Hoi,
heb juist een defender 110 gekocht maar hoe schakel ik het beste de low en high gear in?
Bij aankoop zat er geen gebruikershandleiding bij.
20 jaar terug was het allemaal wat anders om 4X4 in te schakelen....
alvast bedankt
Tony
inschakelen low en high gear defender 110
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 25 dec, 2011 12:50
- lrocb_lidnr: 1293
- boots90
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 23:02
- lrocb_lidnr: 1128
- Woonplaats: Beke, Zomergem
Re: inschakelen low en high gear defender 110
In stilstand...tony verhulst schreef:hoe schakel ik het beste de low en high gear in?
Die kan je downloaden of kopiëren...tony verhulst schreef:Bij aankoop zat er geen gebruikershandleiding bij.
Google helpt!
20 jaar geleden was de Defender ook al permanent 4x4...tony verhulst schreef:20 jaar terug was het allemaal wat anders om 4X4 in te schakelen....

Grtz,
Boots
Def 90 300 Tdi, British Racing Green
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
Lidnr. 1128
Built... Not Bought
Losers find excuses, winners find a way...
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: inschakelen low en high gear defender 110
Inschakelen high low.
1)Bij stilstand;
Motor moet draaien...
Koppeling induwen....
In eerste versnelling zetten...
Koppeling zachtjes laten opkomen en induwen zodat de tandwielen de neiging hebben van te draaien...terwijl het kleine pookje naar "voor" of naar "achter" duwen/trekken.
Op deze manier schakelt de tussenbak het gemakkelijkst zonder het schakelmechanisme te belasten /forceren.
2)Tijdens het rijden;
Het is mogelijk en toegelaten staat in het handboek te schakelen High low als men stapvoets rijd (5km/u.).
Probeer het eens uit ..u zal merken dat dit in het geheel niet moeilijk is.
Wel er voor zorgen dat u niet met ingeschakeld sperr differentieel(kleine pookje naar links) op de verharde weg rijd....want daar kunnen de differentielen niet tegen.
Rob
1)Bij stilstand;
Motor moet draaien...
Koppeling induwen....
In eerste versnelling zetten...
Koppeling zachtjes laten opkomen en induwen zodat de tandwielen de neiging hebben van te draaien...terwijl het kleine pookje naar "voor" of naar "achter" duwen/trekken.
Op deze manier schakelt de tussenbak het gemakkelijkst zonder het schakelmechanisme te belasten /forceren.
2)Tijdens het rijden;
Het is mogelijk en toegelaten staat in het handboek te schakelen High low als men stapvoets rijd (5km/u.).
Probeer het eens uit ..u zal merken dat dit in het geheel niet moeilijk is.
Wel er voor zorgen dat u niet met ingeschakeld sperr differentieel(kleine pookje naar links) op de verharde weg rijd....want daar kunnen de differentielen niet tegen.
Rob