Elektriciteit
- defender90
- Berichten: 96
- Lid geworden op: wo 05 apr, 2006 21:09
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: 3920 LOMMEL
Elektriciteit
Als ik mijnen Def een weekje laat staan is steeds de batterij leeg! Vandaag heb ik er eens een meterke tussen gehangen. Heb hem op 20A gezet en ik kreeg als waarde 0,30. Als ik dan de zekeringen 1 voor 1 verwijder, bleef de waarde hetzelfde tot ik de zekering van de radio verwijderde. Toen kreeg ik een waarde van nog maar 0,09. Dus zal ik daar de oorzaak moeten zoeken of is die waarde van 0.30 niet zo hoog?
- sammels
- LROCB-Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
- lrocb_lidnr: 1160
- Woonplaats: Wolvertem
- Contacteer:
Re: Elektriciteit
Het geheugen van een autoradio kan tot 0.3A verbruiken dus uw 0.21A verbruik is zeker niet abnornaal.
Batterij ver kapot?
Batterij ver kapot?
- Kris
- LROCB-Member
- Berichten: 500
- Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05
Re: Elektriciteit
Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.
0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
Kris
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: Elektriciteit
ik had ook maar 1 voedingsdraad aangesloten, MAAAR moest daar dan rekening mee houden bij het afzetten van de radio (vb. lang op de power-off drukken), als ik dat niet deed bleef hij voortdurend in standby staan.
Op mijn 110 was de ruststroom kleiner dan 0.0A
(meter geeft maar 1 cijder na komma weer)
Op mijn 110 was de ruststroom kleiner dan 0.0A
(meter geeft maar 1 cijder na komma weer)
avatar = Hammerite-user.
- defender90
- Berichten: 96
- Lid geworden op: wo 05 apr, 2006 21:09
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: 3920 LOMMEL
Re: Elektriciteit
Dat zal ik eens nakijken. Ligt zeker niet aan de batterij. Heb er pas een nieuwe in zitten. Zal echt wel aan het verbruik in rust liggen
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: Elektriciteit
ruststroom mag nooit 80mA overschrijden. Normaal is dit zelfs minder dan 20mA dus 0,020A
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- defender90
- Berichten: 96
- Lid geworden op: wo 05 apr, 2006 21:09
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: 3920 LOMMEL
Re: Elektriciteit
Zal tijdens het weekend eens kijken wat er allemaal op die ene zekering zit. probleem moet dus daar liggen.
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 879
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel
Re: Elektriciteit
is deze voeding niet gwn om er voor te zorgen dat hij met het contact opstart? want ik heb gwn 1 directe voeding na de batterij maar moet de radio wel apart opstarten nadat de wagen is gestart :sKris schreef:Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.
0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
Land Rover closest thing to heaven on earth
- Kris
- LROCB-Member
- Berichten: 500
- Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05
Re: Elektriciteit
Dat kan correct zijn : rechtstreekse voeding trekt de ampères doch de kontaktdraad schakelt alles af (behalve geheugenverliesbescherming). Zou effe in't electrisch schema moeten duikelen maar wat je schrijft is logisch.baudts schreef:is deze voeding niet gwn om er voor te zorgen dat hij met het contact opstart? want ik heb gwn 1 directe voeding na de batterij maar moet de radio wel apart opstarten nadat de wagen is gestart :sKris schreef:Je hebt waarschijnlijk de beide voedingsdraden van de radio rechtstreeks aan de batterij aangesloten (via zekering natuurlijk) : 1 voedingsdraad moet id rechtstreeks naar de batterij (om geheugenverlies te vermijden) doch de andere voedingsdraad moet via het kontakt lopen.
0,3A ruststroom is veel te veel; da's bijna 8 Ah per dag.
Kris