Verharder bij eender welke verf?

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Henk
lrocb_lidnr: 30

Verharder bij eender welke verf?

Ongelezen bericht door Henk »

Ga chassis van mijn projectje schilderen maar had wat vragen betreffende verharders:

1. Kan ik eender welke verf mixen met een verharder?
2. Is een verharder een echte verharder of eerder een snellere droger?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
SALLHAMv8
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 0

Re: Verharder bij eender welke verf?

Ongelezen bericht door SALLHAMv8 »

Henk,

Je mag zomr nt eender welke verharder of component B mengen met eender welke verf of comp A.
Je mag wel de verschillende kleuren van eenzelfde type verf (comp A) mengen met de daarvoor bedoelde comp B

De verharder, comp B, gaat een chemische reactie aan met de binder van comp A. Dit veroorzaakt moleculen die zich aan elkaar binden,, en dat veroorzaakt dus ook warmte.
Vandaar dat teveel of te weinig van de verharder (comp B) nt goed is. Er gaan moleculen over zijn van comp B in het eerste geval, of moleculen van comp A teveel zijn in het tweede geval (verf heeft gn volledige 'curing' gehad).
Land-Rover takes the smooth with the rough.
Mr Arnold
lrocb_lidnr: 1195

Ongelezen bericht door Mr Arnold »

1. Kan ik eender welke verf mixen met een verharder?
Neen, het beste is 2K verf/lak
Alhoewel sommige 1K PU verven zich wel goed laten verharden en mengen, wat merkbaar een sterker resultaat geeft, is het enkel empirisch te bepalen.
(maar niet met verf van de gamma)
2. Is een verharder een echte verharder of eerder een snellere droger?
Ja, een verharder is een echte verharder en gaat zowel chemisch als fysisch een sterkere binding aan met de verf/lak
In tegenstelling tot 1K verven (die uitdrogen door water en lucht) is de uitdroging afhankelijk van de temperatuur en verschillend van merk tot merk

Voor het iets sneller te laten verharden en wa minder visceus te maken kunt ge wat thinner bijvoegen
Hanging on in quiet desperation is the English way
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Heb er dus maar niks bijgedaan en zo gebruikt
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Carlos K

Ongelezen bericht door Carlos K »

Je verf zal er dus gegarandeerd afkomen....
Ik weet dat je een galva chassis hebt, dus had er eerst een etch primer op gemoeten.
Heb ik je toch al gezegd, tsss tss tss. :wave:
erik l
LROCB-Member

Ongelezen bericht door erik l »

op galva idd ALTIJD 1st etching primer gebruiken, net als op aluminium e.d., anders kan je het evengoed zo laten want bij de 1ste regenbui oid ligt al uw (dure) verf eraf... zelfs een goede 'gewone' primer kan niet dienen, had laatst opt werk (mercedesgarage) iemand die een nieuw kofferdeksel (alu bij mercedes) zelf had gelakt met gewone grondlak en dan afgelakt (merkproducten), 3weken nadien kwam alles eraf...
op galva zet ik altijd p7 van dupont, dan aflakken met chassislak zwart 2K.
mijn raad: win even advies in bij een professionele verfleverancier, die zal u alles haarfijn kunnen uitleggen, en bespaart u veel onnodig werk of slechte kwaliteit waardoor je achteraf toch opnieuw kan beginnen... Pro carrosseriemateriaal heeft zijn prijs, maar dan heb je ook wat.

grtz

erik
mad max airbrush design
Contacteer:

Ongelezen bericht door mad max airbrush design »

p7 is wel een epoxy primer
http://sdstds.dricolor.info/ShowDocumen ... 2122240fb9
kunt beter eerst een laag 825R zetten
http://sdstds.dupontrefinish.info/ShowD ... 60b321c868
galva eerst laten buitenliggen tot de glans van de nieuwe galva af is daarna opschuren wet een scotch brite om betere hechting te krijgen (ge schuurt niet door de galva, geloof me)
defender 90 300 tdi extreme
defender 110 tomb raider
freelander 1.8
discovery 4.6
Plaats reactie