Pagina 1 van 1
veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: vr 15 jul, 2011 00:54
door x ray
heb net nw veren geplaatst maar bij het opkrikken vallen de veren schijn en komen niet 100% terug op hun plaats , wat kan ik,doen ???? of kopen ??? en waar , tis wel dringen , volgend weeekend normaal naar sclayn met men rrc bobtail v8
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: vr 15 jul, 2011 08:18
door seriesfan
Veren aan een kant vastzetten en konissen plaatsen zodat de veer altijd op de juiste plaats terug valt;
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: vr 15 jul, 2011 08:57
door Maxweasel
relocation cones is hetgeen gij nodig hebt, die komen tussen de bovenkant van uw veer en de chassisbevestiging in.
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: vr 15 jul, 2011 17:47
door x ray
dank je mannen , ma waar vind je dat , tis dringend moet op stok zijn , of kan je da niet zelf maken .
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: vr 15 jul, 2011 18:11
door ducatix
probeer eens bij Escape of David van TCF ? da's dichtste bij u denk ik ?
die hebben dat normaliter wel liggen op stock
grts
e
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: ma 18 jul, 2011 15:08
door brutus 2-zak
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: ma 18 jul, 2011 18:27
door Marc
die konen kunt ge gemakkelijk zelf maken.
deze zijn dan vanonder op de as. voordeel hiervan is da ze minder lawaai maken bij het terug inveren dan als ze vanboven staan.
vanboven zet ge ze dan vast met een snelbinder of iets in de aard.
we zullen elkaar zeker tegenkomen daar in sclayn, ik ben er de donderdag en vrijdag normaal gezien met een blauwe V8 "defender/Serie II"
groeten,
Marc
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: ma 18 jul, 2011 18:50
door Fredd
brutus 2-zak schreef:ge wist niet dat ge relocation cones nodig had bij een verenlift EN ge gaat met ne rover v8 naar sclayn....
Nee, ik wist dat ook niet.
Waarschijnlijk heb ik iets gemist in de bijna 40 jaar dat ik met RRC V8s rijd, waarvan al meer dan 20 jaar met lift.
De relocation cones zijn een oplossing voor een verkeerde set vering - schokdempers die niet correct op mekaar afgesteld zijn.
Bij een correcte set bepaald de slaglengte van de schokdemper hoever een veer kan uitveren ZONDER los te komen.
Voor iedereen die denkt van meer traction te hebben met een loshangende as is er maar een antwoord : keep dreaming !
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: di 19 jul, 2011 00:46
door brutus 2-zak
Fredd schreef:brutus 2-zak schreef:ge wist niet dat ge relocation cones nodig had bij een verenlift EN ge gaat met ne rover v8 naar sclayn....
De relocation cones zijn een oplossing voor een verkeerde set vering -
Voor iedereen die denkt van meer traction te hebben met een loshangende as is er maar een antwoord : keep dreaming !
dat was mijn mening, en weet ondertussen dat ik er nie ver naast zit

Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: wo 20 jul, 2011 08:31
door seriesfan
Hoi,als je de schokbrrekers de max veerweg van je as laat bepalen dan heb je wel kans dat je de schokbreker kapottrek,heb ik al meerdere malen gezien,die zijn er nl niet voor gemaakt om voor begrenzer te dienen;
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: wo 20 jul, 2011 17:17
door Fredd
seriesfan schreef:Hoi,als je de schokbrrekers de max veerweg van je as laat bepalen dan heb je wel kans dat je de schokbreker kapottrek,heb ik al meerdere malen gezien,die zijn er nl niet voor gemaakt om voor begrenzer te dienen;
In zekere zin heb je gelijk, maar iedere auto, 4x4 en truck fabrikant ter wereld met coils springs laat wel de dempers als begrenzing dienen.
Het enige merk dat er een beveiliging inbouwt bij sommige modellen was Ford in hun vroegere F150/250/350 series pick ups.
Als beveiliging kan men makkelijk een stuk veiligheids gordel of cable maken die de lengt van de schokdemper -2cm is en dus als begrenzing dient dan.
De zeldzame keren dat ik al gezien heb dat een shock demper zo gebroken werd was wanneer er serieus overmaatse wielen en banden gebruikt werden.
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: wo 20 jul, 2011 18:25
door Reko
Of men steekt een 2inch verhoging zonder de dempers te vervangen...
Dan breken die natuurlijk
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: wo 20 jul, 2011 23:52
door x ray
Re: veren vallen er tussen uit bij offroad
Geplaatst: za 23 jul, 2011 19:35
door Pol
Fredd schreef:seriesfan schreef:Hoi,als je de schokbrrekers de max veerweg van je as laat bepalen dan heb je wel kans dat je de schokbreker kapottrek,heb ik al meerdere malen gezien,die zijn er nl niet voor gemaakt om voor begrenzer te dienen;
In zekere zin heb je gelijk, maar iedere auto, 4x4 en truck fabrikant ter wereld met coils springs laat wel de dempers als begrenzing dienen.
Het enige merk dat er een beveiliging inbouwt bij sommige modellen was Ford in hun vroegere F150/250/350 series pick ups.
Als beveiliging kan men makkelijk een stuk veiligheids gordel of cable maken die de lengt van de schokdemper -2cm is en dus als begrenzing dient dan.
De zeldzame keren dat ik al gezien heb dat een shock demper zo gebroken werd was wanneer er serieus overmaatse wielen en banden gebruikt werden.
Donderdag in Marquenterre met standaard 90 300 TDI, niet verhoogd, gen grabbers en standaard dempers, beide dempers afgebroken aan bovenste oog. Ganse dag al wippend verder gereden. Moet wel zeggen dat mijn veren zonder relocation cones er dus continu naast zaten.
Dus misschien toch beter kiezen voor langere dempers, hogere bumpstop zodat bij inveren ze niet afbreken en conen als veren toch uit schotel komen ?