Verwijderen/overbruggen alarm op 300 TDI def 1998

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Sakke
lrocb_lidnr: 0

Verwijderen/overbruggen alarm op 300 TDI def 1998

Ongelezen bericht door Sakke »

Hey allen,

Is er iemand die mij kan helpen, onze 300 tdi wordt klaargemaakt voor oveland trip. Nu het enige wat ons tot nu toe al kopzorgen bezorgd heeft is die vervloekte startvergrendeling/alarm.

Hij wapent soms zichzelf zonder enige reden, wij zijn van plan om een tijdje in de wagen te leven en de kans is groot dat we eens onze sleutels kwijt spelen.
Daarom wil ik die startonderbreking verwijderen.

iemand die mij dit in een PB kan uitleggen of schama's heeft waar ik iets mee kan?

SAkke
Stef McDef

Re: Verwijderen/overbruggen alarm op 300 TDI def 1998

Ongelezen bericht door Stef McDef »

reservesleutel met vaseline insmeren (tegen oxidatie) en hem dan achter de spiegel van het achteruitlicht steken.
Als je de sleutels dan kwijt bent kan je met een simpele schroevendraaier aan de reservesleutel.

Simpel toch ! :wave:

mvg,

Stef
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
Sakke

Hey,

Ja maar dat is voor de sleutels maar wat dan met de startonderbreking daar heb ik maar één bakje van?
En wil ten alle kosten vermijden om ergens in afrika te staan waar niemand iets kent van alarmen en dat hij dan vasthangt.

SAm
Stef McDef

Ongelezen bericht door Stef McDef »

Hey Sakke,

de sleutel niet aan het achteruitrijlicht steken hé !!!
Waarom niet ?
Iedereen die hier leest weet nu waar je die sleutel zou steken, 't was maar een graptjen hé !!!

Wat de startonderbreking betreft, (bij td5 althans) bij je sleutels heb je een cijfercode van 4 cijfers gekregen en die zou je nog moeten hebben of ergens opgeschreven moeten hebben.
Met behulp van deze kode kan je in geval van nood de motor starten zonder bakje. je moet dan wel een bepaalde procedure volgen (contactsleutel aantal keren draaien, deur open en dicht doen, weer contactsleutel aantal keren draaien en opnieuw deur open en dicht enz...) maar dat staat allemaal beschreven in de documentatie van de wagen.

Je zou ook een reservebakje kunnen laten programmeren maar weet ook niet hoe en waar dat kan. ik veronderstel dat je bakje dan mee moet om copie te maken.

Had dat hier ook graag verder vernomen want ik veronderstel dat wij niet de enigen zijn die maar 1 bakje hebben of nog geen brokken hebben gehad.

Dus bijkomende vraag,

Procedure en eventueel adres waar men duplikaat van alarmbakje kan laten bijmaken/copieren.

mvg,

Stef
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
Sakke

Hey Allen,

Dit weekend dikke miserie gehad, alarm gewapend zonder iets te doen.
Ik stap in de wagen en doe niets buiten wagen willen starten en deze doet niets. Daarna op knopje geduwd van afstandbediening en dan stond heel alarm aan. Alarm gaat af. Weerknopje duwen alarm gaat weer af enzovoort enzovoort.

Probleem is ook dat er geen symbolen meer op de afstandsbediening staan ofzo.
Kan iemand mij eens sturen als je de bediening vast hebt, met sleutel aanhangpunt weg van u op welke knop ik moet duwen om te wapenen.
En ook welke knop ik moet duwen om startonderbreking af te zetten?

Mgr.

sam
imac

Ongelezen bericht door imac »

groetjes Dan

discodriver'at'telenet.be

Landrovers go in deeper and come out harder
frog

Ongelezen bericht door frog »

Ik heb indertijd ook het alarm laten uithalen van onze 300tdi toevallig ook van '98. Enige wat ge moest doen is de elektrische klep van de dieselpomp voorzien van stroom, en ge kunt daar eventueel een verborgen schakelaar tussen steken als beveiliging.
Kris
LROCB-Member

Ongelezen bericht door Kris »

Voorts de volumetrische sensor gewoon loskoppelen. Is in mijne camperdefender ook losgekoppeld om 'm 's nachts te kunnen sluiten.
Kris
Sakke

De volumetrische sensor = de sensor met de twee ronde openingen die boven de linkerdeurstijl gemonteerd is
Plaats reactie