Motor slaat over en metertjes flippen .

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Droelie
lrocb_lidnr: 0

Motor slaat over en metertjes flippen .

Ongelezen bericht door Droelie »

Hoi allen ,
Ik heb gisteren een occasie defender 90 td5 van 2003 gekocht en ben daarmee naar huis gereden .
Onderweg op de snelweg begon de bij 2700 a 3000 rpm de motor over slaan en telkens wanneer de motor oversloeg zag ik de temperatuurmeter flippen .
De brandstofmeter stond op reserve dus ik dacht dat ik de brandstoffilter aan het leegtrekken was. Getankt in Kruishoutem ( excelium total) en dus verder.
Terug op de snelweg kreeg ik terug hetzelfde probleem de motor sloeg over bij hogere toerentallen wanneer de temperatuurmeter begon te flippen .Wat er toen nog bijkwam was dat de toerentalmeter ook varieerde van 2500 naar 3200 rpm op meter terwijl de motor een constante rpm had .
Ik dacht direct aan een electrisch probleem ( massakabel of zo) heb vluchtig onder de kap gekeken maar niks gevonden .
Heeft iemand van jullie al iets soortgelijk ondervonden ?
MVG.
Henk
lrocb_lidnr: 30

Re: Motor slaat over en metertjes flippen .

Ongelezen bericht door Henk »

Als de watertemperatuur te hoog wordt gaat de td5 over in 'veiligheidsmodus' en zakt het toerental automatisch, hoeveel gas je ook geeft.
Eens temperatuur weer acceptabel kun je weer gas geven.

Oorzaak is waarschijnlijk waterverlies meestal te wijten aan een joint-de-culasse probleem

@toerenteller: zover ik weet zat er nooit een toerenteller standaard in een Def td5, misschien wel in speciale reeksen. Vraag is dus of deze wel goed ingebouwd is
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Droelie

Dag, de motor heeft 108 000 km gelopen en draait heel goed , zou dit geen elektrisch probleem kunnen zijn , ook omdat de rpm teller heel hard schommelt? Mvg
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Er is clubvergadering deze avond vanaf 20:00 in Heffen bij Mechelen.
Er zijn daar altijd wel een paar experts aanwezig om diagnose te stellen
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Gisteren gekocht en afgehaald.....= vandaag terug bij de verkoper om het probleem op te lossen.Als u na een dag (of is het één uur) na aankoop al een probleem voorheeft....had verkoper het gisteren ook ...en wist hij er van,meer dan waarschijnlijk.
Rob
sketcher

Ongelezen bericht door sketcher »

De Rob schreef:Gisteren gekocht en afgehaald.....= vandaag terug bij de verkoper om het probleem op te lossen.Als u na een dag (of is het één uur) na aankoop al een probleem voorheeft....had verkoper het gisteren ook ...en wist hij er van,meer dan waarschijnlijk.
Rob
Helemaal met Rob eens, zelfs als je de auto zonder garantie hebt gekocht mag de verkoper jou geen auto verkopen zonder een gekend probleem te melden, ofwel hij mag geen probleem verzwijgen. Als jij dit probleem al bij de terugrit had dan kan het natuurlijk (bijna) niet anders of hij kent het probleem.

Hoeveel koelvoeistof zit er in? Olie in de rode skekker van de ECU?
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
kallista1149
lrocb_lidnr: 1149

Ongelezen bericht door kallista1149 »

Onmiddellijk de verkoper SCHRIFTELIJK en AANGETEKEND in gebreke stellen. De auto ook laten staan en er NIET MEER meer mee rijden. De verkoper moet de kans krijgen om de auto in orde te stellen of de koop te annuleren en uw centen terug te geven.Als je kan, beroep doen op RECHTSbijstand van uw verzekering.
Het is aan u om te bewijzen dat de verkoper op de hoogte was van het
mankement aan de auto.
Carlos K

Ongelezen bericht door Carlos K »

Asje van de waste gate actuator zit vast volgens mij. Gaat in overboost en en snijdt dan af.
Losmaken voorzichtig en wat temperatuurbestendig vet aandoen.
Droelie

Wow , Dat is al een hele uitleg .
de verkoper is een particulier en zei me dat schoonvader er elke dag maar een paar kilometer mee reed ( volgens de carpass klopt dat ook ) en dat daarom de wagen weg moest .
Ik dacht dat dit mankement maar een kleinigheidje was ( heb 25 jaar terug 2 jaartjes auto en dieseltechniek maar daar is al veel van vervlogen).
Deze namiddag ben ik de wagen beginnen poetsen en heb zo ondekt dat de voeding van de radioversterker ( de draad die rechtstreeks naar de + van de batterij gaat ) massa maakt , dus misschien dat de fout al opgelost is?
Ondertussen heb ik al een afspraak bij de plaatselijke LR dealer gemaakt die gaat volgende week wel kijken .
Grts
Bely90

Ongelezen bericht door Bely90 »

Mijn gedacht, eerst papierwerk en dan iemand laten kijken.
Als er iemand aan geweest is "heeft hij het wsl naar de klote gedaan, gisteren was er niks mis"
Daarom eerst contact opnemen met verkoper, verzekeringsagent,... mss daarna vaststelling laten doen enz.
A dirty mind is a joy forever
Gert J.

Ongelezen bericht door Gert J. »

Droelie schreef:Deze namiddag ben ik de wagen beginnen poetsen en heb zo ondekt dat de voeding van de radioversterker ( de draad die rechtstreeks naar de + van de batterij gaat ) massa maakt , dus misschien dat de fout al opgelost is?
Dan heb je kortsluiting en zou er een zekering moeten smelten. Zou me verbazen dat dit er iets mee te maken heeft.
Plaats reactie