Pagina 1 van 1

Aan alle D3, D4 RRS eigenaars

Geplaatst: za 22 dec, 2012 10:57
door Penguin
En is waarschijnlijk ook van toepassing op de NRR.

Indien de wagen binnen moet voor het vervangen van de gloeikaarsen, tel dan buiten het bestek nog maar eens een dikke 1800 euro erbij! (Als je geluk hebt)

Dit wegens het afbreken van de gloeikaars (of meerdere) en door smurrie of vastgesmolten niet uit te krijgen met LR tool.

Enige oplossing is cilinderkop er af, uitboren en nieuwe draad tappen.
Als je geluk hebt is dit aan de rechter kant. Indien het links is komt er nog wat bij die 1800 bij wegens turbo ed die er ook nog eens af moeten.

Daar dit toch wel een veel voorkomend probleem is, toch een gaan horen bij LR belux.
Hun antwoord: Wij houden ons niet meer bezig met wagens van die leeftijd (2005) en die km's (170.000)

Dus, op tijd dumpen die handel... (is eigenlijk de strategie van LR)

Aan zij die een 2dehands willen kopen... denk 2 keer na en vraag misschien aan de huidige eigenaar om preventief de gloeikaarsen te vervangen.

Er had hier misschien nog een nieuwe defender gekomen, bij deze zal dit niet gebeuren

Nog vergeten: Bij de D4 en nieuwe RRS zal het nog een pak meer zijn dan 1800,- want veel meer werk om cilinderkop af te krijgen

Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars

Geplaatst: za 22 dec, 2012 12:13
door Wolf
Tsja, Lr en kwaliteit! Dat weten we toch allang hé.

Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars

Geplaatst: za 22 dec, 2012 13:53
door Beerke
Is niet alleen bij LR hoor.

Audi A8 met een v6tdi er in, net hetzelfde. (bj 2004 dacht k)
En omdat de kopjes van de gloeikaarsen keramisch zijn kunnen ze niet uitgeboord worden met speciaal gereedschap.
Dus ook de cylinderkoppen afnemen.

Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars

Geplaatst: za 22 dec, 2012 20:34
door seriesfan
Hetzelf is het geval bij de Mercedes CDI motoren, daar laten je zelf een formulier tekenen dat zij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden als het mis bij het demonteren van de gloeispiralen, laatst gesproken met een monteur gesproken die vertelde dat daar een apparaat vor bestond dat werkte met hoogfreqente trillingen waardoor ze wel loskomen.

Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars

Geplaatst: zo 23 dec, 2012 14:49
door erik l
Landrover, Mercedes cdi, psa, alfa, VAG groep,.... en de lijst zal nog wel veel langer zijn dan deze waarvan ik weet dat er wel eens problemen zijn met vastzittende gloeibougies... Van hoogfrequente trilmachine om ze los te krijgen had ik nog nooit gehoord, van de week eens informeren via t werk.
Wat wij meestal doen is de motor warmrijden alvorens aan herstelling te beginnen. Hierdoor zullen de gloeibougies alvast iets beter loskomen (leuk sleutelen is het niet want alles is pokkewarm :D). Als ze echt vastzitten en afbreken kan je natuurlijk niet anders dan cilinder kop demonteren. Naar t schijnt zijn er wel firmas die alle soorten gloeibougies kunnen komen uitboren, ik heb het nog niet zelf gezien maar in januari op de vakbeurs zou er demo over komen... Opt werk mogen wij dit systeem niet gebruiken, Mercedes heeft hiervoor (nog) geen goedkeuring gegeven, en als dealer of erkend servicepunt moet al het gereedschap 'goedgekeurd' zijn door Mercedes...
Voor vastzittende injecteurs hebben wij wel een demontageset; electrisch deel van injecteur af halen, dan met wat bussen en vulstukken de vastzittende injecteur er hydraulisch uitpersen (alles in gemonteerde toestand). dit werkt perfect, t schijnt wel een heel dure set...

grtz

Re: Aan alle D3, D4 RRS eigenaars

Geplaatst: zo 23 dec, 2012 17:18
door Basil
the Savage hier op't forum heeft zo'n hoog frequentie toestel om ze los te trillen