Pagina 2 van 2

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: do 21 apr, 2011 22:14
door Landy Bean
Dus als ik als zelfstandig leger zou beginnen ipv schilder kan ik een nieuwe 300 tdi kopen :think:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: vr 22 apr, 2011 10:47
door De Rob
discofreak schreef:Dus als ik als zelfstandig leger zou beginnen ipv schilder kan ik een nieuwe 300 tdi kopen :think:

.Only for export non EUC
Rob

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: vr 22 apr, 2011 17:54
door Fredd
De Rob schreef:
discofreak schreef:Dus als ik als zelfstandig leger zou beginnen ipv schilder kan ik een nieuwe 300 tdi kopen :think:
Only for export non EUC
Rob
Simple, Frans start de Republiek Vlaanderen en word geen EUC lid.

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: vr 22 apr, 2011 20:58
door westdiep
Fredd schreef:
Penguin schreef:Reden is simpel: Geen electronics.
Inderdaad, en dat bewijst dat als een wagen echt optimum betrouwbaar moet zijn, er geen plaats is voor de electronic risico factor.
Dit geldt enkel voor de special ops of wanneer men inderdaad geisoleerd moet werken, maar hier ging het over een standaard defke. Tegenwoordig zal die electronica wel minder een issue zijn. Als je de voertuigen bekijkt in Iraq of Afganistan waar de britten of amerikanen mee rondrijden, die zitten bomvol electronica, IED-verstoorders, comms, laser detectoren, ...

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: za 23 apr, 2011 00:10
door nielsc
Oké, maar die elektronica hangt niet direct samen met die van de motor...

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: za 23 apr, 2011 00:50
door Fredd
westdiep schreef:Als je de voertuigen bekijkt in Iraq of Afganistan waar de britten of amerikanen mee rondrijden, die zitten bomvol electronica, IED-verstoorders, comms, laser detectoren, ...
Ik weet niet van de Brits, maar wel van de US military.
Al wat extra op de wagens zit zoals je vernoemd vormt een extra probleem voor de motorisatie van de wagen.
Daar om dat er twee oplossingen zijn, ofwel een wagen met het aller minimum of helemaal geen van pc gestuurde electronica voor de aandrijflijn motor-boite, ofwel alles volledig afschermen.
En met dat afschermen zijn er al te veel problemen geweest.

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: wo 27 apr, 2011 20:56
door mad max airbrush design
Fredd schreef:
De Rob schreef:
discofreak schreef:Dus als ik als zelfstandig leger zou beginnen ipv schilder kan ik een nieuwe 300 tdi kopen :think:
Only for export non EUC
Rob
Simple, Frans start de Republiek Vlaanderen en word geen EUC lid.
ge mag mij al burger inschrijven 300tdi heb ik al

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: vr 02 nov, 2012 02:30
door 4motion
mijne disco 300 tdi is ondertussen 15 jaar en heeft er 190.000 km opzitten zonder noemenswaardige problemen.

qua moderne diesels die geen 200k halen ?

mijne 2.5 v6 tdi in de passat heeft ondertussen 250.000 km op 9 jaar zonder problemen.

daarvoor 1.9 tdi gehad met 285.000 km

etc....

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: vr 02 nov, 2012 19:34
door frog
Er lopen transits met de tdci van 300.000km. En dat is juist dezelfde motor of in de def nu dacht ik.
Heb zelf ook met een 300tdi gereden van '94 dus een eerste generatie zonder EGR. nooit problemen mee gehad, behalve dat de injectiepomp aan de binnenkant corrosie vertoonde en daardoor de klep vastzat

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: vr 02 nov, 2012 22:23
door Fredd
4motion schreef:qua moderne diesels die geen 200k halen ?
mijne 2.5 v6 tdi in de passat heeft ondertussen 250.000 km op 9 jaar zonder problemen.
daarvoor 1.9 tdi gehad met 285.000 km
etc....
In de US zitten er genoeg met een Passat of Golf diesel van minder dan 10 jaar oud en meer dan 200.000 miles, das X 1,6 = 320.000 km.

En op de US MB forums vind je er ook genoeg met minder dan 10 jaar oude MB diesels die boven de 300.000 miles gedaan hebben, dus x 1.6 = 480.000 km.

Mn laatste Suburban diesel had ook ver over de 300.000 miles, dus over de 500.000 km.
Die zelfde GM motor zit hier ook in de UPS en Fed Ex trucks en die doen allemaal over het 1.000.000 miles voor ze vervangen worden.

De materialen en toleranties zijn bij moderne motoren veel beter dan bij wat 30 en zelf 20 jaar geleden gebouwd werd.
Alleen de electronics zorgt voor de miserie, maar das te vervangen.

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: za 03 nov, 2012 21:08
door Beerke
Is het probleem van die moderne motors (diesels) niet eerder te danken aan de te korte afstanden die de meesten er mee rijden.
Motor geraakt bij velen nooit echt warm denk k. ( waar ze in US denk ik langere afstanden doen?)

Moest ik geen 25km van het werk wonen zou ik direct een bezine kopen. (hoewel ik nu al twijfel, ik doe net geen 20.000km per jaar maar daarvan zijn er bijna 5000 om jaarlijks naar enkele europese autocross wedstrijden te gaan kijken, die gemiddeld een 700km ver zijn.

Peugeot partner 2.0HDI net geen 200k om de 10.000km nieuwe olie en filter.
Distributieriem op 150.000km vervangen, nog nooit probs mee gehad.(hout vasthouden!)

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: za 10 nov, 2012 20:30
door wulmke
als ik de werled moet rondrijden met ne lr zalt ne 200 of 300 tdi zijn. de rest is niet betrouwbaar in mijn ogen.
Kijk gewoon na the uk, als ge daar op camping zit en je luistert 3u lang naar alle 4x4's die passeren...
range rovers, defenders, series, discos..
80% tdi
10% td5
5% td4
5% andere

denk dat we daaruit onze conclusies kunnen trekken.
zowiezo, mocht iedereen zijn 4x4 onderhouden gelijk het zou moeten zou iedereen meer tevreden zijn.
dus iedereen die hier met 2de hands landrover rond rijdt heeft al geen recht om uitspraken te doen over kwaliteit van zijn motor want je weet niet wat er mee gebeurd is bij de vorige eigenaar.

Ik werk al 4jaar aan het merk en wat ik kan besluiten is t volgende,
mensen geven niet graag € uit aan hun auto en dan zitten ze hier te mekkeren dat hun spel hun in de steek laat.
ge oogst wat ge ....

mvg

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 15:25
door steven 90
Dat stuk over de uk klopt niet echt denk, zal meer met geld te maken hebben denk ik....
De rest kan ik uwe uitleg wel volgen.

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 21:17
door christiaan f
zot doen met een auto van 1000 euro doet minder zeer dan met een van 10000 EURO denk ik .

vandaar dat er veeel met een ouder model gaan spelen . denk ik .

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 21:27
door christiaan f
frog schreef:Er lopen transits met de tdci van 300.000km. En dat is juist dezelfde motor of in de def nu dacht ik.
Heb zelf ook met een 300tdi gereden van '94 dus een eerste generatie zonder EGR. nooit problemen mee gehad, behalve dat de injectiepomp aan de binnenkant corrosie vertoonde en daardoor de klep vastzat
een transhit met 300 000 kilometers heeft de gemiddelde Fort garage
werk gegeven . ge wilt niet weten wat er onderweg naar 300000km
kapot is geweest bij een trashit .
draaiend gedeelte van de motor is GOED , maar de brol om deze te doen draaien .........

egr wegdoen,dmfvliegwiel eraf , motorregelstrategie groffer laten denken zodat de injectoren verder mogen verslijten en onnauwkeuriger mogen worden zonder dat ze in noodloop gaat of slecht gaat draaien (zoals antieke motoren ) zou deze motor heeeeeeeeeeeeeel wat beter doen .

emisie normen mogen we dan vergeten

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 23:17
door Landy Bean
wulmke schreef:
zowiezo, mocht iedereen zijn 4x4 onderhouden
Mijn 130 Td5'ke is onderhouden hoor 8) heb je zelf gezien en zou er direct de wereld mee rond reizen
Mijn disco V8 heeft juist haar maiden trip achter de rug van 4000km op 8 dagen en hier mee zou ik ook direct vertrekken

Onderhoud maakt een wereld van verschil voor alle motoren

Wat hoor ik veel in de garage, winch bumper met winch 2500 euro OK plaats maar en dan WA 100 euro voor een onderhoud nee laat maar

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 23:28
door wulmke
ik heb het niet over de speelmachientjes..
kijk naar de dag toeristen op camping en parking.. tdi in de grote meerderheid..

@discofreack
+1

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: ma 12 nov, 2012 02:06
door Fredd
discofreak schreef:Wat hoor ik veel in de garage, winch bumper met winch 2500 euro OK plaats maar en dan WA 100 euro voor een onderhoud nee laat maar
Vertaald noemt dat "the show must go on !"
Een onderhouds beurt ziet niemand, maar een winchbumper met winch, waw ....

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: di 13 nov, 2012 23:00
door christiaan f
hebben ooit eens een klant gehad die eerst een hifi instalatie monteerde , dan wat toeters en bellen .
en dan was de poen op en kwamen tot de vaststelling dat de distributieriem op punt van springen stond.


maar de cougar (de europese 2.5 v6 uit de late 90ties ) zag er wel mooi uit.

ze zeggen ier : all show , no go

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: di 13 nov, 2012 23:02
door Roever
christiaan f schreef:all show , no go
no poenke no boenke :mrgreen:

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: di 13 nov, 2012 23:03
door christiaan f
van 300TDI naar Ford V6 ............ ben aan t afwijken .




ik heb ook iets tegen 300 TDI . veels te modern :D

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: wo 14 nov, 2012 10:25
door alanius
Fredd schreef:
discofreak schreef:Wat hoor ik veel in de garage, winch bumper met winch 2500 euro OK plaats maar en dan WA 100 euro voor een onderhoud nee laat maar
Vertaald noemt dat "the show must go on !"
Een onderhouds beurt ziet niemand, maar een winchbumper met winch, waw ....
heb er hier ook zo af en toe.
Als het geld kost maar de mensen zien het dan kan het. Is het echter iets dat de mensen niet zien dan is het draaien en keren omdat toch niet te moeten doen.
Rustig laten doen zulke mensen, ze komen er nog wel achter dat ze fout bezig zijn als er nog meer de soep indraait

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: vr 16 nov, 2012 05:27
door Fredd
Zijn er in Belgie LRs wettelijk op de baan met een GM V8 benzine motor, 5.700 cc ?
Der is een firma in de UK die er meerdere bouwde maar ben hun naam nu vergeten.

Das een project dat ik al jaren van plan ben, in plaats van een 4.6, maar tzal er wel niet meer van komen door gezondheid.

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: vr 16 nov, 2012 11:42
door Basil
Fredd schreef:Zijn er in Belgie LRs wettelijk op de baan met een GM V8 benzine motor, 5.700 cc ?
Der is een firma in de UK die er meerdere bouwde maar ben hun naam nu vergeten.

Das een project dat ik al jaren van plan ben, in plaats van een 4.6, maar tzal er wel niet meer van komen door gezondheid.
dat is niet mogelijk zoiets Fredd

(misschien via omwegen en een ingevoerde wagen en deze laten keuren als alleenstaand geval ... maar dat gaat u veel tijd en euro's kosten als het al zou lukken)

Re: Waarom ik iets tegen 300tdi's heb.

Geplaatst: ma 19 nov, 2012 14:19
door alanius
Fredd schreef:Zijn er in Belgie LRs wettelijk op de baan met een GM V8 benzine motor, 5.700 cc ?
Der is een firma in de UK die er meerdere bouwde maar ben hun naam nu vergeten.

Das een project dat ik al jaren van plan ben, in plaats van een 4.6, maar tzal er wel niet meer van komen door gezondheid.

In België zal dat, bij mijn weten niet rond bollen.
Was dat niet Overfinch dat dat deed in de RRC's?

Ik ken wel een hollander die dat in zijn 130 heeft steken en gekeurd is in NL