claxon probleem

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 860
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

claxon probleem

Ongelezen bericht door baudts »

juist terug van de keuring. afgekeurd omdat de claxon niet werkt. zekering is in orde en de claxon zelf werkt ook.

Denk dat het aan de knop ligt. iemand een idee hoe deze werkt en hoe je dit kan oplossen? draden zelf lijken goed aan elkaar te hangen. dus denk dat het ergens intern knop is. valt dit op te lossen zonder meteen nieuwe stukken te kopen? iemand een idee hoe deze werkt?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2387
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: claxon probleem

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef: do 15 jun, 2023 19:46 juist terug van de keuring. afgekeurd omdat de claxon niet werkt. zekering is in orde en de claxon zelf werkt ook.

Denk dat het aan de knop ligt. iemand een idee hoe deze werkt en hoe je dit kan oplossen? draden zelf lijken goed aan elkaar te hangen. dus denk dat het ergens intern knop is. valt dit op te lossen zonder meteen nieuwe stukken te kopen? iemand een idee hoe deze werkt?
Zwart draadje kontroleren in de sckakelaar aan het stuur.
Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 860
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: claxon probleem

Ongelezen bericht door baudts »

De Rob schreef: vr 16 jun, 2023 09:45
baudts schreef: do 15 jun, 2023 19:46 juist terug van de keuring. afgekeurd omdat de claxon niet werkt. zekering is in orde en de claxon zelf werkt ook.

Denk dat het aan de knop ligt. iemand een idee hoe deze werkt en hoe je dit kan oplossen? draden zelf lijken goed aan elkaar te hangen. dus denk dat het ergens intern knop is. valt dit op te lossen zonder meteen nieuwe stukken te kopen? iemand een idee hoe deze werkt?
Zwart draadje kontroleren in de sckakelaar aan het stuur.
Rob
deze zit nog vast voor zover ik kan zien. ziet er fragiel uit dus wil niet te hard trekken :D

nu om zeker te zijn dat het de knop is vroeg ik me ook af of ik de knop kan omzeilen om te zien of de hoorn dan afgaat. indien ik het beperkt eletisch schema goed bekijk indien ik de paarse draad (die volgens mij van de zekering komt) rechtstreeks verbind aan de paars/zwarte draad (die naar de claxon gaat) dan zou ik rechtstreeks stromm zetten op de claxon en zou ik de knop omzeilen en zou deze moeten afgaan. Is dit correct of kan ik hier iets mis mee doen :D iemand een idee hiervan?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 860
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: claxon probleem - opgelost

Ongelezen bericht door baudts »

opgelost.
was dom had the connector maar aan 1 kant gecontroleerd aan de kant die naar de knop gaat zat de draad los van de connector zijn geen originele meer en zwart dus had dit niet gezien omdat die er wel nog in zat :D

nieuwe connector geplaats en werkt weer. had dit eerder moeten zien :D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie