ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
-
- LROCB-Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
- lrocb_lidnr: 1434
- Woonplaats: Overijse
- Contacteer:
ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Is het mogelijk om een defender 200 tdi van 91 (oldtimer ingeschreven) om te bouwen naar een V8 benzine? En dan bedoel ik niet zozeer technisch, maar administratief.
Kan dit (nog)? En indien wel, wat is de juiste manier om dit aan te pakken?
Ik heb me laten vertellen dat dit mogelijk is, aangezien er in 91 ook een V8 versie werd gebouwd.... maar klopt dit verhaal wel?
Graag advies.
groeten,
Axel
Kan dit (nog)? En indien wel, wat is de juiste manier om dit aan te pakken?
Ik heb me laten vertellen dat dit mogelijk is, aangezien er in 91 ook een V8 versie werd gebouwd.... maar klopt dit verhaal wel?
Graag advies.
groeten,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Vraag dat eens aan de Rob? Die weet dat vast wel 

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
V8 carburator 1990.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
- lrocb_lidnr: 1434
- Woonplaats: Overijse
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Rob,
Hoe gaat dit met het papierwerk? Heb je dit zelf al gedaan?
Groet,
Axel
Hoe gaat dit met het papierwerk? Heb je dit zelf al gedaan?
Groet,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Ja vroeger....hoe het nu gaat weet ik niet.....en of ze het nog willen doen?????
Zo moet het;
Landrover moet een attest geven van motor type en brandstof wijziging.
Motor type en motor nummer oude motor(er uit) .....en van nieuwe motor (er in)...binnen doen bij LR ................en wachten.
V8 motor moet wel met carburators zijn.Type nr en motornr links onder de uitlaatcollector in het midden motorblok
-
- LROCB-Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
- lrocb_lidnr: 1434
- Woonplaats: Overijse
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Thx Rob!
Als ik het goed begrijp moet ik een dealer vinden die me wil helpen én moet de invoerder bereid zijn om dit attest af te leveren.
Het vraagstuk van de dealer krijg ik opgelost. In zal me verder informeren, ik houd je op de hoogte.
Als ik het goed begrijp moet ik een dealer vinden die me wil helpen én moet de invoerder bereid zijn om dit attest af te leveren.
Het vraagstuk van de dealer krijg ik opgelost. In zal me verder informeren, ik houd je op de hoogte.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Ik weet een LR dealer die dit voor zichzelf gedaan heeft, een 2.0 naft naar een 3.9Efi, defender 90 ex carabinieri.
Was een zeer lange weg tegen dat alles op papier stond... maar gelukt, wel ongeveer 8 jaar geleden...
Suc6
Was een zeer lange weg tegen dat alles op papier stond... maar gelukt, wel ongeveer 8 jaar geleden...
Suc6
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Er zijn een aantal types Def's die voor benzine en diesel dezelfde pvg hebben, daar zou je dan toch moeten inleggen wat je wilt?
Misschien eens handig om daat een overzicht van te maken, zal nieuw onderwerp in techniek openen
Misschien eens handig om daat een overzicht van te maken, zal nieuw onderwerp in techniek openen
-
- LROCB-Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
- lrocb_lidnr: 1434
- Woonplaats: Overijse
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Ondertussen is mijn defender omgebouwd naar een V8 en heb ik van Jaguar Landrover een officieel attest dat de motor is vervangen door een V8 motor met motornummer, XXXXXXX, uitgevoerd door een officiële LR garage.
Vandaag naar de technische controle geweest in Wallonië. (Mont St Guibert)
Daar zegt men daar dat ze mijn def niet kunnen keuren aangezien ik geen attest heb van de overheid voor deze ombouw....bij oldtimers mag de motor niet gewijzigd worden tenzij dit attest werd afgegeven.
Ik weet dat de regelgeving mbt oldtimers verschillend is tov vlaanderen. Is dit de reden?
Wie kan me hierin helpen, en stel dat dit attest van de overheid nodig is, wat moet ik doen om dit administratief rond te krijgen? In de LR garage werd me verteld dat het zo lang duurde om het attest te krijgen omdat het bleef liggen bij het ministerie van verkeer. dus...de overheid is dan wel op de hoogte?
Thanks voor jullie feedback!
Grtz,
Axel
Vandaag naar de technische controle geweest in Wallonië. (Mont St Guibert)
Daar zegt men daar dat ze mijn def niet kunnen keuren aangezien ik geen attest heb van de overheid voor deze ombouw....bij oldtimers mag de motor niet gewijzigd worden tenzij dit attest werd afgegeven.
Ik weet dat de regelgeving mbt oldtimers verschillend is tov vlaanderen. Is dit de reden?
Wie kan me hierin helpen, en stel dat dit attest van de overheid nodig is, wat moet ik doen om dit administratief rond te krijgen? In de LR garage werd me verteld dat het zo lang duurde om het attest te krijgen omdat het bleef liggen bij het ministerie van verkeer. dus...de overheid is dan wel op de hoogte?
Thanks voor jullie feedback!
Grtz,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Probeer eens "Vlaamse Homoligatie dienst"Via google.Bobtail schreef: ↑vr 26 feb, 2021 21:30 Ondertussen is mijn defender omgebouwd naar een V8 en heb ik van Jaguar Landrover een officieel attest dat de motor is vervangen door een V8 motor met motornummer, XXXXXXX, uitgevoerd door een officiële LR garage.
Vandaag naar de technische controle geweest in Wallonië. (Mont St Guibert)
Daar zegt men daar dat ze mijn def niet kunnen keuren aangezien ik geen attest heb van de overheid voor deze ombouw....bij oldtimers mag de motor niet gewijzigd worden tenzij dit attest werd afgegeven.
Ik weet dat de regelgeving mbt oldtimers verschillend is tov vlaanderen. Is dit de reden?
Wie kan me hierin helpen, en stel dat dit attest van de overheid nodig is, wat moet ik doen om dit administratief rond te krijgen? In de LR garage werd me verteld dat het zo lang duurde om het attest te krijgen omdat het bleef liggen bij het ministerie van verkeer. dus...de overheid is dan wel op de hoogte?
Thanks voor jullie feedback!
Grtz,
Axel
Rob
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Technische controle is trouwens nog altijd een federale aangelegenheid (zo lang dat nog duurt).
Je kunt dus perfect in vlaanderen naar de controle als je in wallonië zou wonen en vice-versa
Je kunt dus perfect in vlaanderen naar de controle als je in wallonië zou wonen en vice-versa
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
federale aangelegenheid....maar het zijn wel VZW's......zoals LROCB maar dan zonder Duvel.

Rob
-
- LROCB-Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
- lrocb_lidnr: 1434
- Woonplaats: Overijse
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Ik ben intussen achter gekomen dan de regelgeving is Wallonië zeer recent is gewijzigd. "Wijziging van brandstof" is zeer moeilijk geworden.
In vlaanderen kan het nog wel.
@ Henk, TC is regionale materie maar je mag wel opteren om in de andere regio te gaan.
Axel
In vlaanderen kan het nog wel.
@ Henk, TC is regionale materie maar je mag wel opteren om in de andere regio te gaan.
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Dat bedoelde ik eigenlijk: je regionale controle is geldig in de hele federatie
- alanius
- Berichten: 294
- Lid geworden op: wo 24 mar, 2004 21:34
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: zoersel
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Let er ook op dat op uw attest ook alles staat van de motorspecs (CC, cilinders, pk, vermogen etc etc) anders is dit ook weer niet voldoende voor de vlaamse keuring...
Dit is ook eind vorig jaar weer verandert...
Dit is ook eind vorig jaar weer verandert...
-
- LROCB-Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
- lrocb_lidnr: 1434
- Woonplaats: Overijse
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
Ik heb een attest van JLR met een verwijzing naar het motornummer. Dit motornummer verwijst meteen ook naar de spes. Is dat voldoende? En indien niet, opnieuw met JLR contact opnemen?
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
- alanius
- Berichten: 294
- Lid geworden op: wo 24 mar, 2004 21:34
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: zoersel
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
enkel motornummer is niet meer voldoende helaas! Heb er zo ook vele opnieuw moeten laten opmaken.
Alle specs van de motor moeten mee op dit attest vermeld zijn (zelfs beetje overdrijven): brandstof, vermogen, pk/kw/CC, aantal bougies, injectie/carbu etc etc.
Dan keuren ze het goed.
Uiteraard als je geluk hebt bij uw keuringsstation aanvaarden ze uw huidige attest nog wel, altijd lotje uit de loterij!
Alle specs van de motor moeten mee op dit attest vermeld zijn (zelfs beetje overdrijven): brandstof, vermogen, pk/kw/CC, aantal bougies, injectie/carbu etc etc.
Dan keuren ze het goed.
Uiteraard als je geluk hebt bij uw keuringsstation aanvaarden ze uw huidige attest nog wel, altijd lotje uit de loterij!
-
- LROCB-Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
- lrocb_lidnr: 1434
- Woonplaats: Overijse
- Contacteer:
Re: ombouwen defender 200TDI naar V8 benzine
We gaan proberen zonder, de gecontacteerde stationschef heeft hierover niks gezegd.alanius schreef: ↑wo 10 mar, 2021 10:54 enkel motornummer is niet meer voldoende helaas! Heb er zo ook vele opnieuw moeten laten opmaken.
Alle specs van de motor moeten mee op dit attest vermeld zijn (zelfs beetje overdrijven): brandstof, vermogen, pk/kw/CC, aantal bougies, injectie/carbu etc etc.
Dan keuren ze het goed.
Uiteraard als je geluk hebt bij uw keuringsstation aanvaarden ze uw huidige attest nog wel, altijd lotje uit de loterij!
En anders terug JLR contacteren voor het bijkomend attest.
Bedankt voor de info!
Groet,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!