. Onderdeel kost tussen de 65 en 80 euro ipv de 140 en meer voor de hele blok. Nu mijn vraag: de dichting voor achter de blok is zo te verkrijgen. Nu ben ik op zoek naar nieuwe O-ringen voor de leidingen. Weet iemand waar ik die kan vinden? Het gaat om ee defender TD5 van 2004
Herstellen ...allemaal goe en wel...maar
Wat gaat ge doen met het alu huis waar de Grote O-ring is ingesleten door steeds heen en weer te gaan met het membraam...of past dat van een VW daar ook op die cilinderkop td5.
Er zijn nog mensen die met een gewone o - ring dit herstellen.Maar twee weken later lekt dat spel terug.
Rob

Re: Brandstofdrukregelaar

Geplaatst: ma 18 feb, 2013 15:22
door defender90
Rob, misschien heb ik me verkeerd of niet goed uitgedrukt. Hier het bewuste artikel http://www.landypedia.de/index.php/Aust ... sblock_Td5
Beter een hele nieuwe blok?

Re: Brandstofdrukregelaar

Geplaatst: ma 18 feb, 2013 15:45
door De Rob
defender90 schreef:Rob, misschien heb ik me verkeerd of niet goed uitgedrukt. Hier het bewuste artikel http://www.landypedia.de/index.php/Aust ... sblock_Td5
Beter een hele nieuwe blok?


Neen, u drukt u goed uit.
Maar op al die foto's laten ze niet in detail zien waar dat membraam is uitgenomen....Dat alu spel dat tegen de cilinderkop komt.Dat gat waar die oranje en of zwarte O-ring in komt te zitten is uitgesleten. door het heen en weer schuiven van die O-ring.U verstaat toch de benaming van dat onderdeel "drukregelaar" .Door de niet steeds constante druk schuift die O-ring steeds heen en weer.Doe de uwe maar eens open, u zal de sleet direkt zien.
Als ge die grote O-ring alleen vervangt bent u gestels met € 2,00 en niet zoals u aanhaalt de prijs van Bosch.
Rob

Re: Brandstofdrukregelaar

Geplaatst: ma 18 feb, 2013 15:48
door defender90
OK. Ik begrijp het. dacht dat meestal het membraam zelf kapot ging en dat je daarom die nieuwe regelaar nodig hebt. Dus beste een hele nieuwe blok en dan is er weer een tijdje rust?

Re: Brandstofdrukregelaar

Geplaatst: ma 25 feb, 2013 16:07
door defender90
Heb hem dit weekend vervangen. Prima Gelukt. Thx voor de goede uitleg van Andy (LR Lommel) anders had ik de aansluitingen nooit los gekregen.
Gaat vlot, alleen de derde vijs (onderste) is wat prutsen.

Re: Brandstofdrukregelaar

Geplaatst: ma 25 feb, 2013 16:44
door De Rob
defender90 schreef:Heb hem dit weekend vervangen. Prima Gelukt. Thx voor de goede uitleg van Andy (LR Lommel) anders had ik de aansluitingen nooit los gekregen.
Gaat vlot, alleen de derde vijs (onderste) is wat prutsen.


???indrukken en achteruitduwen.

Re: Brandstofdrukregelaar

Geplaatst: wo 27 feb, 2013 15:38
door defender90
Juist maar je moet het weten :-)