ambriage
-
- lrocb_lidnr: 0
ambriage
Ik heb al een week dat men ambriage soms raar doet.
Als ik de pedaal indruk en/of rustig loslaat valt soms meteen alle druk weg en kan ik niet meer schakelen. Als ik de pedaal dan loslaat en hem terug indruk komt er weer druk en kan ik normaal schakelen. Nu stond ik daarnet op een kruispunt en viel de druk weg en duurde het 3min ofzo voor de druk terug was... 800m verder kwam de druk nooit meer terug!
8 maanden geleden heb ik de ambriage zelf vervangen en het onderste pomje omdat dit lekte, kan het zijn dat het nu de beurt is van het bovenste pompje?
Ik vind nergens lekkende olie en het reservoir is nog goed vol.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Ik hoop niet op te grote werkzaamheden want ik heb hem elke dag nodig om te gaan werken...
Alvast bedankt!
Als ik de pedaal indruk en/of rustig loslaat valt soms meteen alle druk weg en kan ik niet meer schakelen. Als ik de pedaal dan loslaat en hem terug indruk komt er weer druk en kan ik normaal schakelen. Nu stond ik daarnet op een kruispunt en viel de druk weg en duurde het 3min ofzo voor de druk terug was... 800m verder kwam de druk nooit meer terug!
8 maanden geleden heb ik de ambriage zelf vervangen en het onderste pomje omdat dit lekte, kan het zijn dat het nu de beurt is van het bovenste pompje?
Ik vind nergens lekkende olie en het reservoir is nog goed vol.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Ik hoop niet op te grote werkzaamheden want ik heb hem elke dag nodig om te gaan werken...
Alvast bedankt!
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 349
Re: ambriage
De master (bovenste pompje) lekt in de wagen onder het koppelings pedaal
Mss daar eens kijken
Mss daar eens kijken

-
Als ik hem van de parking thuis krijg ga ik zeker kijken!
Nog iemand een mogelijkheid?
Alvast bedankt...
Nog iemand een mogelijkheid?
Alvast bedankt...
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Kijk eerst of er nog olie in het rezervoirke is.(opvullen met dot 4 remolie )Als het het bovenste pompje is dat lekt ontlucht dit zichzelf na enige minuten pedaal steeds indrukken en loslaten en zult u merken dat u terug druk krijgt.Mischien nog niet volledige druk maar genoeg om thuis te geraken.
1)Soms kan het zijn dat ge met ingeduwd pedaal ergens staat te wachten en uw wagen silletjes vertrekt omdat de druk wegvalt.Dit komt omdat de remvloeistof in uw ontkoppelingspompje langs het rubbertje naar het rezervoirke terug wordt geduwd.
2)Als de remolie langs het pedaal komt gelekt....
In beide gevallen moet het hoofdpompje worden vervangen.
Rob
1)Soms kan het zijn dat ge met ingeduwd pedaal ergens staat te wachten en uw wagen silletjes vertrekt omdat de druk wegvalt.Dit komt omdat de remvloeistof in uw ontkoppelingspompje langs het rubbertje naar het rezervoirke terug wordt geduwd.
2)Als de remolie langs het pedaal komt gelekt....
In beide gevallen moet het hoofdpompje worden vervangen.
Rob
-
Nu heb ik de master vervangen, reservoir bijgevuld en dan maar beginnen pompen met de pedaal... als ik mij goed herinner kwam er (de vorige keer dat ik ontluchte) elke keer ik op de pedaal duwde een beetje olie uit. Nu ben ik even aan het pompen geweest en er komt maar geen olie uit de slave om te ontluchten...
Slave goed opengedraaid zodat er zeker olie door kan komen... geen probleem, duppelde eruit...
Master aanvoer van het reservoir nagekeken of er olie doorkwam... geen probleem!
Achter het pompje waar het buisje begint los gevezen, om te zien of er al olie inzat en als je op de pedaal duwde er olie uit kwam... geen probleem!
De rest van de leiding even nagekeken op lekken ofzo.. geen probleem!
Moet ik meer geduld hebben en blijven pompen tot men been eraf valt? Of doe ik nog iets mis...
Alvast bedankt!!!
Slave goed opengedraaid zodat er zeker olie door kan komen... geen probleem, duppelde eruit...
Master aanvoer van het reservoir nagekeken of er olie doorkwam... geen probleem!
Achter het pompje waar het buisje begint los gevezen, om te zien of er al olie inzat en als je op de pedaal duwde er olie uit kwam... geen probleem!
De rest van de leiding even nagekeken op lekken ofzo.. geen probleem!
Moet ik meer geduld hebben en blijven pompen tot men been eraf valt? Of doe ik nog iets mis...
Alvast bedankt!!!
- Roelandrover
Methode om te ontluchten is alsvolgd:
- reservoir op niveau vullen
- iemand onder de auto de ontluchtingsnippel van de slave cilinder laten losdraaien
- koppelingspedaal induwen en beneden houden
- ontluchtingsnippel van de slave cilinder vastdraaien
- koppelingspedaal omhoog laten komen
- niveau controleren en zonodig bijvullen
Deze stappen blijf je in deze volgorde herhalen en dan zou het in orde moeten komen.
In het begin zal er maar weinig of zelfs niets uitkomen als er veel lucht inzit.
- reservoir op niveau vullen
- iemand onder de auto de ontluchtingsnippel van de slave cilinder laten losdraaien
- koppelingspedaal induwen en beneden houden
- ontluchtingsnippel van de slave cilinder vastdraaien
- koppelingspedaal omhoog laten komen
- niveau controleren en zonodig bijvullen
Deze stappen blijf je in deze volgorde herhalen en dan zou het in orde moeten komen.
In het begin zal er maar weinig of zelfs niets uitkomen als er veel lucht inzit.
Series-III 88 4X4 2.25P Deep bronze green "The moaning minnie"
Land Rover 110 ex-MOD 3.5V8 Lybian sand " Belgian rattlesnake"
Land Rover 110 TD5 stawag. (in restauratie)
Land Rover 110 ex-MOD 3.5V8 Lybian sand " Belgian rattlesnake"
Land Rover 110 TD5 stawag. (in restauratie)
-
ja ik was alleen en heb dus zo een darmpje gekocht met een "sluiting"
ik kan momenteel niet op de naam komen maar er zou gaan lucht/olie terug mogen vloeien en in de winkel zeiden ze dat het zo alleen zou gaan..
ik kan momenteel niet op de naam komen maar er zou gaan lucht/olie terug mogen vloeien en in de winkel zeiden ze dat het zo alleen zou gaan..
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Als alleen het bovenste nieuwe koppelingspompje is geplaatst,is het meestal genoeg om na het opvullen met dot4,te ontluchten aan het pompje waar de leiding vertrekt naar onder.
Nippel niet vastdraaien
Rezervoirke vullen.
Wachten totdat er remolie uit de nippelaansluiting komt.(poetsvod of papier ondersteken)
Pedaal indrukken en houden....terwijl iemand nippel laten vastdraaien.Pedaal terug omhoog.
Nippel twee slagen losdraaien en terug pedaal indrukken.nippel vast en pedaal omhoog.
Dit een drie vier maal herhalen en er opletten dat het rezervoirke gevuld blijft.
Dit kan u ook alleen door steeds een stok tussen het ingedrukt pedaal en de zetelbak te steken.
Nu moet ge niet onderaan ontluchten en gaat veel makkelijker.Nadien een kruik warmwater overgieten en de remolie is weggespoeld.
Als u langs onderen begonnen bent met ontluchten moet u natuurlijk zo voortdoen .
Rob
Nippel niet vastdraaien
Rezervoirke vullen.
Wachten totdat er remolie uit de nippelaansluiting komt.(poetsvod of papier ondersteken)
Pedaal indrukken en houden....terwijl iemand nippel laten vastdraaien.Pedaal terug omhoog.
Nippel twee slagen losdraaien en terug pedaal indrukken.nippel vast en pedaal omhoog.
Dit een drie vier maal herhalen en er opletten dat het rezervoirke gevuld blijft.
Dit kan u ook alleen door steeds een stok tussen het ingedrukt pedaal en de zetelbak te steken.
Nu moet ge niet onderaan ontluchten en gaat veel makkelijker.Nadien een kruik warmwater overgieten en de remolie is weggespoeld.
Als u langs onderen begonnen bent met ontluchten moet u natuurlijk zo voortdoen .
Rob
-
Hoi,
Ik moet volgende week van mijn def de mastercylinder voorzien van setje nieuwe rubbers omdat hij lekt.
Ik ben kort na aankoop vorig jaar zonder koppeling gevallen omdat het oliepijl te laag was gekomen en ik heb de boel kunnen ontluchten door het reservoirke te vullen en dan ontluchtingsnippel aan de slave te lossen. 1 keer kort de koppeling ingedrukt en de olie bleef onderaan rustig bloeden. reservoir ondertussen op peil gehouden en dan nippelke terug dichtgedraaid. Klaar was kees.
2 weken geleden opnieuw hetzelfde. Na rit van een uurtje rijden nog iemand thuis afgezet, babbelke gedaan, whiskytje gedronken en dan naar huis. Toeval wil dat die koppeling ondertussen ook dorst had en het reservoirke had leeggehaald. Heb op dezelfde manier als vorig jaar wat dot4 gegeven, 1 keer koppeling ingedrukt en onderaan laten bloeden, was op 10 minuten in orde. Is dat normaal dat de olie wegloopt zonder arbeid van de mastercylinder of is er meer aan de hand dan wat slijtage van de rubberkes in de mastercylinder???
Met vriendelijke groeten
Stefaan
Ik moet volgende week van mijn def de mastercylinder voorzien van setje nieuwe rubbers omdat hij lekt.
Ik ben kort na aankoop vorig jaar zonder koppeling gevallen omdat het oliepijl te laag was gekomen en ik heb de boel kunnen ontluchten door het reservoirke te vullen en dan ontluchtingsnippel aan de slave te lossen. 1 keer kort de koppeling ingedrukt en de olie bleef onderaan rustig bloeden. reservoir ondertussen op peil gehouden en dan nippelke terug dichtgedraaid. Klaar was kees.
2 weken geleden opnieuw hetzelfde. Na rit van een uurtje rijden nog iemand thuis afgezet, babbelke gedaan, whiskytje gedronken en dan naar huis. Toeval wil dat die koppeling ondertussen ook dorst had en het reservoirke had leeggehaald. Heb op dezelfde manier als vorig jaar wat dot4 gegeven, 1 keer koppeling ingedrukt en onderaan laten bloeden, was op 10 minuten in orde. Is dat normaal dat de olie wegloopt zonder arbeid van de mastercylinder of is er meer aan de hand dan wat slijtage van de rubberkes in de mastercylinder???
Met vriendelijke groeten
Stefaan
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
disco 3
series 3 88'
-
momenteel heb ik een nieuwe master en slave steken... op een zeer gemakkelijke manier ontlucht: (iemand vertelde me dat er een stuk moeilijk te ontluchten is)
de grootste spuit die ze hebben kopen , is enkele euro .
darmpje opzetten en de tool is klaar.
remvloeistof opzuigen met de spuit uit een busje
nippel slave cilinder opendraaien en de spuit leegdrukken in de slave.
reseroir aan de master zal zich nu vullen met remvloeistof.(of overlopen)
bij mij kwamen er eerst enkele luchtbellen uit en heb dan een volledige spuit erin leeg geduwd zonder dat het reservoir vulde...
nog 3 keer een spuit erdoor en reservoir leegtrekken, nippel toe, en klaar is kees na 5 keer op de pedaal te drukken...
kan dit je helpen?
de grootste spuit die ze hebben kopen , is enkele euro .
darmpje opzetten en de tool is klaar.
remvloeistof opzuigen met de spuit uit een busje
nippel slave cilinder opendraaien en de spuit leegdrukken in de slave.
reseroir aan de master zal zich nu vullen met remvloeistof.(of overlopen)
bij mij kwamen er eerst enkele luchtbellen uit en heb dan een volledige spuit erin leeg geduwd zonder dat het reservoir vulde...
nog 3 keer een spuit erdoor en reservoir leegtrekken, nippel toe, en klaar is kees na 5 keer op de pedaal te drukken...
kan dit je helpen?