Pagina 1 van 1

winchbumper pedrelakken

Geplaatst: do 24 mar, 2011 10:56
door janpauwels23007
ik zou mijn winchbumper willen laten poederlakken en ik heb gehoord dat er ook galakt kan worden op galvanis. ik had het gedacht aan gezien ik denk dat galvanis langer meegaat hem eerst te laten zandstralen galvaniseren ipv metal en dan poederlakken. iemand een idee of dit gaat ,of de lak dan nog mooi is?
gts

Re: winchbumper pedrelakken

Geplaatst: do 24 mar, 2011 19:17
door mad max airbrush design
moet ge wel gaatjes gaan boren voor in en uitloop van de zink

Re: winchbumper pedrelakken

Geplaatst: vr 25 mar, 2011 15:21
door wally
mad max airbrush design schreef:moet ge wel gaatjes gaan boren voor in en uitloop van de zink
tes genen tubulairen ;)

Re: winchbumper pedrelakken

Geplaatst: vr 25 mar, 2011 19:29
door seriesfan
Altijd eerst laten verzinken en dan coaten,als de coating dan beschadigd wordt dan gaat het tenminste niet roesten,zo laten wij he ook doen op het werk.

Re: winchbumper pedrelakken

Geplaatst: vr 25 mar, 2011 20:16
door fredjes
Van poederlakken weet ik niks ! En ben er ook zo geen voorstander van.
Heb al vaak gehoord dat het toch terug lost of afschilfert of eronder roest, ...

Ik heb mijnen bumper laten zandstralen, galvaniseren, primer voor non ferro metalen, en dan 2K lak, en dat houd toch nogal stand.

Maar als ge hem perse wilt poederlakken bent ge met dit antwoord niks.

Wat ik wel weet is dat als ge iets los (een los stuk, bumper, eenmalig ding,...) wilt laten poederlakken het nooit zo fijn gedaan is als dat het uit fabriek komt.
Het gaat over het magnetiseren van uw metaal waarnaar uw "verf" wordt aangetrokken. Deste beter dit magnetisme is afgesteld (duurtijd, sterkte, enz) deste beter uw lakresultaat, mooi strak dus. Als ge iets 'los' laat poederlakken kunnen ze niet op zoek gaan naar de beste afstellingen dus hebt ge vaak een 'appelsienhuid' effect op uwe lak.

Re: winchbumper pedrelakken

Geplaatst: za 26 mar, 2011 22:27
door seriesfan
Wij laten dit al jaar doen,er is bij ons nog nooit poederlak afgeschilvert,als het eerst wordt gegalvaniseerd kan het niet eronder gaat roesten en is de hechting van de poederlak veel beter;

Re: winchbumper pedrelakken

Geplaatst: wo 30 mar, 2011 21:14
door P
Galvaniseren en poederlakken is niet de beste oplossing. Poederlak op galva heeft geen goede hechting en geeft zelden een mooi resultaat.

Beter is om te stralen en beitsen, drogen in een oven, dan metaliseren en onmiddellijk poederlakken. De hechting en kans op barstjes in de poederlak door steenslag zijn dan bijna onbestaande.

Deze tip kreeg ik van een poederlakbedrijf waar ik regelmatig delen laat lakken. Dit naar aanleiding van vers gegalvaniseerde lichtbeschermers die ik liet poederlakken. Ze hebben het oppervlak moeten opschuren, druipertjes afvijlen en extra moeten beitsen en 2X poederlakken om een goed ogend resultaat te krijgen. Galvanisatie is ook nooit 100% vlak en heeft zeker last van die uitloopdruipers, puntjes en andere oneffenheden. Ze konden ook het afspringen van lak niet garanderen. Ook moet ge bij metalisatie geen gaten boren.

Neem voor zwart ral 9005 bij voorkeur een glansgraad van 5 tot 30%. Persoonlijk vraag ik ook steeds om een Tiger, Dupont of Akzo poederlak.
Oxyplast, Valspar, IGP of een Italiaanse poeder wil ik nooit.

Re: winchbumper pedrelakken

Geplaatst: vr 01 apr, 2011 11:08
door Renaat
P schreef:Galvaniseren en poederlakken is niet de beste oplossing. Poederlak op galva heeft geen goede hechting en geeft zelden een mooi resultaat.

Beter is om te stralen en beitsen, drogen in een oven, dan metaliseren en onmiddellijk poederlakken. De hechting en kans op barstjes in de poederlak door steenslag zijn dan bijna onbestaande.

Deze tip kreeg ik van een poederlakbedrijf waar ik regelmatig delen laat lakken. Dit naar aanleiding van vers gegalvaniseerde lichtbeschermers die ik liet poederlakken. Ze hebben het oppervlak moeten opschuren, druipertjes afvijlen en extra moeten beitsen en 2X poederlakken om een goed ogend resultaat te krijgen. Galvanisatie is ook nooit 100% vlak en heeft zeker last van die uitloopdruipers, puntjes en andere oneffenheden. Ze konden ook het afspringen van lak niet garanderen. Ook moet ge bij metalisatie geen gaten boren.

Neem voor zwart ral 9005 bij voorkeur een glansgraad van 5 tot 30%. Persoonlijk vraag ik ook steeds om een Tiger, Dupont of Akzo poederlak.
Oxyplast, Valspar, IGP of een Italiaanse poeder wil ik nooit.
Hoort eens bij GIMOTEC in Malle
Die heeft ook ervaring met land rover
ik heb mijn velgen laten doen en zeer content van