Pagina 1 van 1
NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 15:35
door De Rob
Iets nieuw voor de technische controle
In de loop van dit jaar moet er op terreinbanden (of op alle banden ??) een label komen met de geluidsindex vermeld.
Indien dit label niet aanwezig =''Demi tour".
Rob
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 16:12
door eL Tee
Bron?
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 16:18
door De Rob
eL Tee schreef:Bron?
Tijdens een babbeltje Autokontrole Geel verleden week
Rob
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 16:20
door eL Tee
Dat zou betekenen dat iedereen met banden waarop dat niet vermeld staat nieuwe banden zou moeten kopen. Ruikt naar lobbyïsten...
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 16:32
door Roelandrover
De enige die mogelijk last heeft van lawaaierige banden is de bestuurder zelf.
Als dat erdoor komt, kunnen we massaal onze banden wegdoen en vervangen door (hoogstwaarschijnlijk duurdere) banden. Banden met een stom label op... gefabriceerd door enkele fabrikanten waar de staat goed op verdiend.
Maar zoals zovaak in Belgie hebben zulke regeltjes een héle grote achterpoort, terwijl je om de voordeur te vinden, eerst de weg moet vragen aan verschillende instanties. (die je dan nog de verkeerde kant opsturen).

Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 16:34
door De Rob
eL Tee schreef:Dat zou betekenen dat iedereen met banden waarop dat niet vermeld staat nieuwe banden zou moeten kopen. Ruikt naar lobbyïsten...
Hoe het zal gaan weet ik niet.Ik zal er nog wel eens naar informeren.
Rob
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 17:15
door Beerke
Roelandrover schreef:De enige die mogelijk last heeft van lawaaierige banden is de bestuurder zelf.
!!!!
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 19:15
door Penguin
Roelandrover schreef:De enige die mogelijk last heeft van lawaaierige banden is de bestuurder zelf.
Droom maar verder....
Hier bollen er 2 met muds rond, en zonder te zien hoor ik ze van redelijk ver afkomen, terwijl ik binnen zit.
De ene is een L200, de andere een Feroza. (ni da'k de regel belachelijk vind)
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 19:54
door christiaan
Ik denk dat Rob z'n "informant" een klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Het leek mij heel onwaarschijnlijk dat dit een verplicht zou zijn voor de TC. Waarschijnlijk moest dan praktisch heel het wagenpark in België andere banden laten steken, op enkele uitzondernigen na ...
Efkes googlen ... onderstaande, gecopieerd van deze link
http://www.toyotire-benelux.com/page/in ... andenlabel
brengt duidelijkheid.
Toyo Benelux schreef:
Toekomstige Europese bandenlabeling
Verordening 1222/2009 van de Europese Gemeenschap vereist dat alle
banden* die worden geproduceerd na juni 2012 en binnen de EU worden verkocht vanaf november 2012 ofwel van een label moeten zijn voorzien of vergezeld zijn van een label dat zichtbaar is opgesteld in het verkooppunt.
Rechts ziet u een voorbeeld van het nieuwe EG-bandenlabel. Een soortgelijke
etikettering wordt al geruime tijd gebruikt voor huishoudtoestellen zoals was- en
vaatwasmachines.
Meer informatie over de nieuwe verordening met bijbehorende FAQ’s is
beschikbaar bij de European Tyre & Rubber Manufacturers’ Association (ETRMA).
http://www.etrma.org
Het standaardlabel dat door de EU in 2012 zal worden geïntroduceerd,
moet informatie bieden over 3 specifieke parameters: grip op nat
wegdek, brandstofefficiëntie en rolgeluidemissies.
Grip op nat wegdek
De belangrijkste rol van een band is het bieden van veiligheid - in alle omstandigheden.
Grip is hiervan een van de belangrijkste prestatiekenmerken.
Een betere grip en een lagere rolweerstand vallen echter vaak moeilijk te verenigen, en leidden in het verleden gewoonlijk tot compromissen wat de prestaties betreft. Dankzij de nieuwe etikettering zullen onze klanten nu zelf kunnen beslissen welke prestaties zij van hun band verlangen.
Op het label zal worden vermeld tot welke van zeven klassen een band behoort, gaande van ‘A’ voor de beste grip op nat wegdek, tot ‘G’ voor de slechtste.
Brandstofefficiëntie
Een van de factoren die een invloed uitoefenen op de brandstofefficiëntie van een voertuig is de rolweerstand van de banden.
Die beïnvloeding ontstaat door de vervorming van de banden tijdens hun rotatie waardoor energieverlies in de vorm van warmte wordt veroorzaakt. Hoe groter de vervorming, hoe hoger de rolweerstand en dientengevolge de hoeveelheid brandstof die nodig is om het voertuig voort te bewegen. Een verlaagde rolweerstand leidt dus tot een lager brandstofverbruik en daardoor ook tot een reductie van de voertuigemissies, waaronder die van CO2.
Op het nieuwe label worden verschillende klassen voor ‘rolweerstand’ opgegeven, met A voor de meest en G voor de minst brandstofefficiënte band. De zwarte pijl (in dit geval B) naast de letterklasse geeft het prestatieniveau van het product aan.
Extern geluid
Geluidshinder door het verkeer is een belangrijk milieuprobleem en wordt bepaald door:
1. Verkeersintensiteit en voertuigtypes
2. Rijstijl
3. Interactie tussen band en wegdek
Het rolgeluid wordt uitgedrukt in decibel (dB). Drie zwarte golven stemmen overeen met de slechtste prestatie in termen van het geluidsniveau van een band. Het vertegenwoordigt een geluidsniveau tussen de huidige maximumlimiet en de nieuwe, lagere limiet die zal worden ingevoerd in overeenstemming met verordening 661, die tussen 2012 en 2016 van kracht wordt.
1 zwarte geluidsgolf = 3dB minder dan de toekomstige, strengere Europese norm.
2 zwarte geluidsgolven = voldoet nu al aan de toekomstige Europese norm.
3 zwarte geluidsgolven = voldoet aan de huidige Europese norm.
--------------------------------------------------------------------------------
De verordening mikt op een verhoging van de veiligheid en de efficiëntie, zowel economisch als wat het milieu betreft, van het wegverkeer. Dit gebeurt via de promotie van veilige en brandstofefficiënte banden met lage rolgeluidemissie. Inzake bepaalde parameters die voor banden zullen gelden, biedt de nieuwe regeling eveneens een kader voor het ter beschikking stellen van geharmoniseerde informatie voor de gehele industrie.
Deze informatie zal door de consument te allen tijde kunnen worden geraadpleegd in technisch promotiemateriaal, waaronder ook de websites van de fabrikanten. Voor bepaalde banden, zoals vernieuwingsbanden, off-road-banden en racebanden, geldt de regelgeving niet.
Het verwachte nettovoordeel van het verhoogde gebruik van brandstofefficiënte banden is een besparing van wel 4 miljoen ton CO2 per jaar (afhankelijk van de snelheid waarmee de markt overschakelt op brandstofefficiënte banden) en een aansturing van de markt in de richting van betere prestaties voor grip op nat wegdek.
.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 20:52
door Henk
Was de zaterdag bij de Luc en die zei ongeveer hetzelfde maar ook dat bandencentrales nu naar uw gelijkvormigheidsattest vragen en enkel die banden monteren die op dat lijstje voorkomen
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: ma 30 jan, 2012 21:01
door gLObetrotter
Henk schreef:Was de zaterdag bij de Luc en die zei ongeveer hetzelfde maar ook dat bandencentrales nu naar uw gelijkvormigheidsattest vragen en enkel die banden monteren die op dat lijstje voorkomen
en terecht ook.... hoeveel keren is ook al niet gebeurt dat 'de klant' voor de keuring snel nieuwe banden met eigen verzoek verkeerde maat/speed of load index laat leggen, gaat naar de autokeuring, word afgekeurd..... en de bandenboer is de 'boosdoener', de klant eist correcte banden + gratis montage......
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: di 31 jan, 2012 22:59
door christiaan f
als enkel de banden op gelijkvormigheides attest mogen gemonteerd worden ,
dan zullen disco's en rrc's ietwat benadeeld zijn qua tereinbanden .
750X16 of 235 85 16 staan niet oP mijn gelijkvormigheids attest

Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: wo 01 feb, 2012 00:19
door Basil
christiaan f schreef:als enkel de banden op gelijkvormigheides attest mogen gemonteerd worden ,
dan zullen disco's en rrc's ietwat benadeeld zijn qua tereinbanden .
750X16 of 235 85 16 staan niet oP mijn gelijkvormigheids attest

niemand houd je tegen om 10 terrein banden te kopen wanneer je een def hebt ...
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: wo 01 feb, 2012 08:13
door Penguin
christiaan f schreef:als enkel de banden op gelijkvormigheides attest mogen gemonteerd worden ,
dan zullen disco's en rrc's ietwat benadeeld zijn qua tereinbanden .
750X16 of 235 85 16 staan niet oP mijn gelijkvormigheids attest

Tenzij die disco's en rrc's of welke dan ook op LV staan (Zelfs al is dat dan op de oude 30% regel)
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: wo 01 feb, 2012 10:41
door De Rob
Henk schreef:Was de zaterdag bij de Luc en die zei ongeveer hetzelfde maar ook dat bandencentrales nu naar uw gelijkvormigheidsattest vragen en enkel die banden monteren die op dat lijstje voorkomen
Als ze op de bandencentrale al naar uw gelijkvormigheids attest vragen....wat gaat er dan op de TC gebeuren denkt ge.
Ik wil aan vriend Christiaan maar zeggen ..zoveel is er op de tc tegen mij ook niet gezegd ..Die gast van de tc stampte zo maar eens tegen een band van een Def waar ik mee op controle was en zei; ...dat gaat binnen kort ook veranderen dat ge hier met alle banden kunt aankomen.We gaan dan " meer" moeten nakijken dan de snelheidsindex en bandenmaat alleen......Toen zei hij dat er een labeltje moet komen op te zitten voor de geluids index.
Mischien is een begeleidend attest ook voldoende..kan ook.
Rob
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: wo 01 feb, 2012 11:35
door eL Tee
Ach ja, whatever... Velen hebben toch een setje 'keuringsbanden' liggen...
De dag dat ik met m'n foorkar naar de keuring ga om van dat kl*te oldtimer statuut af te komen, en ik dus jaarlijks naar de control zal moeten, dan zal ik gewoon m'n Track Edges van voor den oorlog even opzij zetten en dat setje straatsletsen (Michelin XPC) die hier nog ergens rondslingeren eronder steken.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: wo 01 feb, 2012 14:07
door baudts
Penguin schreef:Roelandrover schreef:De enige die mogelijk last heeft van lawaaierige banden is de bestuurder zelf.
Droom maar verder....
Hier bollen er 2 met muds rond, en zonder te zien hoor ik ze van redelijk ver afkomen, terwijl ik binnen zit.
De ene is een L200, de andere een Feroza. (ni da'k de regel belachelijk vind)
awel das toch juist veilig zelf nen blinde hoort u afkomen dan

Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: wo 01 feb, 2012 15:21
door De Rob
Binnen enkele jaren moogt ge uw geluid kiezen met de elektrischer auto's

...piep piep... is voor Toyo . fwiet fwiet... is Renault, prut prut is voor Lada...krak krak is voor Landrover.....
Rob
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: wo 01 feb, 2012 23:29
door christiaan f
helaas behoor ik ook tot de groep rijders dat een setje beregoede banden heeft in een foute maat en een setje bijna versleten , verduurde set om naar de keuring te gaan . er is zoveel waar ik niet akkoord ga met de keuring , maar helaas hebben zij t voor t zeggen over hoe onze auto's moeten zijn .
als binnen X aantal jaren we een geluidje mogen kiezen voor onzen electrische auto , zou ik kiezen voor een op hol geslagen turbine . angstaanjagend ,
christiaan F
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 09:25
door MEIR DCPU
De Rob schreef:Binnen enkele jaren moogt ge uw geluid kiezen met de elektrischer auto's

...piep piep... is voor Toyo . fwiet fwiet... is Renault, prut prut is voor Lada...krak krak is voor Landrover.....
Rob
Ik was eerder aant denken aan lek lek... Of drets drets ...

Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 11:40
door Yohani
Als er iets dergelijks wordt ingevoerd, dan is die verplichting alleen geldig bij aankoop van nieuwe banden.De constructeurs van banden zullen die informatie er moet hebben opstaan, wat niet betekent dat dit er bij bestaande banden moet opstaan. En daarvoor zal dan de productiedatum die reeds op de banden moet staan dan de referentie zijn waarschijnlijk... .
Yohani

Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 13:42
door the savage
christiaan f schreef:helaas behoor ik ook tot de groep rijders dat een setje beregoede banden heeft in een foute maat en een setje bijna versleten , verduurde set om naar de keuring te gaan . er is zoveel waar ik niet akkoord ga met de keuring , maar helaas hebben zij t voor t zeggen over hoe onze auto's moeten zijn .
als binnen X aantal jaren we een geluidje mogen kiezen voor onzen electrische auto , zou ik kiezen voor een op hol geslagen turbine . angstaanjagend ,
christiaan F
een geluidsignaal à la "stuka" vanaf 50km/h
on topic, normaal worden er enkel muds verkocht die al aan de norm voldoen, bfg km2 voldoet eraan, at's sowieso.
allez de nieuwe stock he

Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 13:52
door Wolf
the savage schreef:
een geluidsignaal à la "stuka" vanaf 50km/h
Oke voor mij; ik rij nog soms met de fiets en dat louter en alleen op 't geluid, dus...
Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
Maar dat is veel te eenvoudig hé.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 18:35
door wodan
Het moet eens gedaan zijn met 'berichten' de wereld in te sturen zonder dat ge goed weet of het klopt.
Is gelijk de politiekers die een wetsvoorstel al aan de media doorgeven nog voor er iets of wat beslist / onderzocht is.
Ik krijg er de wubbels van.
Gelukkig dat christiaan nog even google gebruikt en op dit
http://www.toyotire-benelux.com/page/in ... andenlabel uitkwam en postte, waarvoor dank.
Verordening 1222/2009 van de Europese Gemeenschap vereist dat alle banden* die worden geproduceerd na juni 2012 en binnen de EU worden verkocht vanaf november 2012 ofwel van een label moeten zijn voorzien of vergezeld zijn van een label dat zichtbaar is opgesteld in het verkooppunt.
Voila, het wordt dus zoals met de lampen, ijskasten, vaatwas en andere witte producten.
Labeltjes en klassen met kleurtjes... Hokjesdenken, worden we sterk in in de toekomst.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 19:22
door Wolf
wodan schreef:Het moet eens gedaan zijn met 'berichten' de wereld in te sturen zonder dat ge goed weet of het klopt.
Waarom? Een forum is toch geen verslag van een senaatscommissie of het evangemir of zo, dat dient toch voornamelijk om op te lullen.
En dankzij die inbreng heeft er iemand zich de moeite getroost om meer info te zoeken en te posten, goed zo zeg ik dan.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 19:49
door Henk
En bij deze de originele bron:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 058:NL:PDF
Interessant is dat deze regelgeving er enkel is om de gebruiker aan te moedigen om zuinigere en geruislozere banden te kopen.
Maar door invoering van de verplichte vermelding worden we wel in de 'juiste' richting gestuurd
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 20:41
door wodan
Wolf schreef:wodan schreef:Het moet eens gedaan zijn met 'berichten' de wereld in te sturen zonder dat ge goed weet of het klopt.
Waarom? Een forum is toch geen verslag van een senaatscommissie of het evangemir of zo, dat dient toch voornamelijk om op te lullen.
En dankzij die inbreng heeft er iemand zich de moeite getroost om meer info te zoeken en te posten, goed zo zeg ik dan.
Voor de duidelijkheid, ik had het hier in het algemeen, niet specifiek op rob zijn post.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: do 02 feb, 2012 21:33
door Wolf
awel, ik ook.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: vr 03 feb, 2012 04:16
door Fredd
Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: vr 03 feb, 2012 11:27
door Wolf
Als ze die dan pakken, glunderen de flikken want dan is er ook nog "valsheid in geschrifte", fraude en wat weet ik nog niet allemaal.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: vr 03 feb, 2012 14:07
door gLObetrotter
Noorwegen en dacht ook Zweden hebben het systeem waarbij de 'verzekerings' sticker op de nummerplaat moet worden geplakt
In de U.K. was lang de mode om de verzekerings zegel in zo'n ouderwets ronde drager te moeten voeren op de voorruit
Systeem van de toekomst, iedere auto een 'chip' of 'blackbox' die alle gegevens bevat (verzekering, taks, keuring, inschrijving) en die moet ge-upgrade worden via vb. keuringsstation met buiten automaat
Vb. Verzekering betaald, je krijgt een code (QRcode

) deze code invoeren aan de 'automaat' bij het keuringsstation en de chip/blackbox van het voertuig word ge-update !!
Fredd schreef:Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: vr 03 feb, 2012 14:08
door wodan
Wolf schreef:Als ze die dan pakken, glunderen de flikken want dan is er ook nog "valsheid in geschrifte", fraude en wat weet ik nog niet allemaal.
Juist, maar wie plakt er zulke stickertjes: Zij die zich van al die regelgeverij niets aantrekken,
een extra overtreding heeft daar dan ook weinig positieve invloed op...
Als ik mijn turkse buurman 5x na elkaar moet uitleggen waarom hij en zijn kinderen een gordel moeten
aandoen en wat de gevolgen zijn van dit niet te doen en hij veegt er nog altijd zijn voeten aan, wat
denkt ge dat hij met zijn verzekeringen doet? Hij betaalt die niet, heeft enkel een voorlopig 30 dagen
formulierke van zijn verzekeringsagent en omzeilt de regeltjes beter dan wie ook.
Als de flikken hier staan en ze zien hem en zijn kroost (Ma, pa, schoonmoeder en 3 kinderen) in
zijn bmw 525 stappen en ik geef de opmerking van dat hij willens nillens aan gordelplicht, verzekering
en keuring zijn voeten veegt, krijg ik de opmerking: "Dat haalt toch niets uit en zijt gij wel in orde?".
In Engeland zijn ze sneller, auto in beslag genomen bij onverzekerd rijden en na een 14 dagen niet
opgehaald: in de pletwals.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: vr 03 feb, 2012 14:35
door De Rob
wodan schreef:Wolf schreef:Als ze die dan pakken, glunderen de flikken want dan is er ook nog "valsheid in geschrifte", fraude en wat weet ik nog niet allemaal.
Juist, maar wie plakt er zulke stickertjes: Zij die zich van al die regelgeverij niets aantrekken,
een extra overtreding heeft daar dan ook weinig positieve invloed op...
Als ik mijn turkse buurman 5x na elkaar moet uitleggen waarom hij en zijn kinderen een gordel moeten
aandoen en wat de gevolgen zijn van dit niet te doen en hij veegt er nog altijd zijn voeten aan, wat
denkt ge dat hij met zijn verzekeringen doet? Hij betaalt die niet, heeft enkel een voorlopig 30 dagen
formulierke van zijn verzekeringsagent en omzeilt de regeltjes beter dan wie ook.
Als de flikken hier staan en ze zien hem en zijn kroost (Ma, pa, schoonmoeder en 3 kinderen) in
zijn bmw 525 stappen en ik geef de opmerking van dat hij willens nillens aan gordelplicht, verzekering
en keuring zijn voeten veegt, krijg ik de opmerking: "Dat haalt toch niets uit en zijt gij wel in orde?".
In Engeland zijn ze sneller, auto in beslag genomen bij onverzekerd rijden en na een 14 dagen niet
opgehaald: in de pletwals.
Doe daar nog bij... 2x met rode mazout en u mag hem zelf in de scredder steken.
Rob
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: vr 03 feb, 2012 14:42
door De Rob
gLObetrotter schreef:Noorwegen en dacht ook Zweden hebben het systeem waarbij de 'verzekerings' sticker op de nummerplaat moet worden geplakt
In de U.K. was lang de mode om de verzekerings zegel in zo'n ouderwets ronde drager te moeten voeren op de voorruit
Systeem van de toekomst, iedere auto een 'chip' of 'blackbox' die alle gegevens bevat (verzekering, taks, keuring, inschrijving) en die moet ge-upgrade worden via vb. keuringsstation met buiten automaat
Vb. Verzekering betaald, je krijgt een code (QRcode

) deze code invoeren aan de 'automaat' bij het keuringsstation en de chip/blackbox van het voertuig word ge-update !!
Fredd schreef:Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
Staan er dergelijke verzekeringsatickertjes ook toch op Duitse nr platen of op de voorruit.
Rob
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: vr 03 feb, 2012 19:48
door Wolf
@odan: als ze ene keer zijn Bmwke een Engelse behandeling geven, zou het rap gedaan zijn en al zijn vriendjes zouden het dan wel rap weten; maar ja ze zijn hier veel te laks.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: za 04 feb, 2012 10:33
door Penguin
Fredd schreef:Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
Dat systeem lijkt in de UK toch goed te werken.
Re: NOG IETS DAT ER ZIT AAN TE KOMEN.
Geplaatst: za 04 feb, 2012 10:48
door gLObetrotter
Penguin schreef:Fredd schreef:Wolf schreef:Als er in Europa niet weten wat doen, dat ze dan iets invoeren om te vermijden dat je nog onverzekerd kunt rondbollen.
Een eenvoudig jaarlijks stickerke op de ruit en dan ziet iedere flik dat direct.
In enkele staten in de US bestaat dat systeem, en daar worden dan de namaak stickers veel verkocht.
Ge kunt ze zelf op ebay kopen.
Dus weeral geen oplossing voor het probleem van de onverzekerde.
Dat systeem lijkt in de UK toch goed te werken.
In de U.K. (trouwens ook in andere landen) word tegenwoordig veelvuldig gebruik gemaakt van het
APNR Systeem dit zowel met vaste opgestelde CCTV of mobile camera's.
http://en.wikipedia.org/wiki/Police-enf ... _in_the_UK