het betreft het gele motortje op het dashbord.
normaal springt dit onmiddelijk op bij het opzetten van het contact samen met de gloeikaars.
maar tegenwoordig duurt het van een tiental seconden tot een minuut eer het opspringt en dan kan ik pas starten.
iemand een idee van de oorzaak?
alvast bedankt
startprobleem TD5
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za 20 feb, 2016 14:13
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: herentals
- Henk
- Berichten: 3571
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: startprobleem TD5
Heb je de stekkers op de ecu als eens bekeken of er olie op zit?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za 20 feb, 2016 14:13
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: herentals
Re: startprobleem TD5
ja en deze is betrekelijk droog ik reinig deze regelmatig. kan dit ook tot in de ecu gaan deze olie? en kan ik deze openen en reinigen met remreiniger?
- Henk
- Berichten: 3571
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: startprobleem TD5
Je kunt de stekkers op de ecu eens goed afspuiten met remmenreiniger, openmaken zou ik niet doen
Ik heb startproblemen maar dat ligt (hopelijk lag) zeer waarschijnlijk aan een totaal dichtgeslibt filter dat op de opvoerpomp in de tank zit.
Ik heb startproblemen maar dat ligt (hopelijk lag) zeer waarschijnlijk aan een totaal dichtgeslibt filter dat op de opvoerpomp in de tank zit.
- Bert DCPU
- LROCB-Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 25 nov, 2007 21:45
- lrocb_lidnr: 926
- Woonplaats: ooit op 't Rooiveld, nu op onzen bouwwerf
Re: startprobleem TD5
Geven de 4 pinnetjes van de gele hoofdrelais voldoende contact op het voetje?
Misschien slecht contact door slechte klemming waardoor de stuurspanning van relais wegvalt?
Of een slechte massa van de ECU.
Ofwel is uw ECU op sterven na dood, want gele motor- en voorgloeilampje (bij koude motor) moeten steeds branden en dieselpomp moet direct draaien bij aanleg contact op stand II.
Ik wil de eventuele fouten in je ECU wel eens uitlezen één van de dagen.
Misschien slecht contact door slechte klemming waardoor de stuurspanning van relais wegvalt?
Of een slechte massa van de ECU.
Ofwel is uw ECU op sterven na dood, want gele motor- en voorgloeilampje (bij koude motor) moeten steeds branden en dieselpomp moet direct draaien bij aanleg contact op stand II.
Ik wil de eventuele fouten in je ECU wel eens uitlezen één van de dagen.
My Jeep is only famous, my LANDROVER is legendary...
Lidnr. 926
Lidnr. 926
- Bert DCPU
- LROCB-Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: zo 25 nov, 2007 21:45
- lrocb_lidnr: 926
- Woonplaats: ooit op 't Rooiveld, nu op onzen bouwwerf
Re: startprobleem TD5
Vandaag wou ik de ECU uitlezen, maar zelfs na meerdere pogingen kon ik er niet meer in.
De oranje dash lichtjes gingen zelfs na 20min nog niet branden en de pomp bleef muisstil.
Klemming pinnetjes van gele hoofdrelais was niet 100%, maar na aanpassing nog geen verbetering.
Dan toch maar eens een andere ECU ingelezen.
Oranje motor- en voorgloei gingen deze keer wel direct aan en pomp liet ook van zich horen.
Daarna nog enkele keren terug met zijn MSB geprobeerd om te starten en om oa. de injectorcodes te kunnen uitlezen, maar zonder resultaat.
Zijn originele MSB ECU heeft dus z'n beste tijd gehad denk ik...
De oranje dash lichtjes gingen zelfs na 20min nog niet branden en de pomp bleef muisstil.
Klemming pinnetjes van gele hoofdrelais was niet 100%, maar na aanpassing nog geen verbetering.
Dan toch maar eens een andere ECU ingelezen.
Oranje motor- en voorgloei gingen deze keer wel direct aan en pomp liet ook van zich horen.
Daarna nog enkele keren terug met zijn MSB geprobeerd om te starten en om oa. de injectorcodes te kunnen uitlezen, maar zonder resultaat.
Zijn originele MSB ECU heeft dus z'n beste tijd gehad denk ik...
My Jeep is only famous, my LANDROVER is legendary...
Lidnr. 926
Lidnr. 926