Pagina 1 van 1

Wiellagers

Geplaatst: do 16 feb, 2012 14:20
door defender90
Ik moet binnenkort de remschijven van mijn Def 110 TD5 BJ 2004 vervangen.
Zou ik dan ook maar mee mijn lagers vervangen?

Re: Wiellagers

Geplaatst: do 16 feb, 2012 14:30
door Vae Victus
Enkel als je er problemen met hebt :-)
Preventief vervangen (imho) enkel als je zwaar op reis gaat of deftige offroad gaat doen.

Re: Wiellagers

Geplaatst: do 16 feb, 2012 21:49
door Escape
Zoals Karel zegt, alleen als het nodig is.
Met volgende bedenkingen:
- 't grootste werk voor lagers is het demonteren van de hub, wat ge moet doen voor de remschijven ook (dus bij twijfel zeker vervangen)
- bij het afhalen van de schijven kan er vuil etc in de lagers terechtkomen
- zeker goed nakijken en voorzien van nieuw vet als alles toch open is
- pre-TD5 kunnen de lagers opgespannen worden, in combinatie met nieuw vet kan dat lichte slijtage volledig compenseren

Filip

Re: Wiellagers

Geplaatst: do 16 feb, 2012 23:36
door alanius
controleer ook uw rempistons eens.
bij onze 110, zelfde jaar, zijn deze volledig versleten. Chromé is totaal weg dus in't kort eens inoxen steken

Re: Wiellagers

Geplaatst: vr 17 feb, 2012 10:56
door defender90
Rempistons worden ook vervangen, zag namelijk dat je de remnlokjes scheef afslijten. Zal gevolg zijn van een piston die blijft hangen.

Re: Wiellagers

Geplaatst: vr 17 feb, 2012 13:44
door zeerover
Lagers controleren, voorzien van nieuw vet en een nieuwe keerring.
Goed afstellen en alleen de lagers vervangen als het nodig is.

Re: Wiellagers

Geplaatst: di 06 mar, 2012 18:41
door wulmke
ik vervang telkens roelementen bij steken van nieuwe schijven. iemand die nooooooit offroad doet zou ze kunnen laten zitten maar dan nog. vervangen die handel..

Re: Wiellagers

Geplaatst: di 06 mar, 2012 18:49
door nielsc
In uw geval zou ik ze vervangen. Voor hetzelfde geld over een maand een wiellager kapot en kunt ge terug alles open gooien.

Niels