NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Iets nieuw voor de technische controle
In de loop van dit jaar moet er op terreinbanden (of op alle banden ??) een label komen met de geluidsindex vermeld.
Indien dit label niet aanwezig =''Demi tour".
Rob
In de loop van dit jaar moet er op terreinbanden (of op alle banden ??) een label komen met de geluidsindex vermeld.
Indien dit label niet aanwezig =''Demi tour".
Rob
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Bron?
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Tijdens een babbeltje Autokontrole Geel verleden weekeL Tee schreef:Bron?
Rob
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Dat zou betekenen dat iedereen met banden waarop dat niet vermeld staat nieuwe banden zou moeten kopen. Ruikt naar lobbyïsten...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Roelandrover
- Berichten: 134
- Lid geworden op: do 20 aug, 2009 20:44
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Leuven (Kessel-lo)
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
De enige die mogelijk last heeft van lawaaierige banden is de bestuurder zelf.
Als dat erdoor komt, kunnen we massaal onze banden wegdoen en vervangen door (hoogstwaarschijnlijk duurdere) banden. Banden met een stom label op... gefabriceerd door enkele fabrikanten waar de staat goed op verdiend.
Maar zoals zovaak in Belgie hebben zulke regeltjes een héle grote achterpoort, terwijl je om de voordeur te vinden, eerst de weg moet vragen aan verschillende instanties. (die je dan nog de verkeerde kant opsturen).
Als dat erdoor komt, kunnen we massaal onze banden wegdoen en vervangen door (hoogstwaarschijnlijk duurdere) banden. Banden met een stom label op... gefabriceerd door enkele fabrikanten waar de staat goed op verdiend.
Maar zoals zovaak in Belgie hebben zulke regeltjes een héle grote achterpoort, terwijl je om de voordeur te vinden, eerst de weg moet vragen aan verschillende instanties. (die je dan nog de verkeerde kant opsturen).

Series-III 88 4X4 2.25P Deep bronze green "The moaning minnie"
Land Rover 110 ex-MOD 3.5V8 Lybian sand " Belgian rattlesnake"
Land Rover 110 TD5 stawag. (in restauratie)
Land Rover 110 ex-MOD 3.5V8 Lybian sand " Belgian rattlesnake"
Land Rover 110 TD5 stawag. (in restauratie)
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Hoe het zal gaan weet ik niet.Ik zal er nog wel eens naar informeren.eL Tee schreef:Dat zou betekenen dat iedereen met banden waarop dat niet vermeld staat nieuwe banden zou moeten kopen. Ruikt naar lobbyïsten...
Rob
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Roelandrover schreef:De enige die mogelijk last heeft van lawaaierige banden is de bestuurder zelf.
!!!!
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Droom maar verder....Roelandrover schreef:De enige die mogelijk last heeft van lawaaierige banden is de bestuurder zelf.
Hier bollen er 2 met muds rond, en zonder te zien hoor ik ze van redelijk ver afkomen, terwijl ik binnen zit.
De ene is een L200, de andere een Feroza. (ni da'k de regel belachelijk vind)
- christiaan
- Berichten: 306
- Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
- lrocb_lidnr: 7
- Woonplaats: Hulshout
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Ik denk dat Rob z'n "informant" een klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Het leek mij heel onwaarschijnlijk dat dit een verplicht zou zijn voor de TC. Waarschijnlijk moest dan praktisch heel het wagenpark in België andere banden laten steken, op enkele uitzondernigen na ...
Efkes googlen ... onderstaande, gecopieerd van deze link
http://www.toyotire-benelux.com/page/in ... andenlabel
brengt duidelijkheid.
Efkes googlen ... onderstaande, gecopieerd van deze link
http://www.toyotire-benelux.com/page/in ... andenlabel
brengt duidelijkheid.
Toyo Benelux schreef: Toekomstige Europese bandenlabeling
Verordening 1222/2009 van de Europese Gemeenschap vereist dat alle
banden* die worden geproduceerd na juni 2012 en binnen de EU worden verkocht vanaf november 2012 ofwel van een label moeten zijn voorzien of vergezeld zijn van een label dat zichtbaar is opgesteld in het verkooppunt.
Rechts ziet u een voorbeeld van het nieuwe EG-bandenlabel. Een soortgelijke
etikettering wordt al geruime tijd gebruikt voor huishoudtoestellen zoals was- en
vaatwasmachines.
Meer informatie over de nieuwe verordening met bijbehorende FAQ’s is
beschikbaar bij de European Tyre & Rubber Manufacturers’ Association (ETRMA).
http://www.etrma.org
Het standaardlabel dat door de EU in 2012 zal worden geïntroduceerd,
moet informatie bieden over 3 specifieke parameters: grip op nat
wegdek, brandstofefficiëntie en rolgeluidemissies.
Grip op nat wegdek
De belangrijkste rol van een band is het bieden van veiligheid - in alle omstandigheden. Grip is hiervan een van de belangrijkste prestatiekenmerken.
Een betere grip en een lagere rolweerstand vallen echter vaak moeilijk te verenigen, en leidden in het verleden gewoonlijk tot compromissen wat de prestaties betreft. Dankzij de nieuwe etikettering zullen onze klanten nu zelf kunnen beslissen welke prestaties zij van hun band verlangen.
Op het label zal worden vermeld tot welke van zeven klassen een band behoort, gaande van ‘A’ voor de beste grip op nat wegdek, tot ‘G’ voor de slechtste.
Brandstofefficiëntie
Een van de factoren die een invloed uitoefenen op de brandstofefficiëntie van een voertuig is de rolweerstand van de banden.
Die beïnvloeding ontstaat door de vervorming van de banden tijdens hun rotatie waardoor energieverlies in de vorm van warmte wordt veroorzaakt. Hoe groter de vervorming, hoe hoger de rolweerstand en dientengevolge de hoeveelheid brandstof die nodig is om het voertuig voort te bewegen. Een verlaagde rolweerstand leidt dus tot een lager brandstofverbruik en daardoor ook tot een reductie van de voertuigemissies, waaronder die van CO2.
Op het nieuwe label worden verschillende klassen voor ‘rolweerstand’ opgegeven, met A voor de meest en G voor de minst brandstofefficiënte band. De zwarte pijl (in dit geval B) naast de letterklasse geeft het prestatieniveau van het product aan.
Extern geluid
Geluidshinder door het verkeer is een belangrijk milieuprobleem en wordt bepaald door:
1. Verkeersintensiteit en voertuigtypes 2. Rijstijl 3. Interactie tussen band en wegdek
Het rolgeluid wordt uitgedrukt in decibel (dB). Drie zwarte golven stemmen overeen met de slechtste prestatie in termen van het geluidsniveau van een band. Het vertegenwoordigt een geluidsniveau tussen de huidige maximumlimiet en de nieuwe, lagere limiet die zal worden ingevoerd in overeenstemming met verordening 661, die tussen 2012 en 2016 van kracht wordt.
1 zwarte geluidsgolf = 3dB minder dan de toekomstige, strengere Europese norm.
2 zwarte geluidsgolven = voldoet nu al aan de toekomstige Europese norm.
3 zwarte geluidsgolven = voldoet aan de huidige Europese norm.
--------------------------------------------------------------------------------
De verordening mikt op een verhoging van de veiligheid en de efficiëntie, zowel economisch als wat het milieu betreft, van het wegverkeer. Dit gebeurt via de promotie van veilige en brandstofefficiënte banden met lage rolgeluidemissie. Inzake bepaalde parameters die voor banden zullen gelden, biedt de nieuwe regeling eveneens een kader voor het ter beschikking stellen van geharmoniseerde informatie voor de gehele industrie.
Deze informatie zal door de consument te allen tijde kunnen worden geraadpleegd in technisch promotiemateriaal, waaronder ook de websites van de fabrikanten. Voor bepaalde banden, zoals vernieuwingsbanden, off-road-banden en racebanden, geldt de regelgeving niet.
Het verwachte nettovoordeel van het verhoogde gebruik van brandstofefficiënte banden is een besparing van wel 4 miljoen ton CO2 per jaar (afhankelijk van de snelheid waarmee de markt overschakelt op brandstofefficiënte banden) en een aansturing van de markt in de richting van betere prestaties voor grip op nat wegdek.
.
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Was de zaterdag bij de Luc en die zei ongeveer hetzelfde maar ook dat bandencentrales nu naar uw gelijkvormigheidsattest vragen en enkel die banden monteren die op dat lijstje voorkomen
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Henk schreef:Was de zaterdag bij de Luc en die zei ongeveer hetzelfde maar ook dat bandencentrales nu naar uw gelijkvormigheidsattest vragen en enkel die banden monteren die op dat lijstje voorkomen
en terecht ook.... hoeveel keren is ook al niet gebeurt dat 'de klant' voor de keuring snel nieuwe banden met eigen verzoek verkeerde maat/speed of load index laat leggen, gaat naar de autokeuring, word afgekeurd..... en de bandenboer is de 'boosdoener', de klant eist correcte banden + gratis montage......
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
als enkel de banden op gelijkvormigheides attest mogen gemonteerd worden ,
dan zullen disco's en rrc's ietwat benadeeld zijn qua tereinbanden .
750X16 of 235 85 16 staan niet oP mijn gelijkvormigheids attest
dan zullen disco's en rrc's ietwat benadeeld zijn qua tereinbanden .
750X16 of 235 85 16 staan niet oP mijn gelijkvormigheids attest

rijden en sleutelen , t is een hobby
- Basil
- Berichten: 317
- Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Brecht
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
niemand houd je tegen om 10 terrein banden te kopen wanneer je een def hebt ...christiaan f schreef:als enkel de banden op gelijkvormigheides attest mogen gemonteerd worden ,
dan zullen disco's en rrc's ietwat benadeeld zijn qua tereinbanden .
750X16 of 235 85 16 staan niet oP mijn gelijkvormigheids attest
TEAM garage "DE SCHUUR"
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Tenzij die disco's en rrc's of welke dan ook op LV staan (Zelfs al is dat dan op de oude 30% regel)christiaan f schreef:als enkel de banden op gelijkvormigheides attest mogen gemonteerd worden ,
dan zullen disco's en rrc's ietwat benadeeld zijn qua tereinbanden .
750X16 of 235 85 16 staan niet oP mijn gelijkvormigheids attest
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Henk schreef:Was de zaterdag bij de Luc en die zei ongeveer hetzelfde maar ook dat bandencentrales nu naar uw gelijkvormigheidsattest vragen en enkel die banden monteren die op dat lijstje voorkomen
Als ze op de bandencentrale al naar uw gelijkvormigheids attest vragen....wat gaat er dan op de TC gebeuren denkt ge.
Ik wil aan vriend Christiaan maar zeggen ..zoveel is er op de tc tegen mij ook niet gezegd ..Die gast van de tc stampte zo maar eens tegen een band van een Def waar ik mee op controle was en zei; ...dat gaat binnen kort ook veranderen dat ge hier met alle banden kunt aankomen.We gaan dan " meer" moeten nakijken dan de snelheidsindex en bandenmaat alleen......Toen zei hij dat er een labeltje moet komen op te zitten voor de geluids index.
Mischien is een begeleidend attest ook voldoende..kan ook.
Rob
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Ach ja, whatever... Velen hebben toch een setje 'keuringsbanden' liggen...
De dag dat ik met m'n foorkar naar de keuring ga om van dat kl*te oldtimer statuut af te komen, en ik dus jaarlijks naar de control zal moeten, dan zal ik gewoon m'n Track Edges van voor den oorlog even opzij zetten en dat setje straatsletsen (Michelin XPC) die hier nog ergens rondslingeren eronder steken.
De dag dat ik met m'n foorkar naar de keuring ga om van dat kl*te oldtimer statuut af te komen, en ik dus jaarlijks naar de control zal moeten, dan zal ik gewoon m'n Track Edges van voor den oorlog even opzij zetten en dat setje straatsletsen (Michelin XPC) die hier nog ergens rondslingeren eronder steken.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 879
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
awel das toch juist veilig zelf nen blinde hoort u afkomen danPenguin schreef:Droom maar verder....Roelandrover schreef:De enige die mogelijk last heeft van lawaaierige banden is de bestuurder zelf.
Hier bollen er 2 met muds rond, en zonder te zien hoor ik ze van redelijk ver afkomen, terwijl ik binnen zit.
De ene is een L200, de andere een Feroza. (ni da'k de regel belachelijk vind)

Land Rover closest thing to heaven on earth
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Binnen enkele jaren moogt ge uw geluid kiezen met de elektrischer auto's
...piep piep... is voor Toyo . fwiet fwiet... is Renault, prut prut is voor Lada...krak krak is voor Landrover.....
Rob

Rob
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
helaas behoor ik ook tot de groep rijders dat een setje beregoede banden heeft in een foute maat en een setje bijna versleten , verduurde set om naar de keuring te gaan . er is zoveel waar ik niet akkoord ga met de keuring , maar helaas hebben zij t voor t zeggen over hoe onze auto's moeten zijn .
als binnen X aantal jaren we een geluidje mogen kiezen voor onzen electrische auto , zou ik kiezen voor een op hol geslagen turbine . angstaanjagend ,
christiaan F
als binnen X aantal jaren we een geluidje mogen kiezen voor onzen electrische auto , zou ik kiezen voor een op hol geslagen turbine . angstaanjagend ,
christiaan F
rijden en sleutelen , t is een hobby
- MEIR DCPU
- Berichten: 79
- Lid geworden op: do 28 okt, 2010 09:18
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: HERENTALS
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Ik was eerder aant denken aan lek lek... Of drets drets ...De Rob schreef:Binnen enkele jaren moogt ge uw geluid kiezen met de elektrischer auto's...piep piep... is voor Toyo . fwiet fwiet... is Renault, prut prut is voor Lada...krak krak is voor Landrover.....
Rob

TD5 110 DCPU 2002
ARB locker rear
Proceeding...
ex.
Def 90 resto TD --> 200tdi '91
ARB locker rear
Proceeding...
ex.
Def 90 resto TD --> 200tdi '91
- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Als er iets dergelijks wordt ingevoerd, dan is die verplichting alleen geldig bij aankoop van nieuwe banden.De constructeurs van banden zullen die informatie er moet hebben opstaan, wat niet betekent dat dit er bij bestaande banden moet opstaan. En daarvoor zal dan de productiedatum die reeds op de banden moet staan dan de referentie zijn waarschijnlijk... .
Yohani
Yohani

Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
- the savage
- LROCB-Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: za 20 mei, 2006 17:49
- lrocb_lidnr: 345
- Woonplaats: welle
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
een geluidsignaal à la "stuka" vanaf 50km/hchristiaan f schreef:helaas behoor ik ook tot de groep rijders dat een setje beregoede banden heeft in een foute maat en een setje bijna versleten , verduurde set om naar de keuring te gaan . er is zoveel waar ik niet akkoord ga met de keuring , maar helaas hebben zij t voor t zeggen over hoe onze auto's moeten zijn .
als binnen X aantal jaren we een geluidje mogen kiezen voor onzen electrische auto , zou ik kiezen voor een op hol geslagen turbine . angstaanjagend ,
christiaan F

on topic, normaal worden er enkel muds verkocht die al aan de norm voldoen, bfg km2 voldoet eraan, at's sowieso.
allez de nieuwe stock he



kurt aka the savage
gordon finest scotch - highland ale
aut inveniam viam aut faciam
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Oke voor mij; ik rij nog soms met de fiets en dat louter en alleen op 't geluid, dus...the savage schreef:
een geluidsignaal à la "stuka" vanaf 50km/h![]()
Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
Maar dat is veel te eenvoudig hé.
avatar = Hammerite-user.
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Het moet eens gedaan zijn met 'berichten' de wereld in te sturen zonder dat ge goed weet of het klopt.
Is gelijk de politiekers die een wetsvoorstel al aan de media doorgeven nog voor er iets of wat beslist / onderzocht is.
Ik krijg er de wubbels van.
Gelukkig dat christiaan nog even google gebruikt en op dit http://www.toyotire-benelux.com/page/in ... andenlabel uitkwam en postte, waarvoor dank.
Labeltjes en klassen met kleurtjes... Hokjesdenken, worden we sterk in in de toekomst.
Is gelijk de politiekers die een wetsvoorstel al aan de media doorgeven nog voor er iets of wat beslist / onderzocht is.
Ik krijg er de wubbels van.
Gelukkig dat christiaan nog even google gebruikt en op dit http://www.toyotire-benelux.com/page/in ... andenlabel uitkwam en postte, waarvoor dank.
Voila, het wordt dus zoals met de lampen, ijskasten, vaatwas en andere witte producten.Verordening 1222/2009 van de Europese Gemeenschap vereist dat alle banden* die worden geproduceerd na juni 2012 en binnen de EU worden verkocht vanaf november 2012 ofwel van een label moeten zijn voorzien of vergezeld zijn van een label dat zichtbaar is opgesteld in het verkooppunt.
Labeltjes en klassen met kleurtjes... Hokjesdenken, worden we sterk in in de toekomst.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Waarom? Een forum is toch geen verslag van een senaatscommissie of het evangemir of zo, dat dient toch voornamelijk om op te lullen.wodan schreef:Het moet eens gedaan zijn met 'berichten' de wereld in te sturen zonder dat ge goed weet of het klopt.
En dankzij die inbreng heeft er iemand zich de moeite getroost om meer info te zoeken en te posten, goed zo zeg ik dan.
avatar = Hammerite-user.
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
En bij deze de originele bron: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 058:NL:PDF
Interessant is dat deze regelgeving er enkel is om de gebruiker aan te moedigen om zuinigere en geruislozere banden te kopen.
Maar door invoering van de verplichte vermelding worden we wel in de 'juiste' richting gestuurd
Interessant is dat deze regelgeving er enkel is om de gebruiker aan te moedigen om zuinigere en geruislozere banden te kopen.
Maar door invoering van de verplichte vermelding worden we wel in de 'juiste' richting gestuurd
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Voor de duidelijkheid, ik had het hier in het algemeen, niet specifiek op rob zijn post.Wolf schreef:Waarom? Een forum is toch geen verslag van een senaatscommissie of het evangemir of zo, dat dient toch voornamelijk om op te lullen.wodan schreef:Het moet eens gedaan zijn met 'berichten' de wereld in te sturen zonder dat ge goed weet of het klopt.
En dankzij die inbreng heeft er iemand zich de moeite getroost om meer info te zoeken en te posten, goed zo zeg ik dan.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
- Fredd
- Vaste Waarde
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Alabama, USA
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Als ze die dan pakken, glunderen de flikken want dan is er ook nog "valsheid in geschrifte", fraude en wat weet ik nog niet allemaal.
avatar = Hammerite-user.
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Noorwegen en dacht ook Zweden hebben het systeem waarbij de 'verzekerings' sticker op de nummerplaat moet worden geplakt
In de U.K. was lang de mode om de verzekerings zegel in zo'n ouderwets ronde drager te moeten voeren op de voorruit
Systeem van de toekomst, iedere auto een 'chip' of 'blackbox' die alle gegevens bevat (verzekering, taks, keuring, inschrijving) en die moet ge-upgrade worden via vb. keuringsstation met buiten automaat
Vb. Verzekering betaald, je krijgt een code (QRcode
) deze code invoeren aan de 'automaat' bij het keuringsstation en de chip/blackbox van het voertuig word ge-update !!
In de U.K. was lang de mode om de verzekerings zegel in zo'n ouderwets ronde drager te moeten voeren op de voorruit

Systeem van de toekomst, iedere auto een 'chip' of 'blackbox' die alle gegevens bevat (verzekering, taks, keuring, inschrijving) en die moet ge-upgrade worden via vb. keuringsstation met buiten automaat

Vb. Verzekering betaald, je krijgt een code (QRcode

Fredd schreef:In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Juist, maar wie plakt er zulke stickertjes: Zij die zich van al die regelgeverij niets aantrekken,Wolf schreef:Als ze die dan pakken, glunderen de flikken want dan is er ook nog "valsheid in geschrifte", fraude en wat weet ik nog niet allemaal.
een extra overtreding heeft daar dan ook weinig positieve invloed op...
Als ik mijn turkse buurman 5x na elkaar moet uitleggen waarom hij en zijn kinderen een gordel moeten
aandoen en wat de gevolgen zijn van dit niet te doen en hij veegt er nog altijd zijn voeten aan, wat
denkt ge dat hij met zijn verzekeringen doet? Hij betaalt die niet, heeft enkel een voorlopig 30 dagen
formulierke van zijn verzekeringsagent en omzeilt de regeltjes beter dan wie ook.
Als de flikken hier staan en ze zien hem en zijn kroost (Ma, pa, schoonmoeder en 3 kinderen) in
zijn bmw 525 stappen en ik geef de opmerking van dat hij willens nillens aan gordelplicht, verzekering
en keuring zijn voeten veegt, krijg ik de opmerking: "Dat haalt toch niets uit en zijt gij wel in orde?".
In Engeland zijn ze sneller, auto in beslag genomen bij onverzekerd rijden en na een 14 dagen niet
opgehaald: in de pletwals.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Doe daar nog bij... 2x met rode mazout en u mag hem zelf in de scredder steken.wodan schreef:Juist, maar wie plakt er zulke stickertjes: Zij die zich van al die regelgeverij niets aantrekken,Wolf schreef:Als ze die dan pakken, glunderen de flikken want dan is er ook nog "valsheid in geschrifte", fraude en wat weet ik nog niet allemaal.
een extra overtreding heeft daar dan ook weinig positieve invloed op...
Als ik mijn turkse buurman 5x na elkaar moet uitleggen waarom hij en zijn kinderen een gordel moeten
aandoen en wat de gevolgen zijn van dit niet te doen en hij veegt er nog altijd zijn voeten aan, wat
denkt ge dat hij met zijn verzekeringen doet? Hij betaalt die niet, heeft enkel een voorlopig 30 dagen
formulierke van zijn verzekeringsagent en omzeilt de regeltjes beter dan wie ook.
Als de flikken hier staan en ze zien hem en zijn kroost (Ma, pa, schoonmoeder en 3 kinderen) in
zijn bmw 525 stappen en ik geef de opmerking van dat hij willens nillens aan gordelplicht, verzekering
en keuring zijn voeten veegt, krijg ik de opmerking: "Dat haalt toch niets uit en zijt gij wel in orde?".
In Engeland zijn ze sneller, auto in beslag genomen bij onverzekerd rijden en na een 14 dagen niet
opgehaald: in de pletwals.
Rob
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
gLObetrotter schreef:Noorwegen en dacht ook Zweden hebben het systeem waarbij de 'verzekerings' sticker op de nummerplaat moet worden geplakt
In de U.K. was lang de mode om de verzekerings zegel in zo'n ouderwets ronde drager te moeten voeren op de voorruit![]()
Systeem van de toekomst, iedere auto een 'chip' of 'blackbox' die alle gegevens bevat (verzekering, taks, keuring, inschrijving) en die moet ge-upgrade worden via vb. keuringsstation met buiten automaat![]()
Vb. Verzekering betaald, je krijgt een code (QRcode) deze code invoeren aan de 'automaat' bij het keuringsstation en de chip/blackbox van het voertuig word ge-update !!
Fredd schreef:In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
Staan er dergelijke verzekeringsatickertjes ook toch op Duitse nr platen of op de voorruit.
Rob
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
@odan: als ze ene keer zijn Bmwke een Engelse behandeling geven, zou het rap gedaan zijn en al zijn vriendjes zouden het dan wel rap weten; maar ja ze zijn hier veel te laks.
avatar = Hammerite-user.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Dat systeem lijkt in de UK toch goed te werken.Fredd schreef:In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Penguin schreef:Dat systeem lijkt in de UK toch goed te werken.Fredd schreef:In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
In de U.K. (trouwens ook in andere landen) word tegenwoordig veelvuldig gebruik gemaakt van het APNR Systeem dit zowel met vaste opgestelde CCTV of mobile camera's.
http://en.wikipedia.org/wiki/Police-enf ... _in_the_UK