inschakelen low en high gear defender 110

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
tony verhulst
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 25 dec, 2011 12:50
lrocb_lidnr: 1293

inschakelen low en high gear defender 110

Ongelezen bericht door tony verhulst »

Hoi,
heb juist een defender 110 gekocht maar hoe schakel ik het beste de low en high gear in?
Bij aankoop zat er geen gebruikershandleiding bij.
20 jaar terug was het allemaal wat anders om 4X4 in te schakelen....
alvast bedankt
Tony
Gebruikersavatar
boots90
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 23:02
lrocb_lidnr: 1128
Woonplaats: Beke, Zomergem

Re: inschakelen low en high gear defender 110

Ongelezen bericht door boots90 »

tony verhulst schreef:hoe schakel ik het beste de low en high gear in?
In stilstand...
tony verhulst schreef:Bij aankoop zat er geen gebruikershandleiding bij.
Die kan je downloaden of kopiëren...
Google helpt!
tony verhulst schreef:20 jaar terug was het allemaal wat anders om 4X4 in te schakelen....
20 jaar geleden was de Defender ook al permanent 4x4...
;)

Grtz,


Boots
Def 90 300 Tdi, British Racing Green
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: inschakelen low en high gear defender 110

Ongelezen bericht door De Rob »

Inschakelen high low.
1)Bij stilstand;
Motor moet draaien...
Koppeling induwen....
In eerste versnelling zetten...
Koppeling zachtjes laten opkomen en induwen zodat de tandwielen de neiging hebben van te draaien...terwijl het kleine pookje naar "voor" of naar "achter" duwen/trekken.
Op deze manier schakelt de tussenbak het gemakkelijkst zonder het schakelmechanisme te belasten /forceren.
2)Tijdens het rijden;
Het is mogelijk en toegelaten staat in het handboek te schakelen High low als men stapvoets rijd (5km/u.).

Probeer het eens uit ..u zal merken dat dit in het geheel niet moeilijk is.

Wel er voor zorgen dat u niet met ingeschakeld sperr differentieel(kleine pookje naar links) op de verharde weg rijd....want daar kunnen de differentielen niet tegen.
Rob
Plaats reactie