revisie 200 tdi
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 30 okt, 2011 15:53
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Diest
revisie 200 tdi
Beste
Ik ben op zoek naar iemand die een grondige revisie kan doen voor een 200 tdi disco. Ik krijg de meest onmogelijke prijzen binnen na rond vraag
Het demoteren van mijn 2.5 NA doe ik zelf en het plaatsen van de 200 TDI ook
Het probleem met het verplaatsen van de Turbo enz los ik wel op
Tips zijn welkom
MVG Urm (Karl)
Ik ben op zoek naar iemand die een grondige revisie kan doen voor een 200 tdi disco. Ik krijg de meest onmogelijke prijzen binnen na rond vraag
Het demoteren van mijn 2.5 NA doe ik zelf en het plaatsen van de 200 TDI ook
Het probleem met het verplaatsen van de Turbo enz los ik wel op
Tips zijn welkom
MVG Urm (Karl)
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: revisie 200 tdi
Een revisie. Dwz nieuwe zuigers (of eventueel alleen segmenten) lagerschalen, dichtingen, keerringen, distributieriem, spanrol en meelooprol, nieuwe waterpomp, koppeling, klephoedjes, cilinderkopbouten, enz kost al 600 a 1000 euro aan onderdelen, reken het eventuele slijpen van de krukas, uitboren van de cilinders en plaatsen van de nokkenas lagers aan 500 a 1000 euro en het montage werk 20 a 30 uur. Dan weet je wat het kost. Ik vergeet hier nog de brandstofpomp en de injectoren.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
lagers aan € 500,00 à € 1000,00 ???zijn er dat van goud
Als ik hier in Herentals een blok laat boren kost dat € 20,00 /cilinder+ btw.
En ik mag een eigen uit voorraad nieuwe zuiger meebrengen voor de maat ...want anders doen hij het niet.Nieuwe zuigers met segmenten is de grootste kost omdat tdi zuigers steeds echte merken zijn.
Krukas slijpen(€ 150,00) is meestal niet nodig.Wel eerst meten zowel op diameter als op ovaliteit natuurlijk.
PS;Een 200 tdi blok heeft na 300.000km meestal nog niets stootrand en de strepen van het honen staan er nog steeds in.
Het is dus best mogelijk alleen nieuwe segmenten,lagerschalen, Distributiekit,oilseals,waterpomp en genoeg afkitpakking,om het motorblok terug volledig in orde te hebben.
Cilinderkop ;kleppen + zittingen slijpen en soms nieuwe kleppen +geleiders.
Best ook vlakken van de kop.
Cilinderkopbouten moet men niet vervangen... maar word dikwijls aangeraden.De motors die ik in en uit mekaar haal vervang ik ze meestal niet
en er is nadien niets mis mee.mogen tot vijfmaal terug gebruikt worden zeggen ze hier bij de LR dealer in de werkplaats.
Injectors vervangen is ook niet altijd nodig.Goede aftermarket nieuwe injectors zijn ook prijzig.
Dit ook met de injectiepomp....Een Bosch pomp wegdoen naar een Bosch center is vragen om genaaid te worden.
Als het een los aangekocht motorblok is ...ook de lektest laten doen van de cilinderkop.Turbo kan men ook zelf eens testen of er niet te veel speling op het schoepenasje zit.Mag wel enkele tienden hebben.Deze speling valt weg eens de motor oliedruk heeft.
Rob

Als ik hier in Herentals een blok laat boren kost dat € 20,00 /cilinder+ btw.
En ik mag een eigen uit voorraad nieuwe zuiger meebrengen voor de maat ...want anders doen hij het niet.Nieuwe zuigers met segmenten is de grootste kost omdat tdi zuigers steeds echte merken zijn.
Krukas slijpen(€ 150,00) is meestal niet nodig.Wel eerst meten zowel op diameter als op ovaliteit natuurlijk.
PS;Een 200 tdi blok heeft na 300.000km meestal nog niets stootrand en de strepen van het honen staan er nog steeds in.
Het is dus best mogelijk alleen nieuwe segmenten,lagerschalen, Distributiekit,oilseals,waterpomp en genoeg afkitpakking,om het motorblok terug volledig in orde te hebben.
Cilinderkop ;kleppen + zittingen slijpen en soms nieuwe kleppen +geleiders.
Best ook vlakken van de kop.
Cilinderkopbouten moet men niet vervangen... maar word dikwijls aangeraden.De motors die ik in en uit mekaar haal vervang ik ze meestal niet
en er is nadien niets mis mee.mogen tot vijfmaal terug gebruikt worden zeggen ze hier bij de LR dealer in de werkplaats.
Injectors vervangen is ook niet altijd nodig.Goede aftermarket nieuwe injectors zijn ook prijzig.
Dit ook met de injectiepomp....Een Bosch pomp wegdoen naar een Bosch center is vragen om genaaid te worden.
Als het een los aangekocht motorblok is ...ook de lektest laten doen van de cilinderkop.Turbo kan men ook zelf eens testen of er niet te veel speling op het schoepenasje zit.Mag wel enkele tienden hebben.Deze speling valt weg eens de motor oliedruk heeft.
Rob
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: revisie 200 tdi
Ik heb niet alleen over de lagers hé.
Ik zou ook gaan voor een halfrevisie, Maar eventueel met nieuwe zuigers( dit omdat ik al veel gebarsten zuigers ben tegengekomen in de NA en TD diesels) en nieuwe nozzle's in de injectoren.
Je mag me altijd dat adres geven, ik heb hier nog een blok liggen dat geboord moet worden.
Ik zou ook gaan voor een halfrevisie, Maar eventueel met nieuwe zuigers( dit omdat ik al veel gebarsten zuigers ben tegengekomen in de NA en TD diesels) en nieuwe nozzle's in de injectoren.
Je mag me altijd dat adres geven, ik heb hier nog een blok liggen dat geboord moet worden.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
Dat bedrijf is hier vlak bij mij.zeerover schreef:Ik heb niet alleen over de lagers hé.
Ik zou ook gaan voor een halfrevisie, Maar eventueel met nieuwe zuigers( dit omdat ik al veel gebarsten zuigers ben tegengekomen in de NA en TD diesels) en nieuwe nozzle's in de injectoren.
Je mag me altijd dat adres geven, ik heb hier nog een blok liggen dat geboord moet worden.
Revisiebedrijf Remy Hoeylaerts..Noordervaart 7 2200 Herentals 014/21.16.10
Zuigers van mazoetstoven als u aanhaald die durven barsten ....maar niet tdi zuigers.
Rob
.
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
@ur; is er een reden waarom ke fie 200Tdi wil laten reviseren? Of is het gewoon omdat je "zeker" wil zijn?
avatar = Hammerite-user.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 30 okt, 2011 15:53
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Diest
Re: revisie 200 tdi
Heren
Voor eerst hartelijk dank voor de info
De goedkoopste prijs die ik heb binnen gekregen was van een revisiebedrijf uit Kuringen (3782 euro excl btw naakte blok incl bussen uitboren, injectoren : zonder turbo : turbo revisie 687 euro eck btw) ??????????????????
Mijn motor heeft ongeveer 288 000 km
De compresie is nog net ok
Ik hoor deze week is in Hetentals
Thanks
Voor eerst hartelijk dank voor de info
De goedkoopste prijs die ik heb binnen gekregen was van een revisiebedrijf uit Kuringen (3782 euro excl btw naakte blok incl bussen uitboren, injectoren : zonder turbo : turbo revisie 687 euro eck btw) ??????????????????
Mijn motor heeft ongeveer 288 000 km
De compresie is nog net ok
Ik hoor deze week is in Hetentals
Thanks
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
Ik mag hopen dat het blok dan wel gemonteert was...voor die prijs.Niet te vatten man.Dat is een de prijs van een nieuwe motor toen ze nog te verkrijgen waren....urm schreef:Heren
Voor eerst hartelijk dank voor de info
De goedkoopste prijs die ik heb binnen gekregen was van een revisiebedrijf uit Kuringen (3782 euro excl btw naakte blok incl bussen uitboren, injectoren : zonder turbo : turbo revisie 687 euro eck btw) ??????????????????
Mijn motor heeft ongeveer 288 000 km
De compresie is nog net ok
Ik hoor deze week is in Hetentals
Thanks
Ik ga eens opzoeken wat de prijs van de onderdelen is...die heb ik toch allemaal in voorraad.
Rob
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: revisie 200 tdi
Als ik jou was zou ik alleen een halfrevisie doen zoals Rob voorstelt, segmenten en lagerschalen. en alle dichtingen. Ik ben ook nog geen slechte krukas tegengekomen.urm schreef:Heren
Voor eerst hartelijk dank voor de info
De goedkoopste prijs die ik heb binnen gekregen was van een revisiebedrijf uit Kuringen (3782 euro excl btw naakte blok incl bussen uitboren, injectoren : zonder turbo : turbo revisie 687 euro eck btw) ??????????????????
Mijn motor heeft ongeveer 288 000 km
De compresie is nog net ok
Ik hoor deze week is in Hetentals
Thanks
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 30 okt, 2011 15:53
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Diest
Re: revisie 200 tdi
Hallo de Rob
Ik heb net je side eens bekeken
Ik heb 200 euro betaald voor de complete blok
Enkel de radiator is stuk de kader heb ik mee gebracht van Billing
Zelf ben ik ook zelfstandige maar dan in de branche van binnenhuisinrichting
Mijne 110 is een hobby waar ik te weining tijd voor heb
Moest je interesse hebb om mij blok is te bekijken laat me gerust dan iets weten
Mvg Karl (urm)
Ik heb net je side eens bekeken
Ik heb 200 euro betaald voor de complete blok
Enkel de radiator is stuk de kader heb ik mee gebracht van Billing
Zelf ben ik ook zelfstandige maar dan in de branche van binnenhuisinrichting
Mijne 110 is een hobby waar ik te weining tijd voor heb
Moest je interesse hebb om mij blok is te bekijken laat me gerust dan iets weten
Mvg Karl (urm)
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
urm schreef:Hallo de Rob
Ik heb net je side eens bekeken
Ik heb 200 euro betaald voor de complete blok
Enkel de radiator is stuk de kader heb ik mee gebracht van Billing
Zelf ben ik ook zelfstandige maar dan in de branche van binnenhuisinrichting
Mijne 110 is een hobby waar ik te weining tijd voor heb
Moest je interesse hebb om mij blok is te bekijken laat me gerust dan iets weten
Mvg Karl (urm)
€ 200,00 is voor niets.Motor hoeft voor die prijs niet "slecht" te zijn.Maar om een gewone 2,5 diesel wagen om te bouwen naar 200tdi motor alleen bent u niets.U moet ook de radiator, intercooler luchtfilter,slangen radiator ,turbo ,intercooler hebben en aanpassen.
Dat ik hier antwoord wil niet zeggen dat ik om werk zit te zoeken..."orderboek"ik zit altijd weken vol.U mag wel eens langskomen maar wel wat geduld hebben.
Rob
- imac
- Berichten: 124
- Lid geworden op: vr 01 aug, 2003 08:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Antwerpen
Re: revisie 200 tdi
ik heb jaren geleden mijn motor laten reviseren in heultje bij Chris
naast MDV , weet niet of die man het nog doet
was HEEL schappelijk van prijs
en bij deze firma ga ik voor injecteurs
doen ook motorrevisie, goede eerlijke mensen
www.new-motoreco.be/
naast MDV , weet niet of die man het nog doet
was HEEL schappelijk van prijs
en bij deze firma ga ik voor injecteurs
doen ook motorrevisie, goede eerlijke mensen
www.new-motoreco.be/
groetjes Dan
discodriver'at'telenet.be
Landrovers go in deeper and come out harder
discodriver'at'telenet.be
Landrovers go in deeper and come out harder
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
imac schreef:ik heb jaren geleden mijn motor laten reviseren in heultje bij Chris
naast MDV , weet niet of die man het nog doet
was HEEL schappelijk van prijs
en bij deze firma ga ik voor injecteurs
doen ook motorrevisie, goede eerlijke mensen
http://www.new-motoreco.be/
De Chris is al enkele jaren gestopt .Het is daarom dat MDV nu ernaast is verhuist..Vroeger deed Marc mdv zijn winkel bij Chris .
Rob
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 30 okt, 2011 15:53
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Diest
Re: revisie 200 tdi
Hallo Rob en Imac
Dank u voor de reactie en tips
Rob
Zelf zit ik ook zeer druk
Aangaande de motor
Ik heb hemzelf gedemonteerd los gekoppeld van de boite met alles er op en er aan incl intercooler slangen enz , de motor heeft geen distibutiriem maar kantwielen dit schijnt beter te zijn dan een riem
Ik ben als meubelmaker nog vrij groen ivm met motoren
Als het je pas in de toekomst zou ik graag is even langs komen
Zou het kunnen dat de turbo moet gedraaid worden (ivm de stuurstang)
Gr Karl
Dank u voor de reactie en tips
Rob
Zelf zit ik ook zeer druk
Aangaande de motor
Ik heb hemzelf gedemonteerd los gekoppeld van de boite met alles er op en er aan incl intercooler slangen enz , de motor heeft geen distibutiriem maar kantwielen dit schijnt beter te zijn dan een riem
Ik ben als meubelmaker nog vrij groen ivm met motoren
Als het je pas in de toekomst zou ik graag is even langs komen
Zou het kunnen dat de turbo moet gedraaid worden (ivm de stuurstang)
Gr Karl
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
urm schreef:Hallo Rob en Imac
Dank u voor de reactie en tips
Rob
Zelf zit ik ook zeer druk
Aangaande de motor
Ik heb hemzelf gedemonteerd los gekoppeld van de boite met alles er op en er aan incl intercooler slangen enz , de motor heeft geen distibutiriem maar kantwielen dit schijnt beter te zijn dan een riem
Ik ben als meubelmaker nog vrij groen ivm met motoren
Als het je pas in de toekomst zou ik graag is even langs komen
Zou het kunnen dat de turbo moet gedraaid worden (ivm de stuurstang)
Gr Karl
Als er distributietandwielen in zitten dan is het van ZEUS.Die maakten deze sets om de distributieriemen te weg te hebben . Dan is eigenlijk de ganse alu voorbouw waar de distributie in zit vervangen.Omdat deze tandwielen in een oliebad lopen.Was die tijd een dure aangelegenheid en zijn eigenlijk niet al te geruisloos.
inlaatkant van deTurbo moet iets gedraaid worden.
Rob
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: revisie 200 tdi
Het is toch zeker een 200 tdi en geen VM?urm schreef:Hallo Rob en Imac
Dank u voor de reactie en tips
Rob
Zelf zit ik ook zeer druk
Aangaande de motor
Ik heb hemzelf gedemonteerd los gekoppeld van de boite met alles er op en er aan incl intercooler slangen enz , de motor heeft geen distibutiriem maar kantwielen dit schijnt beter te zijn dan een riem
Ik ben als meubelmaker nog vrij groen ivm met motoren
Als het je pas in de toekomst zou ik graag is even langs komen
Zou het kunnen dat de turbo moet gedraaid worden (ivm de stuurstang)
Gr Karl
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
- elbekko
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di 15 jul, 2008 14:29
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Boutersem
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
WTFDe Rob schreef:Cilinderkopbouten moet men niet vervangen... maar word dikwijls aangeraden.De motors die ik in en uit mekaar haal vervang ik ze meestal niet
en er is nadien niets mis mee.

Als ge iets van de eigenschappen van die bouten snapt (torque to yield) zou ge weten dat dat een slecht idee is, en vooral onvoorspelbaar.
En voor de prijs van ne nieuwe set bouten is dat ne no-brainer

Nuja, ge doet maar, ik hoop voor u dat ge altijd chance blijft hebben.
Ah, en zo ne goedkope blok met kapotte radiator lijkt mij dat 'm hoogstwaarschijnlijk meerdere keren is warmgelopen, dus laat zeker uwe culasse testen (NIET alleen vlakken).
Ben
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
Range Rover P38a '99, 4.6 HSE
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: zo 27 jul, 2003 18:40
- lrocb_lidnr: 374
- Woonplaats: Hemiksem
Re: revisie 200 tdi
theorie en praktijk .............................................
ps : heb ook al cilinderkopbouten hergebruikt , en ni alleen op VM.
(er stond tdci op t deksel )
ps : heb ook al cilinderkopbouten hergebruikt , en ni alleen op VM.
(er stond tdci op t deksel )
rijden en sleutelen , t is een hobby
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 30 okt, 2011 15:53
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Diest
Re: revisie 200 tdi
Heren
De blok komt van een vrouwelijke collega de motor komt uit een disco
Zij heeft er altijd zelf mee gereden en heeft hem mij gelaten aan een prijske
en is nu haar geluk gaan zoeken in Noorwegen samen met haar man ( wie een zeer goede mecanieker is en een goede vriend die de wagen steeds heeft onderhouden en zelf met een def rijd
Dus gekocht in vertrouwen
Nu ik weet er te weining van als meubelmaker , al doende leert men
Ik ga dit weekend wat foto's nemen van de blok en stuur ze even door
Mvg Karl
De blok komt van een vrouwelijke collega de motor komt uit een disco
Zij heeft er altijd zelf mee gereden en heeft hem mij gelaten aan een prijske
en is nu haar geluk gaan zoeken in Noorwegen samen met haar man ( wie een zeer goede mecanieker is en een goede vriend die de wagen steeds heeft onderhouden en zelf met een def rijd
Dus gekocht in vertrouwen
Nu ik weet er te weining van als meubelmaker , al doende leert men
Ik ga dit weekend wat foto's nemen van de blok en stuur ze even door
Mvg Karl
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: revisie 200 tdi
elbekko schreef:WTFDe Rob schreef:Cilinderkopbouten moet men niet vervangen... maar word dikwijls aangeraden.De motors die ik in en uit mekaar haal vervang ik ze meestal niet
en er is nadien niets mis mee.![]()
Als ge iets van de eigenschappen van die bouten snapt (torque to yield) zou ge weten dat dat een slecht idee is, en vooral onvoorspelbaar.
En voor de prijs van ne nieuwe set bouten is dat ne no-brainer
Nuja, ge doet maar, ik hoop voor u dat ge altijd chance blijft hebben.
Ah, en zo ne goedkope blok met kapotte radiator lijkt mij dat 'm hoogstwaarschijnlijk meerdere keren is warmgelopen, dus laat zeker uwe culasse testen (NIET alleen vlakken).
Als ge commentaar wil geven moet ge die volledig maken en ook aan uw zelve richten .Dan moet u er bij vermelden dat alu cilinderkoppen nooit mogen gevlakt worden.Staat in elke manual.......maar niemand kijkt er naar.Zelfs niet naar td5 koppen.Alles word gevlakt... honderden.... BMW, VW ,AUDI...enz.die hebben dan allemaal geluk volgens u.Niet zwanzen hé.Verkoop trucs,bangmakerij.Niets anders.Die bouten zijn sterk genoeg om x te gebruiken.En als ge een digitale meettoestel hebt kunt ge altijd de lengte controleren .0,2 mm langer dan nieuwe ..dan neemt ge er nieuwe.
- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: revisie 200 tdi
Dan zou ik er niet te veel aan doen. Een nieuwe dr-riem en keerringen van de krukas en een koppeling.urm schreef:Heren
De blok komt van een vrouwelijke collega de motor komt uit een disco
Zij heeft er altijd zelf mee gereden en heeft hem mij gelaten aan een prijske
en is nu haar geluk gaan zoeken in Noorwegen samen met haar man ( wie een zeer goede mecanieker is en een goede vriend die de wagen steeds heeft onderhouden en zelf met een def rijd
Dus gekocht in vertrouwen
Nu ik weet er te weining van als meubelmaker , al doende leert men
Ik ga dit weekend wat foto's nemen van de blok en stuur ze even door
Mvg Karl
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- zeerover
- Berichten: 448
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
- lrocb_lidnr: 548
- Woonplaats: Merelbeke
Re: revisie 200 tdi
Er zijn veel motoren waar de rekbouten (na meting van de lengte) mogen hergebruikt worden. Veel merken (zoals BMW) schrijven vervangen voor. Ik zou ze persoonlijk vervangen maar ik kan Rob volgen dat hij ze niet vervangt, je kunt de bouten een aantal keer hergebruiken mits controle, een vakman beoordeelt de slijtage van de onderdelen, alles vervangen kan iedereen. Je moet ook aan de portemonnee van je klant denken.elbekko schreef:WTFDe Rob schreef:Cilinderkopbouten moet men niet vervangen... maar word dikwijls aangeraden.De motors die ik in en uit mekaar haal vervang ik ze meestal niet
en er is nadien niets mis mee.![]()
Als ge iets van de eigenschappen van die bouten snapt (torque to yield) zou ge weten dat dat een slecht idee is, en vooral onvoorspelbaar.
En voor de prijs van ne nieuwe set bouten is dat ne no-brainer
Nuja, ge doet maar, ik hoop voor u dat ge altijd chance blijft hebben.
Ah, en zo ne goedkope blok met kapotte radiator lijkt mij dat 'm hoogstwaarschijnlijk meerdere keren is warmgelopen, dus laat zeker uwe culasse testen (NIET alleen vlakken).
http://www.amt.nl/Vraag-en-antwoord/Bre ... 200104.htm
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur


- steven 90
- Berichten: 285
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Tessenderlo
Re: revisie 200 tdi
elbekko schreef:WTFDe Rob schreef:Cilinderkopbouten moet men niet vervangen... maar word dikwijls aangeraden.De motors die ik in en uit mekaar haal vervang ik ze meestal niet
en er is nadien niets mis mee.![]()
Als ge iets van de eigenschappen van die bouten snapt (torque to yield) zou ge weten dat dat een slecht idee is, en vooral onvoorspelbaar.
En voor de prijs van ne nieuwe set bouten is dat ne no-brainer
Nuja, ge doet maar, ik hoop voor u dat ge altijd chance blijft hebben.
Ah, en zo ne goedkope blok met kapotte radiator lijkt mij dat 'm hoogstwaarschijnlijk meerdere keren is warmgelopen, dus laat zeker uwe culasse testen (NIET alleen vlakken).
3.5 V8 bouten kan je zelfs tot een keer of 8 hergebruiken heeft ne toch wel vrij bekende specialist me eens verteld. Ik heb mijn ook herbruikt en voorlopig toch geen problemen.
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: revisie 200 tdi
steven 90 schreef:Het het omgekeerde nochtans ook al meegemaaktelbekko schreef:WTFDe Rob schreef:Cilinderkopbouten moet men niet vervangen... maar word dikwijls aangeraden.De motors die ik in en uit mekaar haal vervang ik ze meestal niet
en er is nadien niets mis mee.![]()
Als ge iets van de eigenschappen van die bouten snapt (torque to yield) zou ge weten dat dat een slecht idee is, en vooral onvoorspelbaar.
En voor de prijs van ne nieuwe set bouten is dat ne no-brainer
Nuja, ge doet maar, ik hoop voor u dat ge altijd chance blijft hebben.
Ah, en zo ne goedkope blok met kapotte radiator lijkt mij dat 'm hoogstwaarschijnlijk meerdere keren is warmgelopen, dus laat zeker uwe culasse testen (NIET alleen vlakken).
nieuwe bouten gestoken, 2weken erna de koppen van de V8 terug losgedaan. Terug vastgezet met dezelfde bouten( 2 weken oud) en krak over![]()
![]()
![]()
3.5 V8 bouten kan je zelfs tot een keer of 8 hergebruiken heeft ne toch wel vrij bekende specialist me eens verteld. Ik heb mijn ook herbruikt en voorlopig toch geen problemen.
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: revisie 200 tdi
Het het omgekeerde nochtans ook al meegemaaktsteven 90 schreef:elbekko schreef:WTFDe Rob schreef:Cilinderkopbouten moet men niet vervangen... maar word dikwijls aangeraden.De motors die ik in en uit mekaar haal vervang ik ze meestal niet
en er is nadien niets mis mee.![]()
Als ge iets van de eigenschappen van die bouten snapt (torque to yield) zou ge weten dat dat een slecht idee is, en vooral onvoorspelbaar.
En voor de prijs van ne nieuwe set bouten is dat ne no-brainer
Ah, en zo ne goedkope blok met kapotte radiator lijkt mij dat 'm hoogstwaarschijnlijk meerdere keren is warmgelopen, dus laat zeker uwe culasse testen (NIET alleen vlakken).
3.5 V8 bouten kan je zelfs tot een keer of 8 hergebruiken heeft ne toch wel vrij bekende specialist me eens verteld. Ik heb mijn ook herbruikt en voorlopig toch geen problemen.
nieuwe bouten gestoken, 2weken erna de koppen van de V8 terug losgedaan. Terug vastgezet met dezelfde bouten( 2 weken oud) en krak over



- steven 90
- Berichten: 285
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Tessenderlo
Re: revisie 200 tdi
Tja Tom dan was dat de 9e keer he 

- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: revisie 200 tdi
neje want het waren nievekes die voor de 2de keer gebruikt werdensteven 90 schreef:Tja Tom dan was dat de 9e keer he

Ik vervang ze toch altijd, is voor mij het risico niet waard.
- steven 90
- Berichten: 285
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Tessenderlo
Re: revisie 200 tdi
tom D. schreef:neje want het waren nievekes die voor de 2de keer gebruikt werdensteven 90 schreef:Tja Tom dan was dat de 9e keer he![]()
Ik vervang ze toch altijd, is voor mij het risico niet waard.
Waren het er met vaste of losse rondellen ? Want die van bv een 4.6 passen ook maar die zijn niet herbruikbaar !
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: revisie 200 tdi
losse rondellensteven 90 schreef:tom D. schreef:neje want het waren nievekes die voor de 2de keer gebruikt werdensteven 90 schreef:Tja Tom dan was dat de 9e keer he![]()
Ik vervang ze toch altijd, is voor mij het risico niet waard.
Waren het er met vaste of losse rondellen ? Want die van bv een 4.6 passen ook maar die zijn niet herbruikbaar !