wiel op de motorkap

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
tracker
LROCB-Member
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 31 jan, 2010 20:02
lrocb_lidnr: 1156
Woonplaats: Lummen

wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door tracker »

Ik heb in de week een motorkap gekocht met een wielsteun op.
Nu past die blijkbaar niet ik denk dat het van een TDI komt, en de verstevigings baren raken aan de motor!
als ik nu de steun wil ombouwen naar mijn huidige motorkap volstaat het dan om deze te verstevigen met een traanplaat?
gr pascal
defender 130 DCPU Td5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Basil
Berichten: 317
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 00:18
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Brecht

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door Basil »

Hoor eens bij Kris, die heeft op zijn camper 110 Td5 een motorkap van een Tdi geplaatst omdat deze wel een wiel kunnen dragen.
(ik dacht dat je de motorkap van een Tdi gewoon kon plaatsen op een Td5)
TEAM garage "DE SCHUUR"
Gebruikersavatar
tracker
LROCB-Member
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 31 jan, 2010 20:02
lrocb_lidnr: 1156
Woonplaats: Lummen

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door tracker »

die ik gekocht heb staat vreemd genoeg wanneer hij toe is 4 cm open aan de zijkant?! :wtf:
heb al een reactie op lrl gehad van jox deze is een td5 en is blijkbaar alleen met een traanplaat verstevigd, dus moet ik op zoek naar zo een plaat
defender 130 DCPU Td5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door Kris »

tracker schreef:die ik gekocht heb staat vreemd genoeg wanneer hij toe is 4 cm open aan de zijkant?! :wtf:
heb al een reactie op lrl gehad van jox deze is een td5 en is blijkbaar alleen met een traanplaat verstevigd, dus moet ik op zoek naar zo een plaat
Alhier inderdaad géén problemen met een tdi-motorkap met daaronder een td5. Er is wel niet veel overschot. Komt de reservewielsteun misschien lager dan de langsprofielen ?
Kris
Gebruikersavatar
tracker
LROCB-Member
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 31 jan, 2010 20:02
lrocb_lidnr: 1156
Woonplaats: Lummen

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door tracker »

@ kris
neen dat is juist het vreemde, ik heb hem er al 3 keer op en af gehad en ik blijf met die 4cm spel zitten aan weerszijde?!
ik snap er ook niks van :crazy:
defender 130 DCPU Td5
Afbeelding
Gebruikersavatar
steven 90
Berichten: 285
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 19:49
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Tessenderlo

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door steven 90 »

tracker schreef:@ kris
neen dat is juist het vreemde, ik heb hem er al 3 keer op en af gehad en ik blijf met die 4cm spel zitten aan weerszijde?!
ik snap er ook niks van :crazy:

We zullen dat gelijk wel eens bekijken,het is toch ook niet zo dat daar ergens anders nog iets uitsteekt hé
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door Kris »

steven 90 schreef:
tracker schreef:@ kris
neen dat is juist het vreemde, ik heb hem er al 3 keer op en af gehad en ik blijf met die 4cm spel zitten aan weerszijde?!
ik snap er ook niks van :crazy:

We zullen dat gelijk wel eens bekijken,het is toch ook niet zo dat daar ergens anders nog iets uitsteekt hé
:clap: :clap: :clap: : Weet ook dat op de standaard steun enkel stalen velgen passen. Als j'een alu-velg wil vervoeren op de motorkap moet je zelf een aangepast overgangsstuk (laten) maken. Ik heb dat overgangsstuk gemaakt met behulp van het vlak gedeelte van een reservewieldrager (waarop de drie studs staan)
Kris
Gebruikersavatar
tracker
LROCB-Member
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 31 jan, 2010 20:02
lrocb_lidnr: 1156
Woonplaats: Lummen

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door tracker »

mijn reserve wiel is een stalen velg ;)
defender 130 DCPU Td5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door Henk »

@Pascal: als je met zo'n reservewiel op de kap nog eens vast zit zoals op zo'n bultje als in Daigny dan zie je helemaal niet meer waar je naar toe moet ... :crazy:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Kris
LROCB-Member
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 30 jul, 2003 13:05

Re: wiel op de motorkap

Ongelezen bericht door Kris »

Henk schreef:@Pascal: als je met zo'n reservewiel op de kap nog eens vast zit zoals op zo'n bultje als in Daigny dan zie je helemaal niet meer waar je naar toe moet ... :crazy:
Toch wel. Elke goede off-roader doet méér kilometers te voet dan met de 4x4 : uitstappen en gaan kijken is de boodschap ...



... maar g'hebt wel gelijk.
Kris
Plaats reactie