Voorsmaakje:

En nog veel meer.....
Moderators: LROCB-bestuur, Béné, IBAX
Amai das idd wel super loemp geweestAndré - FX4 schreef:Die gasten van equipe hebben een zware fout begaan; blijkbaar nooit van copyright gehoord. En nu worden ze door iedereen gecopieerd. Ik ken tenminste vier verschillende X-treme bumpers (copy natuurlijk)
Nee, Equipe4x4 hebben heel wijselijk besloten om geen geld weg te gooien aan copyright en vervolging via rechtbank waar ze toch zouden verliezen wegens niet forceerbaar.André - FX4 schreef:Die gasten van equipe hebben een zware fout begaan; blijkbaar nooit van copyright gehoord.
En die ook geen enkele waarborg kunnun geven dat je beschermd bent.Stijn schreef: Dit is een vak apart waar dan ook patentenbureau's voor bestaan.
Penguin schreef:Toch kan je in Belgie een ontwerp, zelfs een idee beschermen.
Alles wat er ook maar op trekt mag niet verkocht worden op de Belgische markt zonder de eigenaar zijn toestemming
In theory heb je gelijk, in de praktijd lukt het niet.Penguin schreef:Toch kan je in Belgie een ontwerp, zelfs een idee beschermen.
Alles wat er ook maar op trekt mag niet verkocht worden op de Belgische markt zonder de eigenaar zijn toestemming
fredd schreef:In theory heb je gelijk, in de praktijd lukt het niet.Penguin schreef:Toch kan je in Belgie een ontwerp, zelfs een idee beschermen.
En het beste bewijs is http://www.vhtuning.eu" onclick="window.open(this.href);return false; die al sinds de 1980's goed geld verdient door copies van alles te maken.
In de 80's en 90's werd door VH tuning iedere spoiler ooit getekend en gebouwd door AMG, CARAT, Lorinser, Carlson, AC Schnitzer, Alpina, Lotec, enz ... door hun nagemaakt en verkocht.
Iedere van deze fabrikanten heeft tegen VH tuning alles geprobeerd om te doen stoppen, het belgische gerecht deed niks en ze bleven verderdoen met copies te maken en verkopen.
Ik heb hier een dubbel van het ganse dossier van Carat tegen hun.
Ja, af en toe nemen ze in Belgie wat namaak sjakoshen of Cartiers of sigaretten in beslag, en voor de rest laten ze de anderen gerust.
Wij hebben ook zo van alle patenten en processen.fredd schreef:Nee, Equipe4x4 hebben heel wijselijk besloten om geen geld weg te gooien aan copyright en vervolging via rechtbank waar ze toch zouden verliezen wegens niet forceerbaar.André - FX4 schreef:Die gasten van equipe hebben een zware fout begaan; blijkbaar nooit van copyright gehoord.
AMG heeft massas geld uitgegeven aan copyright op hun velgen, en toch zijn er overal copies.
AC Schnitzer was ook zo dom en verloor ook.
Compomotive in de UK ook.
Wij met Carat ook in de 90's.
En zo zijn er nog meerdere gevallen.
En wat hebben we allemaal geleerd, niet forceerbaar en van zodra er maar een klein verschil in de copy zit kan je niks doen.
Béné schreef:Paar dagen. Tot nu toe nooit langer als 1 week. Snelste tot nu toe was 1 dag (rechtstreeks vanuit Italië), 's morgens besteld en volgende dag 's avonds geleverd.
'k Ken da. Ook al meerdere malen meegemaakt. Maar 450 pleuro's , da's durven... de bandietenBéné schreef:Idd. En vooral van de transportprijs. Overlaatst bumper besteld bij een UK bedrijf (zal naam niet noemen) en moest bijna 450 euro transport betalen. Ik dik van mijn tak gemaakt over de overdreven prijs. Uiteindelijk goedkoper laten doen door Belgische vervoerder in deelvracht (toch nog 250 euro). Van Raptor 2 bumpers + 2 winchen + 1 set bumperettes laten komen voor.....35 euro.Zonder schade hier geraakt op slechts 2 dagen. Da pallet vanuit de UK was 8 dagen onderweg.
Zelfde hier.Béné schreef:En vooral van de transportprijs. .
Ben je daar zeker van BénéBéné schreef:Paar dagen. Tot nu toe nooit langer als 1 week
explainchristiaan schreef:Ben je daar zeker van BénéBéné schreef:Paar dagen. Tot nu toe nooit langer als 1 week
was mijn schuld. Lag hier eigenlijk al paar dagen vooraleer ik je verwittigd had....christiaan schreef:Ben je daar zeker van BénéBéné schreef:Paar dagen. Tot nu toe nooit langer als 1 week
Béné schreef:was mijn schuld. Lag hier eigenlijk al paar dagen vooraleer ik je verwittigd had....christiaan schreef:Ben je daar zeker van BénéBéné schreef:Paar dagen. Tot nu toe nooit langer als 1 week![]()
![]()
In GB rijden dagelijks genoeg belgische vrachtwagens die op zoek zijn naar terugvrachten, in de regio gent alleen al een drie tal transporteurs zonder de eigen wagens van de plantenexporteurs mee te rekenen.Béné schreef:Idd. En vooral van de transportprijs. Overlaatst bumper besteld bij een UK bedrijf (zal naam niet noemen) en moest bijna 450 euro transport betalen. Ik dik van mijn tak gemaakt over de overdreven prijs. Uiteindelijk goedkoper laten doen door Belgische vervoerder in deelvracht (toch nog 250 euro). Van Raptor 2 bumpers + 2 winchen + 1 set bumperettes laten komen voor.....35 euro.Zonder schade hier geraakt op slechts 2 dagen. Da pallet vanuit de UK was 8 dagen onderweg.
Kosten van tunnel of boot kun je niet van onderuit maar dat wil niet zeggen dat je voor èèn of twee pallets de totale kost in uwen nek moet krijgen.Béné schreef:Heb der toen verschillende gebeld. Rekenen allemaal goe door als het uit de UK komt. Denk dat diene tunnel/boot daar iets mee te maken heeft.