Ik vind de standaard vering ietwat aan de slappe kant, zeker met roofrack, daktent, reservediesel en een koffer vol gerief ergens in de woestijn. Na wat opzoekingswerk kwam ik uit bij de volgende optie:
-Origineel LR parts Defender 110 HD vering. Voor: NRC9448 en NRC9449, achter: NRC6904 en NRC6389 (bestuurderszijde vs passagierszijde)
-Koni Heavy Track schokdempers standaard lengte. Voor:8240-1181SPX, achter: 8240-1182SPX
Geen load leveler
Dit zou de def +-1 inch hoger maken voor en achter (is dit zo?). Ik ben niet op zoek naar de beste looks, wel betrouwbaarheid en goede prestatie. Hoge veren icm lading op het dak is niet de meest stabiele optie... Bovendien (correct me if I am wrong) zorgen de originele LR stukken dat ik zeker geen problemen heb bij de keuring (was destijds blijkbaar een optie op 110).
Het is altijd een beetje gokken. Ik hoop dat ze niet extreem hard zullen uitvallen en dat onbeladen op de weg geen te erge beproeving wordt zodat mijn kindjes op de achterbank uit hun zitjes worden geschud. Alles is een compromis uiteraard maar het moet doenbaar blijven.
Rijdt iemand hier ook nog mee? Ervaringen? Commentaar? Onnozel idee of het ei van Colombus?