Hallo,
Ik heb sinds 2006 een RRC VM 1992...met helaas de laatste jaren toch ook wat roestproblematiek...(woon vlak aan zee en wagen staat steeds buiten)... en ben daarom passief aan het kijken voor een mooie opvolger...
mn garagist heeft me aangeboden om te komen kijken naar een def 90 tdi van 1996 met 130.000 km. volgens hem is die def in goede staat want van eerste eigenaars, gepensioneerd koppel (die nu freelander kopen), nooit terrein gereden, wel boot(je?) getrokken,...
graag enkele tips waar specifiek op te letten bij dit model ?
hoor vaak spreken over roest aan bulkhead, ma waar bevindt zich die? andere roestplaatsen?
wat zou een eerlijke prijsvork zijn?
mvg,
Aankoop def tdi 1996
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Aankoop def tdi 1996
Kijk eens hier voor wat uitleg, is eigenlijk voor Series maar het meeste is ook toepasbaar op een Defender:
http://www.landroverclubholland.nl/inde ... oop-advies
Bulkhead of schutbord: deel waar je voorste deuren aanhangen. De hele hoek boven het bovenste scharnier wil wel eens rot zijn.
Letten of niet te veel blaasjes op de alu carrosseriedelen zitten
Is chassis niet rot? Zeker aan de achterste balk flink prikken met een schroevendraaier
Prijs: helemaal afhankelijk van de staat en of ze er iets van LR kennen of niet
http://www.landroverclubholland.nl/inde ... oop-advies
Bulkhead of schutbord: deel waar je voorste deuren aanhangen. De hele hoek boven het bovenste scharnier wil wel eens rot zijn.
Letten of niet te veel blaasjes op de alu carrosseriedelen zitten
Is chassis niet rot? Zeker aan de achterste balk flink prikken met een schroevendraaier
Prijs: helemaal afhankelijk van de staat en of ze er iets van LR kennen of niet