heropflakkering van het virus...

Hier kun je je eens goed laten gaan
alexvdb
lrocb_lidnr: 0

heropflakkering van het virus...

Ongelezen bericht door alexvdb »

Hallo allemaal,

Ben zowat 10j weggeweest van dit forum.
Omdat een def niet in mijn studenten budget paste, reed ik indertijd met een RRC Efi, terrein waardig gemaakt (winch, +3 inch, ... ).
Nu kan ik wel een defender aankopen, maar liggen de kaarten anders op tafel, maar de wetgeving blijkbaar ook :(
- 3 kinderen, dus dient gekeurd als personenwagen.
- maar wil er ook terrein mee doen: dus ombouwen zover als kan om nog door de keuring te geraken.

Welke tweedehands kan ik best kopen? Verschillen de mogelijkheden (bv van ophogen of banden maat) naar gelang het bouwjaar/model (109 - 300tdi - TD5)?
doel:
1) woon werk verkeer in de wintermaanden
2) terrein
3) avontuurlijke gezinsvakantie in de alpen (kamperen, rooftent?, en toch nog voldoende comfort voor lange afstanden)

mvg,

Alexander
eL Tee
lrocb_lidnr: 538

Re: heropflakkering van het virus...

Ongelezen bericht door eL Tee »

Nen Disco Td5...

Comfortabel en potent...

Een Defender is verre van praktisch voor dagelijks gebruik, en overpriced...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
seriesfan
lrocb_lidnr: 0

Ongelezen bericht door seriesfan »

Hoi,ene in het buitenland kopen die al verhoogd/aangepast is en dan hier laten keuren door de eigenaar,eenmaal hier zo gekeurd kunnen ze hem later niet meer afkeuren;
Waartoe zijn wij op aarde ?
christiaan
lrocb_lidnr: 7

Ongelezen bericht door christiaan »

alexvdb schreef:
Ben zowat 10j weggeweest van dit forum.
Amai dat moet schrikken zijn, niet?
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
Landy Bean
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 349

Ongelezen bericht door Landy Bean »

seriesfan schreef:Hoi,ene in het buitenland kopen die al verhoogd/aangepast is en dan hier laten keuren door de eigenaar,eenmaal hier zo gekeurd kunnen ze hem later niet meer afkeuren;
You wish :lol: :lol:

Keep dreaming mate :thumbup:
Peter Puma
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1062
Contacteer:

Ongelezen bericht door Peter Puma »

eL Tee schreef: .... Een Defender is verre van praktisch voor dagelijks gebruik, en overpriced...
* Overpriced ? :arrow: Absoluut
* Verre van praktisch ? :arrow: Wat is daar nu onpraktisch aan ? Omdat ie wat trager is dan de gemiddelde buikschuiver ?
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Penguin
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1396
Contacteer:

Ongelezen bericht door Penguin »

Peter Puma schreef:
eL Tee schreef: .... Een Defender is verre van praktisch voor dagelijks gebruik, en overpriced...
* Overpriced ? :arrow: Absoluut
* Verre van praktisch ? :arrow: Wat is daar nu onpraktisch aan ? Omdat ie wat trager is dan de gemiddelde buikschuiver ?
Overpriced, zeker
verre van praktisch??? Heb onze 110 een dikke 3 jaar als daily gebruikt en ook voor het werk toen regelmatig naar Parijs en Amsterdam moeten bollen.
Niks onpraktisch aan, zeker niet minder dan onze D3.

Ook qua comfort voor chauffeur en co-pi is het geen ramp.

Enkel om lange afstanden (meer dan 200km) af te leggen met grote tieners die achteraan moeten zitten is een 110 voor hen niet aangenaam.

Indien ik 6 jaar terug zou kunnen gaan, dan zou er een nieuwe def besteld geweest zijn ipv de D3
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Yohani
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 64
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yohani »

Mijn Defender is toch veruit de minst comfortabele van alle Land Rovers die ik al gehad heb hoor (lawaai, waterinsijpeling, verstelbaarheid zetels, comfort en zijdelingse steun van de zetels). Zowel mijn Discovery I, de Range Rover P38 als de Freelander Sport waren allen een stuk aangenamer als reisauto's (om te rijden dan wel, niet om in te verblijven :mrgreen: )

Als je hem niet als camper wil inrichting, volg ik El tee en ging ik ook voor een Discovery II, de meeste goede kanten van de Defender en maar enkele minpuntjes voor het zwaardere off-road werk. Maar dat doe je toch best niet met een auto die ook als daily driver moet dienstdoen... .

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Penguin
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1396
Contacteer:

Ongelezen bericht door Penguin »

Yohani schreef:maar enkele minpuntjes voor het zwaardere off-road werk. Maar dat doe je toch best niet met een auto die ook als daily driver moet dienstdoen... .

Yohani :P
euh.... :oops: :twisted:
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
eL Tee
lrocb_lidnr: 538

Ongelezen bericht door eL Tee »

Penguin schreef:verre van praktisch??? Heb onze 110 een dikke 3 jaar als daily gebruikt en ook voor het werk toen regelmatig naar Parijs en Amsterdam moeten bollen.
Niks onpraktisch aan, zeker niet minder dan onze D3.

Ook qua comfort voor chauffeur en co-pi is het geen ramp.

Enkel om lange afstanden (meer dan 200km) af te leggen met grote tieners die achteraan moeten zitten is een 110 voor hen niet aangenaam.
Gulle zijt dan ook maar met 4 lange smalle hé :mrgreen:
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Landy Bean
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 349

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Tja een defender, al meer dan 100.000 km met mijn 130 en als ik eerlijk mag zijn voor de lange afstanden zoals bv Noorwegen 5000km op drie weken vind ik eens je ter plaatse ben ok maar die autosnelweg met de def kan soms wel eens tegen steken, vooral het lawaai en er is al aan soundproofing gedaan bij ons

Als ik met de D3 op baan ben is het wel lekker comfy en van de D1 kan ik ook nie klagen, 1400km op één dag van Slovakije naar huis zonder comfort problemen

Wel leuk als je kan kiezen :lol:
Petrol

Ongelezen bericht door Petrol »

Een def is sinds de 2008 versie niet meer zo rudimentair als voorheen vind ik zelf. Beetje traag, plakpositie tegen het raam en een niet verstelbaar stuur vind ikzelf een beetje ambetant, maar voor de rest valt dat heel goed mee.
En wat een beetje traag betreft: als binnen een paar jaar die trajectcontrolegedoedinges op punt staan kan je het toch vergeten om op het linkervak in de bumper te gaan hangen met de richtingaanwijzer naar link op... :think:

Disco is ook ferm, maar alweer een stuk duurder :problem:
RR is cool voor wie het kan betalen, maar prijs u gelukkig, want dat is zeker niet iedereen gegeven.

Ik zou zeggen: maak dat ge naar de garage zijt en bestel u een Def voor ze het model uit productie halen, want dan gaat ge er levenslang spijt van hebben...
Plaats reactie