Pagina 1 van 1
Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 15:09
door defender90
Eerste test al prijs...komt wat veel roet uit mijn uitlaat
Betreft een defender 110 td5 van 2004.
Kerel van de keuring heeft hem een keer of 4 naar de 4500 toeren laten gaan! Ik vroeg hem om dan maar te stoppen. Aanwijzer temperatuurmeter was net uit de blauwe zone!!! Je moet dat normaal met warme motor doen, is wel niet makkelijk om deze warm te houden als je meer dan een uur moet aanschuiven
Wat zijn de oplossingen om dit te verhelpen, buiten hem op de weg eens goed te laten gaan?
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 15:49
door defender90
Over welk product heb je het juist? Zie meerdere toevoegingen op die site staan.
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 17:31
door DLDisco3
Om roet te verbranden moet je een tijd meer als 70km/u rijden (autosnelweg) - dan is de motor warm genoeg om het roet te verbranden ipv op te stapelen.
Heb ik ergens gelezen, zal wel iets van waar zijn vermoed ik

Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 17:41
door ducatix
defender90 schreef:Over welk product heb je het juist? Zie meerdere toevoegingen op die site staan.
fuel guard II van Kent
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 18:08
door De Rob
EGR KLEP ..afkoppelen......Naar de autostrade er mee en twee afritten in vierde en dan naar keuring.
Rob
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:26
door seriesfan
Waterslang in de uitlaat en dan eens goed gas geven,je schrikt ervan hoeveel roet uit de uitlaat komt wat zich in de uitlaat heeft afgezet,ben daarna naar de keuring gereden zonder toevoeging in de tank te doen en het roetgehalte zat ruim onder de norm;
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:27
door eL Tee
seriesfan schreef:Waterslang in de uitlaat en dan eens goed gas geven
Goe bezig
Je wilt geregeld nen nieuwen uitlaat steken zeker?
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:39
door wodan
Gij denkt aan roest eL Tee? Geen zorgen in maken. Ik doe dat voor iedere keuring van
de oudste wagen hier, met draaiende motor hogedrukreiniger erin in de wasstraat,
alle zooi eruit, nikske van roest later, dat verdampt direct....
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:40
door elliot
De Rob schreef:EGR KLEP ..afkoppelen......Naar de autostrade er mee en twee afritten in vierde en dan naar keuring.
Rob
Exact wat ik gedaan heb en idd geen probleem (beetje tot mijn verrassing).
(Ze hebben me dan wel 2x laten terugkomen voor iets anders, maar bon.)
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:45
door defender90
Denk dat er bij mij geen EGR klep meer tussen zit
Zal hem eens wat hoger laten draaien. Hoeveel toeren halen jullie dan in 4de?
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:54
door steven 90
Motor laten draaien terwijl je wacht,ik hou zelfs regelmatig de gas wat in dat je wat meer toeren hebt,dan geef ik voor het binnen rijden nog een paar keer een ferme streep gas,ze kijken dan wat scheef maar ze zeggen daar niks van.
En wat ook helpt is hem op weg naar de keuring goed laten brullen in elke versnelling.
Motor moet uiteraad genoeg olie,water en propere luchtfilter hebben.
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 20:56
door De Rob
defender90 schreef:Denk dat er bij mij geen EGR klep meer tussen zit
Zal hem eens wat hoger laten draaien. Hoeveel toeren halen jullie dan in 4de?
Is em gekittelt...Dan kan het ook zijn vandatte
Rob
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:21
door defender90
Rob, spreek je nu al in geheimtaal?
Wat is gekittelt?

Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:25
door steven 90
defender90 schreef:Rob, spreek je nu al in geheimtaal?
Wat is gekittelt?

Opgefokt,getuned,pk's verhoogd,enz..

Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:27
door defender90
Nee, dat is hij niet.
Heb wel het gevoel dat ik hem moeilijk over de 2500 toeren krijg?
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:38
door De Rob
defender90 schreef:Nee, dat is hij niet.
Heb wel het gevoel dat ik hem moeilijk over de 2500 toeren krijg?
Da kan ni... oep de control pompen ze tot 4500toeren zegt ge bovenaan.
Rob
Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 22:35
door brutus 2-zak
De Rob schreef:defender90 schreef:Nee, dat is hij niet.
Heb wel het gevoel dat ik hem moeilijk over de 2500 toeren krijg?
Da kan ni... oep de control pompen ze tot 4500toeren zegt ge bovenaan.
Rob
moeilijk gaat ook he

Re: Keuring!!!
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 23:46
door defender90
Ja maar op de controle staat hij in neutraal. Op de weg heeft hij meer weerstand?
Re: Keuring!!!
Geplaatst: di 08 mar, 2011 21:13
door nielsc
Is dat niet normaal dat hij meer weerstand heeft als ge aan het rijden zijt?

Re: Keuring!!!
Geplaatst: do 10 mar, 2011 13:33
door defender90
Voila, weer in orde voor een jaartje
Heb gisteren een flesje bij den diesel gekapt en deze morgen een km of 20 aan 3000t/m gereden. Gaat dus toch

Deed wel een beetje zeer om hem zo te horen.
Dan mee naar de keurig en...............roettest: 0.87
Bedankt voor de tips en reacties

Re: Keuring!!!
Geplaatst: do 10 mar, 2011 18:38
door Wolf
En wat flesje heb je er nu ingekapt (altijd goed om weten)
Re: Keuring!!!
Geplaatst: do 10 mar, 2011 19:25
door steven 90
Wolf schreef:En wat flesje heb je er nu ingekapt (altijd goed om weten)
Ben bijna zeker dat zonder fleske het ook gelukt was

Re: Keuring!!!
Geplaatst: do 10 mar, 2011 22:22
door De Rob
steven 90 schreef:Wolf schreef:En wat flesje heb je er nu ingekapt (altijd goed om weten)
Ben bijna zeker dat zonder fleske het ook gelukt was

Ik ben er helemaal zeker van.....want in die "wondermiddeltjes" geloof in niet.
Het probleem stelt het hem juist....als u "milieu" bewust rijd, niet te veel gas en steeds bollen naar het verkeerslicht,nooit te hoog in toeren....Dan heeft men steeds problemen op de control.
Regelmatig s'avonds/s'nachts goed in de toeren na een rood licht.... En voor de controle nog eens enkele afritten ver, goed in de toeren draaien op de autostrade.Dan is er meestal geen probleem.Of uw EGR klep moet in openstand geblokkeert staan.Dan is het vanzelfsprekend ook rood.
Rob
Re: Keuring!!!
Geplaatst: do 10 mar, 2011 22:56
door wodan
Re: Keuring!!!
Geplaatst: zo 13 mar, 2011 19:12
door zetor
voor wat zoveel moeite doen en geld uitgeven
gewoon de tuinslang aan zijn kont in en laat meer lopen
ik doe dit ook voor mijn vader heeft een vw lt40 heeft altijd een 3,.. of 4
met dit te doen in eens 0,32 en goed gekeurd voor de uitlaat kan het geen kwaad gewoon met naar huis rijden word deze warm en droogd gewoon terug op ik doe dit altijd
