Pagina 1 van 1

Polynorm of Sankey aanhangwagen

Geplaatst: vr 09 mar, 2012 21:04
door Gert1965
Zou een NL Polynorm of BE Sankey (ex ABL) willen kopen om achter de def te hangen. Maar... ze adverteren vaak met 1/4 tons trailers met natokoppeling.
Als het MTM de 750kg niet overstijgt, zijn die bakken dan ook TC in inschrijvingsvrij? Kan me inbeelden dat ze toch echt wel meer eigengewicht hebben dan 1/4 ton. Alvast dank voor elke nuttige raad friends.

Re: Polynorm of Sankey aanhangwagen

Geplaatst: vr 09 mar, 2012 21:41
door Fennek
Die zijn TC vrij maar dit zou wijzigen in 201x

Voor de voertuigen met een maximaal toegelaten gewicht tot en met 750 kg is geen inschrijving of technische keuring vereist. Deze voertuigen zijn momenteel in Belgiƫ ook niet aan een goedkeuring onderworpen. Toch moet aan enkele voorwaarden voldaan worden. Zo moet u een duplicaat van de nummerplaat van het trekkende voertuig op deze aanhangwagen of caravan hangen. Verder moet het voertuig conform zijn aan de technische eisen gesteld in het Koninklijk Besluit van 15 maart 1968. Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dat er een chassisnummer op dit voertuig moet staan en het moet voorzien zijn van een identificatieplaatje.

Gert1965 schreef:Zou een NL Polynorm of BE Sankey (ex ABL) willen kopen om achter de def te hangen. Maar... ze adverteren vaak met 1/4 tons trailers met natokoppeling.
Als het MTM de 750kg niet overstijgt, zijn die bakken dan ook TC in inschrijvingsvrij? Kan me inbeelden dat ze toch echt wel meer eigengewicht hebben dan 1/4 ton. Alvast dank voor elke nuttige raad friends.

Re: Polynorm of Sankey aanhangwagen

Geplaatst: vr 09 mar, 2012 21:45
door Gert1965
Thx Fennek. t'Is idd die identificatie en chassisnr die belangrijk zijn.
Fennek schreef:Die zijn TC vrij maar dit zou wijzigen in 201x

Voor de voertuigen met een maximaal toegelaten gewicht tot en met 750 kg is geen inschrijving of technische keuring vereist. Deze voertuigen zijn momenteel in Belgiƫ ook niet aan een goedkeuring onderworpen. Toch moet aan enkele voorwaarden voldaan worden. Zo moet u een duplicaat van de nummerplaat van het trekkende voertuig op deze aanhangwagen of caravan hangen. Verder moet het voertuig conform zijn aan de technische eisen gesteld in het Koninklijk Besluit van 15 maart 1968. Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dat er een chassisnummer op dit voertuig moet staan en het moet voorzien zijn van een identificatieplaatje.

Gert1965 schreef:Zou een NL Polynorm of BE Sankey (ex ABL) willen kopen om achter de def te hangen. Maar... ze adverteren vaak met 1/4 tons trailers met natokoppeling.
Als het MTM de 750kg niet overstijgt, zijn die bakken dan ook TC in inschrijvingsvrij? Kan me inbeelden dat ze toch echt wel meer eigengewicht hebben dan 1/4 ton. Alvast dank voor elke nuttige raad friends.

Re: Polynorm of Sankey aanhangwagen

Geplaatst: vr 09 mar, 2012 22:14
door Wolf
Gert1965 schreef:Thx Fennek. t'Is idd die identificatie en chassisnr die belangrijk zijn.
Voor <750kg kun je dat er gerust zelf opzetten als je dat graag hebt.
Geen enkel zelfbouwremeork heeft dat.

Re: Polynorm of Sankey aanhangwagen

Geplaatst: vr 09 mar, 2012 22:33
door Fennek
Vanaf 29/10/2012 moet een (nieuwe) zelfbouwaanhanwagen een homologatie hebben voor de europese markt.

Hoe ze dat gaan controleren is mijn een raadsel.

Re: Polynorm of Sankey aanhangwagen

Geplaatst: vr 09 mar, 2012 23:28
door Wolf
juist op beide punten.