Pagina 1 van 1

defender tot 2017

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 18:28
door ronnydef90
Defender gaat door tot 2017,vers van de pers.
grtn ronny.

Re: defender tot 2017

Geplaatst: za 22 okt, 2011 19:42
door De Rob
ronnydef90 schreef:Defender gaat door tot 2017,vers van de pers.
grtn ronny.

Nog zo een grote stock :lol:
Rob

Re: defender tot 2017

Geplaatst: za 22 okt, 2011 21:37
door imn hb.t

Re: defender tot 2017

Geplaatst: za 22 okt, 2011 22:03
door Wolf
Dat is afgesproken met de Vlaamse Regering om die BIV te kunnen Blijven innen.

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 12:48
door Kris
Wolf schreef:Dat is afgesproken met de Vlaamse Regering om die BIV te kunnen Blijven innen.
Op camionettekes betaal je géén BIV. Vandaag niet en "morgen" met de nieuwe regels (als ze gestemd geraken) ook niet. De markt voor PW's zal wel een serieuze klets krijgen met die BIV van 10.000 € Da's een prijsverhoging van +-30% om een nieuwe defender op de baan te krijgen.

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 14:56
door Henk
De huidige Defs voldoen niet aan de Euro normen voor PW's en daarom worden ze allemaal ingeschreven als LV's ..

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 15:58
door eL Tee
Eerlijk gezegd, 'k versta d'er de nond z'n kloot'n van.

Een 110 Stawa bultneus , 5 (of 7) zitplaatsen is een LV? Betaald maar dan dus de BIV en wegentaks op als voor een LV? Wat met de 50% v/d wielsbasis als laadruimte-regel?

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 16:42
door Yohani
Ik vermoed dat die 50% regel alleen van toepassing is voor de jaarlijkse rijtaks, en de BIV vrij is voor alle LV?

't is maar een gok, geen zin om verder te zoeken :mrgreen:

Yohani :P

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 17:05
door Friedrich
eL Tee schreef:Eerlijk gezegd, 'k versta d'er de nond z'n kloot'n van.

Een 110 Stawa bultneus , 5 (of 7) zitplaatsen is een LV? Betaald maar dan dus de BIV en wegentaks op als voor een LV? Wat met de 50% v/d wielsbasis als laadruimte-regel?
Zoals ik het begrepen heb is er een begripsverwarring. Om een LV te zijn gelden uiteraard de gekende normen. Anders is en blijft een Defender een personenwagen.

MAAR er bestaat blijkbaar ook een Europees LV-statuut dat niets te maken heeft met onze BIV of rijtaks, maar wel met de uitstootnormen en dergelijke. En met heeft alle Def's daaronder geklasseerd gekregen, waardoor ze onder een veel minder streng regime vallen dan de personenwagens (ook weer naar Europses normen) en dus langer in productie kunnen blijven.

Kort gezegd: lichte vracht t.a.v. de Europese normen heeft niks te maken met 'onze' lichte vracht ... indien ik het juist begrepen heb ;)

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 17:29
door Penguin
't is simpel....

het is een LV vanaf de aankoop (= directe keuring), en voor gebruik ( = niet mogen parkeren op bepaalde plaatsen ed)
Maar voor de fiscus is het een PW

Of onze Federale overheid hier net zoals bij de huidige 2de handse D3's in LV en 110's (5 zitplaatsen), Cayennes, ... in LV BIV gaat aanrekenen weet ik niet, maar gezien we in Belgie leven vermoed ik van wel.

Anders gaat er links of rechts toch wel een advocaat opstaan en luidop gaan vragen wat het verschil is tussen die 2 en eventueel zijn BIV terug eisen.

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 17:39
door eL Tee
'k Verstoa d'er nu nog minder van.

Een 110 Stawa bultneus met 5 (of 7) zitplaatsen, is dat nu een PW of een LV?

Voor zover ik het gegrijp is het een LV voor wat betreft zijn nadelen voor de eigenaar en een PW voor wat betreft zijn voordelen voor de overheid.

Als dat zo is, flink gesjareld dus...

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 17:48
door De Rob
En dan is nog zo iets...Het kan een lichte vracht zijn ,maar niet fiskaal aftrekbaar.
Rob,

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 18:06
door Penguin
eL Tee schreef:'k Verstoa d'er nu nog minder van.

Een 110 Stawa bultneus met 5 (of 7) zitplaatsen, is dat nu een PW of een LV?

Voor zover ik het gegrijp is het een LV voor wat betreft zijn nadelen voor de eigenaar en een PW voor wat betreft zijn voordelen voor de overheid.

Als dat zo is, flink gesjareld dus...
Ziede wel dadde het begrijpt

Re: defender tot 2017

Geplaatst: ma 24 okt, 2011 22:20
door Kris
Henk schreef:De huidige Defs voldoen niet aan de Euro normen voor PW's en daarom worden ze allemaal ingeschreven als LV's ..
Fiscaliteit en euronormen zijn twee aparte dingen die hier gemengeld worden tot een onverteerbaar soepje van ingewikkeldheid.

LV's met minder dan 50% laadruimte zijn fiskaal evenwaardig aan personenwagens : zelfde BIV (nieuw en in occasie) en zelfde jaarlijkse taks. De nieuwe Vlaamse regels (als ze gestemd geraken) veranderen hier niets aan.

Daarentegen liggen de uiterste invoeringsdatum van een euronorm verschillend voor PW als voor LV of voor echte kamions. Euro5 voor PW's moest voor alle nieuw ingeschreven voituren in orde zijn ergens in 2009 terwijl dit voor camionetten 2010 (of blijkbaar nog iets later) moest zijn.

Hoe kan LR nu een 7 plaatsen 110 eerst inschrijven als LV en dan ombouwen naar PW 7 plaatsen (waarop dan alsnog de volle BIV te betalen blijft) ? Verkopen als LV en onmiddellijk ombouw naar PW ? Eerste inschrijvingsdatum valt toch ook na de limietdatum ? Hebben ze een tijdelijke uitzondering bekomen tot ze de 2.2 euro5 motor ingebouwd gekregen hebben ?

PS. Brochure van LR 2011 is inderdaad vaag ;-) : "we voldoen aan de euronormen". Da's de marketingmanier om iets te verbloemen ;-)

Re: defender tot 2017

Geplaatst: di 25 okt, 2011 07:41
door brutus 2-zak
Friedrich schreef: MAAR er bestaat blijkbaar ook een Europees LV-statuut dat niets te maken heeft met onze BIV of rijtaks, maar wel met de uitstootnormen en dergelijke. En met heeft alle Def's daaronder geklasseerd gekregen, waardoor ze onder een veel minder streng regime vallen dan de personenwagens (ook weer naar Europses normen) en dus langer in productie kunnen blijven.

Kort gezegd: lichte vracht t.a.v. de Europese normen heeft niks te maken met 'onze' lichte vracht ... indien ik het juist begrepen heb ;)

+1