krik voor versnellingsbak
- baudts
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1139
krik voor versnellingsbak
Kzen bezig met de koppeling te veranderen van den def. Heb dit al een gedaan met met discovery maar toen hadden we niet het juiste materiaal en was het een enorm gekloot om de versnellingsbak eraf en erop te krijgen.
Om dit niet nog eens te moeten doen vroeg ik mij af of iemand hier toevallig die speciale krik heeft om een versnellingsbak te verwijderen. zou mij een hoop moeite besparen.
Zou ze maar een aantal weken moeten kunnen gebruiken (heb nooit veel tijd om er aan te werken spijtig genoeg) eventueel kom ik ze gwn halen om ze eraf te halen en tegen dat ze er terug op moet kom ik ze anders nog eens halen moest je ze niet lang kunnen missen.
Hartelijk dank allezins
Om dit niet nog eens te moeten doen vroeg ik mij af of iemand hier toevallig die speciale krik heeft om een versnellingsbak te verwijderen. zou mij een hoop moeite besparen.
Zou ze maar een aantal weken moeten kunnen gebruiken (heb nooit veel tijd om er aan te werken spijtig genoeg) eventueel kom ik ze gwn halen om ze eraf te halen en tegen dat ze er terug op moet kom ik ze anders nog eens halen moest je ze niet lang kunnen missen.
Hartelijk dank allezins
Land Rover closest thing to heaven on earth
- boots90
- lrocb_lidnr: 1128
Re: krik voor versnellingsbak
Al geprobeerd met een rolkrik en een blokske hout?
Grtz,
Boots
Grtz,
Boots
Def 90 300 Tdi, British Racing Green
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Als ge geen smeerput of hefbrug heeft...kunt ge de versnellingsbak langs boven nemen met een "Giraf" Kunt ge ze mooi in balans hangen en dan op de grond laten zakken.Maar dan moet ge wel de ganse zetelbak er uit nemen en de deurstop passagier losmaken zodat ge deze deur volledig tot tegen de voorvleugel kunt draaien.
Rob
Rob
- baudts
- LROCB-Member
bij den disco zijn we der in geslaagd met een constructie van een transpalet en verschillende balken maar is niet ideaal zeker omdat we geen put of brug hebben en de wagen momenteel op balken omhoog staat.
Nu aangezien dit vorige keer niet de veiligste constructie was dacht ik voor deze keer eens te vragen voor een krik.
Nu aangezien dit vorige keer niet de veiligste constructie was dacht ik voor deze keer eens te vragen voor een krik.
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 349
een boite krik is wel in combinatie met een brug hé, als de LR nu op houten balkje staan ga je met een boite krik nie veel kunnen aanvangen
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
baudts schreef:bij den disco zijn we der in geslaagd met een constructie van een transpalet en verschillende balken maar is niet ideaal zeker omdat we geen put of brug hebben en de wagen momenteel op balken omhoog staat.
Als ge zoiets op een krik zet moeten de wieltjes van de krik wel zeker één meter uit mekaar staan of de spel kantelt om.
Rob
- baudts
- LROCB-Member
oke in orde dan weet ik genoeg, ik denk dat we het dan weer met een combinatie van transpalet en balken gaan doen.
weet iemand of ik ergens speciaal bij moet opletten om een boit van een 200tdi er af te halen of is dit redelijk standaard?
weet iemand of ik ergens speciaal bij moet opletten om een boit van een 200tdi er af te halen of is dit redelijk standaard?
- Roof
- lrocb_lidnr: 1179
Ik heb zo'n steun gemaakt voor de boite eraf te halen in combi met een vorklift/transpalet (maar dan gaat ge hem moeten opkrikken langs één kant.
Past over de boite en wordt vastgemaakt op de tussenbak. Onderaan een vlakken plaat die op de transpalet kan rusten.
Is volgens de specs van land rover gemaakt, dus staat mooi in ballans op de plaat.
Je mag ze altijd komen lenen, heb ze niet nodig in't kort.
Grts T
Past over de boite en wordt vastgemaakt op de tussenbak. Onderaan een vlakken plaat die op de transpalet kan rusten.
Is volgens de specs van land rover gemaakt, dus staat mooi in ballans op de plaat.
Je mag ze altijd komen lenen, heb ze niet nodig in't kort.
Grts T
Grt Tom
LR 90 van '87 met een donor hart van een 200tdi Disco die nu op de eeuwige moddervelden zit.
LR 90 van '87 met een donor hart van een 200tdi Disco die nu op de eeuwige moddervelden zit.
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
ik dacht dat scorpion, die hier vroeger kwam, zo'n boite-krik heeft.
-
- lrocb_lidnr: 374
eerst een gezond ontbijt , spieren opwarmen dan gewoon tussenbak eraf heffen , dan boite eraf heffen en klaar . nadien enkele tuben spierzalf en massages om te herstellen . heb dit ooit zonder hulpmiddelen gedaan op een RRC . op de grond . monteren is in omgekeerde volgorde , behalve t gedeelte van de zalf en massage , deze komt altijd als laatste .
de keren erna dakraampje open , balk over de wagen kettingtakel aan gehangen en met een lint om de boite, alles in ene keer . lint ging net door t gat van de versnellingspoken . bij de defender heb je t geluk om de volledige binnenkant eruit te vijzen . dat maakt de job easy .
succes
christiaan F
de keren erna dakraampje open , balk over de wagen kettingtakel aan gehangen en met een lint om de boite, alles in ene keer . lint ging net door t gat van de versnellingspoken . bij de defender heb je t geluk om de volledige binnenkant eruit te vijzen . dat maakt de job easy .
succes
christiaan F
rijden en sleutelen , t is een hobby
- baudts
- LROCB-Member
Heb ik ook al gemerkt, lang leve defenderchristiaan f schreef:eerst een gezond ontbijt , spieren opwarmen dan gewoon tussenbak eraf heffen , dan boite eraf heffen en klaar . nadien enkele tuben spierzalf en massages om te herstellen . heb dit ooit zonder hulpmiddelen gedaan op een RRC . op de grond . monteren is in omgekeerde volgorde , behalve t gedeelte van de zalf en massage , deze komt altijd als laatste .
succes
christiaan F