Electric 4x4 drive

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Niet uit de Land Rover workshops , maar van Bollinger, die mannen (en vrouwen) die aan een deftig alternatief werken :

https://youtu.be/7p0b5WypCQo
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Fetzl »

Prijs echter voorlopig nog onbekend
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door baudts »

heb gelezen 60000 dollar Dus ook in de prijsklasse van huidige defenders :roll: :lol:

https://www.theverge.com/transportation ... k-outdoors
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Vogler »

Deze al gezien? Een RRC met Tesla aandrijving, met behoud van high en low gear. Proper gedaan bovendien: https://youtu.be/IGjOY4JBmy4

J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door baudts »

Nice.
Is mss nog de redding van onze oude LR's in de toekomst :d
Moest de overheid het ooit toelaten.
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Enige tijd terug stond er in een Vlaamse krant een artikel van een vader-zoon duo uit Tielt die een auto volledig zelf hadden omgebouwd én, met keuring via Duitsland, legaal in België hadden ingeschreven gekregen.
E.e.a. suggereert dat het moet kunnen, als je de weg binnen de Belgische administratie weet.
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door baudts »

Peter Puma schreef: wo 08 aug, 2018 19:12 E.e.a. suggereert dat het moet kunnen, als je de weg binnen de Belgische administratie weet.
Maar wie kent deze weg :D
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door De Rob »

Peter Puma schreef: wo 08 aug, 2018 19:12 Enige tijd terug stond er in een Vlaamse krant een artikel van een vader-zoon duo uit Tielt die een auto volledig zelf hadden omgebouwd én, met keuring via Duitsland, legaal in België hadden ingeschreven gekregen.
E.e.a. suggereert dat het moet kunnen, als je de weg binnen de Belgische administratie weet.
Met een TUV keuring in D.E komt dat in orde en als em ginder een half jaar is ingeschreven geweest...moeten ze hem hier aanvaarden als tweedehands.Moet em wel op een Duitse inwoner of firma geregistreert geweest zijn.Zo werd/wordt dat ook met die toyota's Bush wagons gedaan.Mochten /mogen hier ook niet meer nieuw worden verkocht....dan maar tweedehands van zes maanden oud.
Rob
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Bedankt voor deze aanvulling :thumbup:
Is goed om weten !
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Beerke
LROCB-Member
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
lrocb_lidnr: 519
Woonplaats: Heverlee

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Beerke »

De Rob schreef: do 09 aug, 2018 12:04
Met een TUV keuring in D.E komt dat in orde en als em ginder een half jaar is ingeschreven geweest...moeten ze hem hier aanvaarden als tweedehands.Moet em wel op een Duitse inwoner of firma geregistreert geweest zijn.Zo werd/wordt dat ook met die toyota's Bush wagons gedaan.Mochten /mogen hier ook niet meer nieuw worden verkocht....dan maar tweedehands van zes maanden oud.
Rob
Idem voor vrachtwagens,
Een vorige werkgever van mij heeft een trekker voor uitzonderlijk vervoer met 5 assen.
Deze was eerste 6 maanden ingeschreven op naam van de carrosseriebouwer in Duitsland.
Daarna ingeschreven in België.

Grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Penguin »

28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door baudts »

en moesten ze dit nu ook nog toelaten in Belgie dan zou ik dit nog serieus overwegen. ook reeds zo een conversie kit gezien in een filmpje van Australie.
Land Rover closest thing to heaven on earth
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door warci »

idd echt knap, iemand een idee wat voor range dat ding zou hebben met dat volume batterijen? Lijkt me wel verdacht compact.
Gebruikersavatar
Peter Puma
LROCB-Member
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
lrocb_lidnr: 1062
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Peter Puma »

Ik schat zo'n 100 kilometer.. Op asfalt.
De transmissie / aandrijflijn van een Defender heeft nogal wat wrijvingsverliezen :shock:, dat vreet stroom (of brandstof)
Beste Groeten,
Peter

Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Fetzl »

nou nou... Tesla Design Studio decided to go crazy
specs op https://www.tesla.com/cybertruck
da's toch een modelleke waar ge serieus aan moet "wennen"

range: +400 km voor de basisversie.... ik zou wat meer batterijen onder de vloer duwen jongens :-(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door De Rob »

Stealth technologics voor de camera's: :crazy:
Rob
Laatst gewijzigd door De Rob op za 23 nov, 2019 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Vogler »

Whauw, da's euh... verrassend.
Ik vind het toch wel van lef getuigen. Tesla - of Elon Musk - slaagt er toch in om heel wat barrières te verleggen en je kan hen zeker niet verwijten om alweer een vormeloze blob op de weg te brengen. Niet eens zo heel lang geleden bedacht ik me nog dat het onontkoombaar leek dat alle auto's op elkaar gaan lijken. Ik zeg niet dat ik hem mooi vind, maar 'k zou er aan kunnen wennen.
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door De Rob »

Er staat er ene te koop met kapotte zijruiten..... :lol:
Rob
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door De Rob »

staat vandaag in Hln....dat er al 15.000 van verkocht genoteert staan.
Rob
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Fetzl »

De Rob schreef: ma 25 nov, 2019 14:46 staat vandaag in Hln....dat er al 15.000 van verkocht genoteert staan.
Rob
150.000
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Fetzl »

Peter R. schreef: ma 25 nov, 2019 14:25 Die Tesla is een hoax van Elon. Nog los van de tekortkomingen als pickup, hoe denkt ge ooit een voertuig gehomologeerd te krijgen waarvan de carrosserie 'onvervormbaar' is ?
Dit moet je m.i. gewoon zien als een "walking skeleton" - je maakt een v0 die je aftoetst bij je doelpubliek en dan itereer je verder naar de finale versie, die dan in productie gaat. 2021 is nog ver
Ik zie dit ding nog serieus evolueren eer de eerste verkocht wordt... in range, in vorm en zeker op vlak van safety
maar 1 ding is zeker: er wordt over gepraat - ik denk zelfs dat het ruit-incident gepland was (slechte reclame is ook reclame)
De koers van tesla zakte 6%, maar anderzijds zijn er wel 150.000 man die toch 100$ hebben gestort.
Dat doede ook niet als het u gene zak interesseert

Ik ben er van overtuigd dat de toekomst electrisch is... er is geen weg terug; dat er daarvoor compromissen nodig zijn, is evident
Maar even goed gaat de technologie nog rasse schreden nemen... batterijtechnologie, energiebeheer, laadinfrastructuur....
anyway.... voor daily drivers is de drempel genomen.... de main stream merken moeten volgen.
Het autosalon 2020 zal dat bevestigen - ICE's gaan ook niet direct verdwijnen... prima toch ?

Ook de commercial vehicules - de softe pickups, maar evengoed de dumpster trucks en graafkranen - gaan moeten volgen
Niet direct, maar wel op termijn als de technologie er klaar voor is (en dat zal rapper zijn dan ge denkt).

Als ge Afrika wilt bereizen zal een EV minder evident zijn.... kan het niet ? tuurlijk wel: https://topgear.nl/autonieuws/nederland ... australie/ Range extenderke er bij en hoppa

Ge kunt wegkijken zoveel ge wilt.... en of al die stroom "groen" opgewekt zal worden, is nog een andere discussie
Maar als de range groot genoeg wordt kunt ge al wat makkelijker een deel opofferen om eens door het slijk te rijden

ach, zoals bij alles zijn er lovers en haters.... live and let live
Ik vind het wel spannend om te kijken hoe de boel evolueert.
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Yohani
LROCB-Member
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
lrocb_lidnr: 64
Woonplaats: Putte (Mechelen)
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Yohani »

Fetzl schreef: ma 25 nov, 2019 17:29 Als ge Afrika wilt bereizen zal een EV minder evident zijn.... kan het niet ? tuurlijk wel: https://topgear.nl/autonieuws/nederland ... australie/ Range extenderke er bij en hoppa
Dat is pas een hoaks, ja als je toegang hebt tot de elektrische installaties van sjeiks, ministers en tal van organisaties om je auto bij te laden, dan kan dat. maar bij de stroomvoorzieningen die voorzien zijn voor de dagelijkse behoefte in tal van de landen die hij doorgereden is? A me nooit niet! Ik ken gevallen hier in België waar de eigenaar van een elektrische auto in de problemen kwam omdat hij op het "einde" van een lijn zat wat betreft elektriciteit voor zijn woning. Dat maakte dat hij zijn auto nooit thuis kon opladen, op andere plaatsen geen probleem. En dan zou in landen waar stroomvoorziening een enorm luxe product is, waar gewoonlijk maar een klein deel van de bevolking kan van genieten, dit wel allemaal kunnen?

PS ben juist terug van een maandje Egypte en daar slaagden ze er zelfs niet in in verschillende (****) hotels de dag door te komen zonder minstens één stroompanne.

Eén grote publiciteitsstunt ja.

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door dvaerden »

Met de huidige batterijtechnologie is alles volledig elektrisch een utopie. Als je alleen al het personenvervoer volledig elektrisch wil met de huidige batterijen, dan zitten er in deze aardkloot al niet voldoende grondstoffen om alle batterijen daarvoor te maken. Laat staan als je alle vrachtverkeer en bijvoorbeeld mijnvoertuigen er ook mee wil uitrusten.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Fetzl »

dvaerden schreef: di 26 nov, 2019 20:29 Laat staan als je alle vrachtverkeer en bijvoorbeeld mijnvoertuigen er ook mee wil uitrusten.
Waterstof bv is zinloos voor personenvervoer wegens beperkte opslagcapaciteit en "maar" een vergelijkbare range met EV (EV staat trouwens veel verder o.v.v. technologie en laadinfrastructuur)
Voor zwaar vervoer (vrachtwagens, schepen en zelfs luchtvaart) liggen er wel opportuniteiten op over te stappen op waterstof... maar probleem zijn de beperkte plaatsen waar je kan tanken (zelfs in Belgie, waar zowat het uitgebreidste HD waterstofnetwark van Europa ligt !)

dus alles op EV hoeft nu ook weer niet - mix is nodig
en jaja, die waterstof komt er ook niet vanzelf.... I know
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door De Rob »

Er zijn "roomers" dat ze massaal waterstof gaan produceren in landen(waar nu de aardolie vandaan komt) waar er bijna altijd zon(zonnepanelen) is omdat er zoveel energie voor nodig is da spul te produceren.Brengen ze dit in tankers over naar deze contrijen en onderweg draaien de tankers er ook op.
Verleden week op tv.
Rob
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Fetzl »

basically kunt ge op 2 manieren H2 maken:
1. omkatten van bv aardgas (hetgeen gebeurt in de oplossing van elugie met hun thuis-brandstof-cel)
niet echt "groene" waterstof, want nog steeds een fossiele bron

2. ofwel electrolyse: i.e. H2 uit water halen... maar dat vraagt best wel wat input van electriciteit.... die moet van ergens komen.
Dus als ge die zelf kunt opwekken (PV) dan zijde goed bezig.... en dan zijn "zonnige landen" idd dé place to be
als ge die klassiek moet aanmaken (zoals men bij onze noorderburen wou doen), wordt het een belachelijk verhaal van subsidies cashen
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door dvaerden »

Fetzl schreef: wo 27 nov, 2019 09:43 zelfs in Belgie, waar zowat het uitgebreidste HD waterstofnetwark van Europa ligt !
En ik weet het merendeel van die leidingen zo liggen :lol: , ik doe toezicht en inspectie op een groot deel van die leidingen :D , al is het dan wel vanuit een Toyota :twisted: .

Air Liquide is in Frankrijk bijvoorbeeld wel bezig met het plaatsen van waterstof tankstations, maar dat is natuurlijk altijd een vicieuze cirkel: zolang er quasi geen voertuigen op H2 rijden en het niet duidelijk is of er daar wel toekomst in zit, gaat er daar niemand tankstations voor bouwen maar langs de andere kant gaat er ook niemand zo'n voertuig kopen of bouwen als je er toch nergens mee kan tanken.

Los van voertuigen hoor ik de laatste tijd in de haven van Antwerpen wel vaker waaien dat er bedrijven zijn met plannen om een "groen" H2 netwerk aan te leggen waar ze met behulp van bijvoorbeeld windmolenparken in of aan zee of grote zonnepanelen velden H2 willen produceren en die zo te transporteren naar de Haven en daar als CO2 neutrale energiebron te gebruiken.
Ze zouden zelfs de mogelijkheden al aan het onderzoeken zijn hoe en waar die leidingen zouden kunnen gelegd worden (neem van mij aan dat die mogelijkheden behoorlijk beperkt zijn in de haven van Antwerpen :lol: )
In de haven van Antwerpen is nu op zich al redelijk wat H2 aanwezig, zowel verbruik als productie ervan, maar de H2 die in de haven geproduceerd wordt is voornamelijk een (bij)product uit de petrochemie en dus inderdaad niet erg groen te noemen.

Maar zoals je zelf inderdaad al aanhaalde is opslag het grote probleem voor H2 in personenwagens. En als je ofwel de H2 uit de petrochemie gaat gebruiken, of elektriciteit van kolencentrales om H2 te produceren met een niet al te best rendement dan ben je er in het totale plaatje ook geen stap verder mee vooruit natuurlijk.

Laatst zag ik ook ergens een reportage dat ze op de één of andere universiteit er op kleine schaal in geslaagd zijn om zonnepanelen de ontwikkelen die rechtstreeks H2 produceren uit zonne-energie ipv eerst elektriciteit en die dan te gebruiken om H2 te produceren. En dit ook met een hoger rendement dan dat je met een zelfde zonnepaneel elektriciteit zou opwekken. Maar in onze contreien heb je dan nog steeds niet echt een betrouwbare bron van energie natuurlijk.
Maar nu ben ik wel nogal ver van het oorspronkelijke onderwerp aan het afwijken denk ik.
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door Fetzl »

dvaerden schreef: wo 27 nov, 2019 18:48 Laatst zag ik ook ergens een reportage dat ze op de één of andere universiteit er op kleine schaal in geslaagd zijn om zonnepanelen de ontwikkelen die rechtstreeks H2 produceren uit zonne-energie ipv eerst elektriciteit en die dan te gebruiken om H2 te produceren. En dit ook met een hoger rendement dan dat je met een zelfde zonnepaneel elektriciteit zou opwekken. Maar in onze contreien heb je dan nog steeds niet echt een betrouwbare bron van energie natuurlijk.
Maar nu ben ik wel nogal ver van het oorspronkelijke onderwerp aan het afwijken denk ik.
Da’s de KULeuven... paneel ligt nu op dak van de onderzoekster als live pilot
Zal nog dik 5 jaar duren (of meer) eer dat commercieel rendabel is.... en dan heb je nog het probleem van veilige opslag.
Niemand wil een Hindenburg in zijn achtertuin
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
vandeven
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 25 feb, 2013 22:19
lrocb_lidnr: 0

Re: Electric 4x4 drive

Ongelezen bericht door vandeven »

ne goei bekende van me heeft ne nieuwe vw caddy op aardgas is dit jaar naar bretanje op vakantie geweest moest van pomp naar pomp rijde op benzine geen cng te vinden ondanks het een van de zuiverste verbranding is voor een otto motor
Plaats reactie