Pagina 1 van 1

ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 13:27
door eL Tee
Hoe vaak slaat een ARB compressor aan wanneer beide lockers zijn ingeschakeld?

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 13:38
door Henk
Die met het kleine reservoir of die met piepkleine reservoir?

De eerste draait een paar seconden tot ie op druk zit en daarna af en toe nog eens

Als hij bij jou regelmatig aanslaat én je hebt een tank: waarschijnlijk een lekje ... zeepsop kan helpen

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 13:51
door eL Tee
Zo eentje:
Afbeelding

Slaat bij mij ongeveer elke 5 seconden heel eventjes aan wanneer beide lockers zijn ingeschakeld.

Wanneer enkel de achterste locker is ingeschakeld is dat iets van elke 10 à 15 sec...

Beide lockers zijn verschillend: vooraan hedendaags modelleke, vooraan 'old new stock'...

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 13:55
door alanius
dan ga je ergens een klein lekje hebben.
als je beide lockers in 1x aanzet (of de achterste 2x) gaat hij eventjes aanslaan. maar dan mag hij gedurende een lange tijd niet aanslaan.

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 15:40
door De Rob
Lek in de diffs waar de twee bruin afdichtingsringen zitten.
Binnenkort chocolade pap in de diffs van water dat met de lucht is meegekomen door condens .
Rob

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 06 jun, 2011 18:21
door seriesfan
Dan zulle uw afdichtingsringen wel hard zijn van de new old stok,ge kent het spreekwoord we denk ik,goed...........

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: di 07 jun, 2011 21:45
door sammels
Zoals De Rob zegt lek in de diffs ARB staat daar blijkbaar gekent voor.

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: di 07 jun, 2011 23:17
door alanius
sammels schreef:Zoals De Rob zegt lek in de diffs ARB staat daar blijkbaar gekent voor.
Met dat principe hangt veel af hoe het gemonteerd is. bij montage kan er al veel 'schade' worden gemaakt aan de dichtingen :?

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: do 16 jun, 2011 15:04
door Escape
eL Tee schreef:Hoe vaak slaat een ARB compressor aan wanneer beide lockers zijn ingeschakeld?
Niet.
Kan zijn dat de compressor eenmalig aanslaat na het activeren van een locker, om het vatje terug op druk te brengen, daarna niet meer. In mijnen Def kon ik die heel de nacht laten opstaan, 's morgens starten en de compressor sloeg niet aan.
Vrees dus dat ge met een lekske zit...
Zeepsop is uw vriend. ;)

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: vr 17 jun, 2011 16:31
door Bely90
Diff ook vol sop gieten en kijken of er schuim uitkomt :D

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 01:52
door Fredd
Nog nooit die gekende ARB problemen gehad ... :mrgreen:

Maar ik heb dan ook een Detroit Locker achteraan en vooraan een True Track ... :thumbup:

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 08:03
door Landy Bean
Detroit steken en vergeten :thumbup:

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 14:01
door Henk
discofreak schreef:Detroit steken en vergeten :thumbup:
Ik geef wel 50€ per arb locker ... :think: :mrgreen:

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 18:00
door Kris
Nog nooit die gekende ARB problemen gehad ...
Hier nog nooit de gekende True Track of Detroit onvoorspelbaarheid van weggedrag gehad.

Maar ik heb dan ook ARB's steken. :angel:

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 21:29
door Fredd
Kris schreef:
Nog nooit die gekende ARB problemen gehad ...
Hier nog nooit de gekende True Track of Detroit onvoorspelbaarheid van weggedrag gehad.

Maar ik heb dan ook ARB's steken. :angel:
Wat jij die gekende onvoorspelbaarheid van weggedrag problemen noemt heb ik ook nog niet gehad.
Maar toegegeven, mn TT en DL zit in mn RRC nog maar 17 jaar en 200K+ miles, dus zal dat waarschijnlijk nog wat rap zijn om dat te ontdekken. :mids

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 21:55
door nielsc
En content van de detroit locker? Ben aan het twijfelen van ook een te steken in de salisbury as van m'n 110. Ik heb veel negatieve comentaar gelezen dat die locker in bochten niet zou unlocken als je te veel gas geeft en dat 'm veel lawaai kan maken enzo... En omdat het ook mijn dagelijkse auto is waar af en toe al is eens vlotter mee gereden word dan een LR die bijna alleen voor offroad wordt gebruikt heb ik daar toch wat schrik voor.

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 01:14
door Fredd
nielsc schreef:En content van de detroit locker? Ben aan het twijfelen van ook een te steken in de salisbury as van m'n 110. Ik heb veel negatieve comentaar gelezen dat die locker in bochten niet zou unlocken als je te veel gas geeft en dat 'm veel lawaai kan maken enzo... En omdat het ook mijn dagelijkse auto is waar af en toe al is eens vlotter mee gereden word dan een LR die bijna alleen voor offroad wordt gebruikt heb ik daar toch wat schrik voor.
Ik ben er heel content van, anders zou ik er zeker al niet zo veel jaren mee rijden ... ;)
De klachten die je opnoemt komen gewoonlijk van degenen die als een idioot met hun wagen omgaan.
Rij je er normaal int verkeer mee, dan heb je er helemaal geen last van.
Wil je heel rap rijden en iedere bocht op twee wielen nemen, ja dan heb je die verschijnsels, maar dan ben je ook met de verkeerde wagen bezig.
Mijn RRC is ook jaren mn daily driver geweest, en met 4.6 van 260+ pk er in gaat die ook vlot voorruit, maar daarom rij ik er nog niet als een idioot mee.
Wil ik echt eens heel snel rijden, dan neem ik iets anders als wagen en ga er een track day op circuit mee doen.

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 12:47
door P
Fredd schreef:
Kris schreef:
Nog nooit die gekende ARB problemen gehad ...
Hier nog nooit de gekende True Track of Detroit onvoorspelbaarheid van weggedrag gehad.

Maar ik heb dan ook ARB's steken. :angel:
Wat jij die gekende onvoorspelbaarheid van weggedrag problemen noemt heb ik ook nog niet gehad.
Maar toegegeven, mn TT en DL zit in mn RRC nog maar 17 jaar en 200K+ miles, dus zal dat waarschijnlijk nog wat rap zijn om dat te ontdekken. :mids
En hoeveel mijlen rij je per jaar over ijzel? :think:

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 19:31
door Landy Bean
ijzel, dan wordt het pas leuk met lockers :thumbup:
Deze winter veel fun gehad met de disco in de sneeuw met de detroit familie er in :lol:

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: ma 20 jun, 2011 20:03
door Fredd
P schreef:En hoeveel mijlen rij je per jaar over ijzel? :think:
:oops: ... zero miles.
Deze winter hebben we hier sneeuw gehad, maar dat is heel zelden hier.

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: di 21 jun, 2011 08:17
door Maxweasel
Afgelopen weekend heb ik toch spijt gehad dat de Detroit er achteraan inzat, had veel liever een ARB gehad... :)

Off-roadrace op stock-car circuit, met redelijk veel grip dus. Door de detroit achteraan trok het buitenste wiel zo hard dat het binnenste in elke bocht omhoog wou komen, geen fijn gevoel. :) Denk dat met een permanente 4x4 je daar beter met een open diff (of dus arb / inschakelbaar) had gezeten. Enkel achterwieltraktie en dan met detroit was volgens mij ook goed geweest. :)

Re: ARB Compressor & lockers

Geplaatst: di 21 jun, 2011 12:58
door Kris
Maxweasel schreef:Afgelopen weekend heb ik toch spijt gehad dat de Detroit er achteraan inzat, had veel liever een ARB gehad... :)

Off-roadrace op stock-car circuit, met redelijk veel grip dus. Door de detroit achteraan trok het buitenste wiel zo hard dat het binnenste in elke bocht omhoog wou komen, geen fijn gevoel. :) Denk dat met een permanente 4x4 je daar beter met een open diff (of dus arb / inschakelbaar) had gezeten. Enkel achterwieltraktie en dan met detroit was volgens mij ook goed geweest. :)
+1000. Truetrack is voor watjes en voor audi's. Detroit voor doetjes.