startprobleem TD5

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
clutch
Berichten: 9
Lid geworden op: za 20 feb, 2016 14:13
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: herentals

startprobleem TD5

Ongelezen bericht door clutch »

het betreft het gele motortje op het dashbord.
normaal springt dit onmiddelijk op bij het opzetten van het contact samen met de gloeikaars.
maar tegenwoordig duurt het van een tiental seconden tot een minuut eer het opspringt en dan kan ik pas starten.
iemand een idee van de oorzaak?
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3571
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: startprobleem TD5

Ongelezen bericht door Henk »

Heb je de stekkers op de ecu als eens bekeken of er olie op zit?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
clutch
Berichten: 9
Lid geworden op: za 20 feb, 2016 14:13
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: herentals

Re: startprobleem TD5

Ongelezen bericht door clutch »

ja en deze is betrekelijk droog ik reinig deze regelmatig. kan dit ook tot in de ecu gaan deze olie? en kan ik deze openen en reinigen met remreiniger?
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3571
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: startprobleem TD5

Ongelezen bericht door Henk »

Je kunt de stekkers op de ecu eens goed afspuiten met remmenreiniger, openmaken zou ik niet doen

Ik heb startproblemen maar dat ligt (hopelijk lag) zeer waarschijnlijk aan een totaal dichtgeslibt filter dat op de opvoerpomp in de tank zit.
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert DCPU
LROCB-Member
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 nov, 2007 21:45
lrocb_lidnr: 926
Woonplaats: ooit op 't Rooiveld, nu op onzen bouwwerf

Re: startprobleem TD5

Ongelezen bericht door Bert DCPU »

Geven de 4 pinnetjes van de gele hoofdrelais voldoende contact op het voetje?
Misschien slecht contact door slechte klemming waardoor de stuurspanning van relais wegvalt?
Of een slechte massa van de ECU.
Ofwel is uw ECU op sterven na dood, want gele motor- en voorgloeilampje (bij koude motor) moeten steeds branden en dieselpomp moet direct draaien bij aanleg contact op stand II.
Ik wil de eventuele fouten in je ECU wel eens uitlezen één van de dagen. ;)
My Jeep is only famous, my LANDROVER is legendary...
Lidnr. 926
Gebruikersavatar
Bert DCPU
LROCB-Member
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 nov, 2007 21:45
lrocb_lidnr: 926
Woonplaats: ooit op 't Rooiveld, nu op onzen bouwwerf

Re: startprobleem TD5

Ongelezen bericht door Bert DCPU »

Vandaag wou ik de ECU uitlezen, maar zelfs na meerdere pogingen kon ik er niet meer in.
De oranje dash lichtjes gingen zelfs na 20min nog niet branden en de pomp bleef muisstil.
Klemming pinnetjes van gele hoofdrelais was niet 100%, maar na aanpassing nog geen verbetering.
Dan toch maar eens een andere ECU ingelezen.
Oranje motor- en voorgloei gingen deze keer wel direct aan en pomp liet ook van zich horen.
Daarna nog enkele keren terug met zijn MSB geprobeerd om te starten en om oa. de injectorcodes te kunnen uitlezen, maar zonder resultaat.
Zijn originele MSB ECU heeft dus z'n beste tijd gehad denk ik...
My Jeep is only famous, my LANDROVER is legendary...
Lidnr. 926
Plaats reactie