De 2019 Defender....
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Foto's zal wel lukken. Verslagje zou niet objectief zijn, en ik sta al eentje achter
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: De 2019 Defender....
Als iemand anders foto's kan maken wil ik wel pogen een verslagje te kakken. Waarschuwing: foto's nemen is niet gemakkelijk. Er staat er slechts één, en iedereen wil hem zien. Wanneer is de deadline, meneer de hoofdredac?
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Fetzl
- Berichten: 1433
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
wat is haalbaar Mr de Journalist ?
normaal is het een editie voor Q4... ik ben de andere artikels aan het verzamelen....
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Een objectief verslag zal inderdaad niet makkelijk zijn...
Ik neem in elk geval ook een fototoestel mee en zie wat kan.
Kijk er wel naar uit om the real thing te zien, na alle foto's en filmpjes de afgelopen weken.
Filip
Ik neem in elk geval ook een fototoestel mee en zie wat kan.
Kijk er wel naar uit om the real thing te zien, na alle foto's en filmpjes de afgelopen weken.
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
- lrocb_lidnr: 1295
Re: De 2019 Defender....
niet dat ik erop zit te wachten maar ben toch benieuw hoe de ineos grenadier er gaat uitzien.
https://ineosgrenadier.com/
https://www.hln.be/auto/ineos-miljardai ... ~a39a1b81/
https://ineosgrenadier.com/
https://www.hln.be/auto/ineos-miljardai ... ~a39a1b81/
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Ik ben deze morgen geweest ....
Ik ben nu vooral benieuwd hoe de Grenadier er zal uitzien ...
Ik ben nu vooral benieuwd hoe de Grenadier er zal uitzien ...
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
+1!Peter Puma schreef: ↑za 28 sep, 2019 13:54 Ik ben nu vooral benieuwd hoe de Grenadier er zal uitzien ...
Bedankt voor de foto's Peter!
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Nog een toemaatje
Het is een erg futuristische auto volgens LR
Het is een erg futuristische auto volgens LR
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2397
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Als het nu ene van Traxas moest zijn met afstandsbesturing...zou ik zeggen ... schoon.
Rob
Rob
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Nog wat plaatjes die op het www rondzwerven :
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Gezien en in gezeten. 't Is niet mijn ding (maar dat wist ik, ik heb een bloedhekel aan zowat alle nieuwe auto's), maar ze hebben best een goed product afgeleverd dat het ongetwijfeld goed gaat doen bij de voorziene doelgroep.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Er stond op de info wel dat dit een pre-model was, en dat de finale versie er nog anders kan uitzien.
Hoe dan ook, ik heb geen nieuwe defender gezien daar. Tenzij de HUE-166, die zag er nog redelijk nieuw uit
Escape ik denk dat je niet ver van ons zat? Toen ik dacht van ff af te komen was je weg, en dan ben ik blijven plakken bij de mannen van het Raaaen team
Hoe dan ook, ik heb geen nieuwe defender gezien daar. Tenzij de HUE-166, die zag er nog redelijk nieuw uit
Escape ik denk dat je niet ver van ons zat? Toen ik dacht van ff af te komen was je weg, en dan ben ik blijven plakken bij de mannen van het Raaaen team
- christiaan
- Berichten: 306
- Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
- lrocb_lidnr: 7
- Woonplaats: Hulshout
Re: De 2019 Defender....
Het zal een kort verslag worden want er was helemaal geen nieuwe Defender te zien.
Ik zag wel een knappe suv. Mooie verschijning, helemaal mee met de tijd. Tablet in het dashboard. Overal plastiek. Zal wel nodig zijn om gewicht te besparen. Helaas was het op veel plaatsen van die goedkope plastiek. Maar misschien zijn dat nog dingen die worden veranderd eens de definitieve versie op de markt komt? Anders zou het echt zielig worden voor een wagen die zoveel moet gaan kosten.
Heb één kleine opmerking ivm het design. Waarom die vierkante accentuering in de achterlichten? Doet mij denken eerder aan Jeep dan aan Landrover. Een gemiste kans om nog een extra knipoog te geven naar het icoon.
Toch nog eentje ... die plastieken traanplaten op de motorkap !?!?
Ik denk niet dat er ooit iemand de komende 10 jaar met zo'n New Defender een tripke gaat rijden in de Morvan. Die ND is nog breder dan de legendarische Toyota Land Cruiser modellen 80 en 100, namelijk 1996 mm! Met mijn "old Defender" die 1790 mm breed is, was het soms al krap. Nu hoor ik jullie al zeggen" ach man alsof Landrover wakker ligt van die weggetjes in de Morvan". Tuurlijk niet want die nieuwe Defender is duidelijk niet bedoeld voor gasten zoals de meerderheid op dit forum of de leden van deze club.
Was uiteindelijk een leuke namiddag. Een tof uitje met het Raaên Team met gratis drank en hapjes. Veel bekenden ontmoet. Altijd leuk dat mensen op je afgestapt komen en je aanspreken met een Hollands accent "hey jij moet Christiaan van het Raaên team zijn?" Buiten Pengiun nog enkele andere oude bekenden gezien dus ja heb al saaier zaterdag namiddagen gehad
Ik zag wel een knappe suv. Mooie verschijning, helemaal mee met de tijd. Tablet in het dashboard. Overal plastiek. Zal wel nodig zijn om gewicht te besparen. Helaas was het op veel plaatsen van die goedkope plastiek. Maar misschien zijn dat nog dingen die worden veranderd eens de definitieve versie op de markt komt? Anders zou het echt zielig worden voor een wagen die zoveel moet gaan kosten.
Heb één kleine opmerking ivm het design. Waarom die vierkante accentuering in de achterlichten? Doet mij denken eerder aan Jeep dan aan Landrover. Een gemiste kans om nog een extra knipoog te geven naar het icoon.
Toch nog eentje ... die plastieken traanplaten op de motorkap !?!?
Ik denk niet dat er ooit iemand de komende 10 jaar met zo'n New Defender een tripke gaat rijden in de Morvan. Die ND is nog breder dan de legendarische Toyota Land Cruiser modellen 80 en 100, namelijk 1996 mm! Met mijn "old Defender" die 1790 mm breed is, was het soms al krap. Nu hoor ik jullie al zeggen" ach man alsof Landrover wakker ligt van die weggetjes in de Morvan". Tuurlijk niet want die nieuwe Defender is duidelijk niet bedoeld voor gasten zoals de meerderheid op dit forum of de leden van deze club.
Was uiteindelijk een leuke namiddag. Een tof uitje met het Raaên Team met gratis drank en hapjes. Veel bekenden ontmoet. Altijd leuk dat mensen op je afgestapt komen en je aanspreken met een Hollands accent "hey jij moet Christiaan van het Raaên team zijn?" Buiten Pengiun nog enkele andere oude bekenden gezien dus ja heb al saaier zaterdag namiddagen gehad
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Ik had rond gekeken, maar niemand herkend... Spijtig, had anders zeker een babbeltje willen doen.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
- dvaerden
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Kapellen
Re: De 2019 Defender....
Ze hebben u precies gehoord Rob : https://www.vroom.be/nl/nieuws/land-rov ... erna-22319
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2397
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
HAHAdvaerden schreef: ↑wo 02 okt, 2019 20:00Ze hebben u precies gehoord Rob : https://www.vroom.be/nl/nieuws/land-rov ... erna-22319
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 11:08
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bocholt/Moerbeke
Re: De 2019 Defender....
Ik ben zaterdag ook wezen kijken en moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was.
Als je deze Def langs een nieuwe G zet dan ziet de G eruit als een ouden doos. Land Rover heeft terug een icoon op de kaart gezet. Enkel de prijs is hoog.
Het was trouwens grappig hoe de "oude"Defender-rijders allemaal eens aan de plastiek van de bumper moesten voelen. Want dat is een materiaal dat we daar nu niet kennen.
Als je deze Def langs een nieuwe G zet dan ziet de G eruit als een ouden doos. Land Rover heeft terug een icoon op de kaart gezet. Enkel de prijs is hoog.
Het was trouwens grappig hoe de "oude"Defender-rijders allemaal eens aan de plastiek van de bumper moesten voelen. Want dat is een materiaal dat we daar nu niet kennen.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Geef mij toch maar die oude doos
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Het zal even gewenning vragen. Hij zal dan wel nooit zo flexibel en universeel inzetbaar zijn als onze Defender Classics, maar ik merk dat ik er toch al voor aan het opwarmen ben. Hij zal best wel indrukwekkend zijn in't echt.
De analyse van Andrew St Pierre White van 4xOverland is best wel goed. Kritisch, onbevangen en zonder de ballast van nostalgie.
Groeten,
Joris
De analyse van Andrew St Pierre White van 4xOverland is best wel goed. Kritisch, onbevangen en zonder de ballast van nostalgie.
Groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Filmpje al gezien, maar kan me niet overtuigen. De naam defender zal hij voor mij nooit waardig zijn, de mogelijkheden met deze suv zijn niets als je dat vergelijkt met de defender classic
Voor het prijskaartje dat er aan het instap model hangt rij je rond met een Mercedes GLE. Als ik dan moet kiezen tussen een Merc of een LR... dan weet ik het wel. Ik ben geen blinde green-oval lover
Als je dan wat dieper in je zakken kan graaien is zelfs de 453Pk AMG versie nog steeds beter koop en meer klasse uitstraling dan de nieuwe JLR SUV X versie. En alle AMG's zijn one-man-engine build, wat je niet kan zeggen bij JLR.
Ondertussen hebben ze bij Mercedes ook nog de GLB waar van dit een mogelijk versie gaat zijn: (basisprijs 38.000)
En kan nu zeggen wat je wil, maar die nieuwe JLR kan toch echt niet tippen aan deze G-Rex :
https://www.mercedes-amg.com/en/vehicle ... v/g63.html
Ja, het klopt sinds ik nu 4 jaar met Mercedes rij ben ik meer en meer fan geworden. Ook naar hun klanten toe staat Mercedes een pak hoger op de ladder dan JLR. Jaarlijks mogen we minstens 4 keer naar een event, en dat is ook wat meer dan bij de voorstelling van die nieuwe JLR
Maar toch bol ik buiten het werk toch liever met mijn echte defender rond
Het word hoogtijd dat ze bij JLR een paar designers buiten zwieren en met een schone lei beginnen. (misschien moeten toch nog eens in het zand gaan tekenen)
Voor het prijskaartje dat er aan het instap model hangt rij je rond met een Mercedes GLE. Als ik dan moet kiezen tussen een Merc of een LR... dan weet ik het wel. Ik ben geen blinde green-oval lover
Als je dan wat dieper in je zakken kan graaien is zelfs de 453Pk AMG versie nog steeds beter koop en meer klasse uitstraling dan de nieuwe JLR SUV X versie. En alle AMG's zijn one-man-engine build, wat je niet kan zeggen bij JLR.
Ondertussen hebben ze bij Mercedes ook nog de GLB waar van dit een mogelijk versie gaat zijn: (basisprijs 38.000)
En kan nu zeggen wat je wil, maar die nieuwe JLR kan toch echt niet tippen aan deze G-Rex :
https://www.mercedes-amg.com/en/vehicle ... v/g63.html
Ja, het klopt sinds ik nu 4 jaar met Mercedes rij ben ik meer en meer fan geworden. Ook naar hun klanten toe staat Mercedes een pak hoger op de ladder dan JLR. Jaarlijks mogen we minstens 4 keer naar een event, en dat is ook wat meer dan bij de voorstelling van die nieuwe JLR
Maar toch bol ik buiten het werk toch liever met mijn echte defender rond
Het word hoogtijd dat ze bij JLR een paar designers buiten zwieren en met een schone lei beginnen. (misschien moeten toch nog eens in het zand gaan tekenen)
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2397
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Dat Grenadier gedoe???......Mijn gedacht...dikke praat van een Miljardair.Start datum 2021....Daartegen rijden er al te veel "nieuwe" rond.Gaat LR dat wel toestaan.
Ben gisteren in Gaydon Lr geweest.Daar lachen ze er eens mee.
Rob
Ben gisteren in Gaydon Lr geweest.Daar lachen ze er eens mee.
Rob
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Die kerel wilde al 4 jaar eerder de defender verder bouwen, en had bijna een deal met JLR. Op het laatste zei JLR nope, je mag de naam niet gebruiken.
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Het gaat niet alleen om de naam maar ook de design clues.
Een nieuwe auto maken die de oude Defender kan vervangen als utility voertuig zonder aan de intellectuele eigendomsrechten van Land Rover te raken wordt een huzarenstukje.
Bollinger doet alvast een concrete poging maar als Class-3 vehicle is die gewoon te zwaar (voor de EU markt).
Een nieuwe auto maken die de oude Defender kan vervangen als utility voertuig zonder aan de intellectuele eigendomsrechten van Land Rover te raken wordt een huzarenstukje.
Bollinger doet alvast een concrete poging maar als Class-3 vehicle is die gewoon te zwaar (voor de EU markt).
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Gaat geen 2 jaar duren peis ek
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
BMW should buy Jaguar Land Rover from Tata Group, Bernstein says - The Economic Times https://m.economictimes.com/industry/au ... 181008.cms
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Precies wat ook in het artikel beschreven staat ;-).
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Waarom zo sceptisch over de Grenadier? Haalbaarheid?
De opzet sluit in elk geval nauw aan bij die van de klassieke Defender: no-nonsense, 'no design for design's sake' , ladderchassis, grote laadruimte, repareerbaar, beam axles, lockable diffs, en wat het interieur betreft: 'Everything you need, nothing you don't.'
Kan bijna niet verder staan van JLR's Defender. De kandidaat Grenadier-koper is LR sowieso kwijt met de nieuwe Defender.
Alleen spijtig dat ze'm enkel met automaat willen leveren... Ben er heel benieuwd naar!
De opzet sluit in elk geval nauw aan bij die van de klassieke Defender: no-nonsense, 'no design for design's sake' , ladderchassis, grote laadruimte, repareerbaar, beam axles, lockable diffs, en wat het interieur betreft: 'Everything you need, nothing you don't.'
Kan bijna niet verder staan van JLR's Defender. De kandidaat Grenadier-koper is LR sowieso kwijt met de nieuwe Defender.
Alleen spijtig dat ze'm enkel met automaat willen leveren... Ben er heel benieuwd naar!
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
De Russen krijgen hier een UAZ op de weg, dus....
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 871
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel
Re: De 2019 Defender....
Gaat volgens mij toch ook geld kosten als ik de site zo bekijk.
Land Rover closest thing to heaven on earth
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: De 2019 Defender....
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- baudts
- LROCB-Member
- Berichten: 871
- Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
- lrocb_lidnr: 1139
- Woonplaats: Steenhuffel
Re: De 2019 Defender....
En wat doet het allemaal was ook geinteresseerd
Land Rover closest thing to heaven on earth
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Er zijn er nog aan't bouwen. Ik twijfel nog...
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: De 2019 Defender....
Nog sterker, je kan eerder een nieuwe Defender 90 kopen bij Lego dan bij LR.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
https://www.cityam.com/jim-ratcliffe-wi ... der-shape/Peter R. schreef: ↑di 08 okt, 2019 14:15Miljardairs mogen dikke praat verkopen hé Orbeir, Die hebben een dikke portefeuille. Volgens mij heeft hij al een deal met BMW voor de aandrijflijnen. Doet mij een beetje denken aan Henry Ford II die Ferrari wou kopen, en Enzo haakte op 't laatste moment af. De rest is geschiedenis. En in 'Gay'don moeten ze niet te hard lachen. Als 't zo verder gaat zit LR binnen de 2 jaar in de verkoop. Mr. Tata is NI content.
Jaguar Land Rover’s (JLR) efforts to thwart billionaire businessman Sir Jim Ratcliffe’s plans to model the shape of his new 4×4 on JLR’s Defender have failed.
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: De 2019 Defender....
Vanaf februari zullen ze in de showroom staan, dacht ik. De zijruiten kan je gewoon ingooien.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
- lrocb_lidnr: 1295
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2397
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
-
- LROCB-Member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: ma 26 okt, 2015 16:58
- lrocb_lidnr: 1478
- Woonplaats: Mol
Re: De 2019 Defender....
Ze zijn in ieder geval al onderweg, afgelopen vrijdag richting nachtroadbook al bij een opligger gestaan met 4 nieuwe exemplaren.
Defender 110 SW - Td5 - 2003
-
- LROCB-Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: za 25 mei, 2019 19:32
- lrocb_lidnr: 1486
- Woonplaats: 9280 Wieze
Re: De 2019 Defender....
ik moet zeggen dat de nieuwe defender, ofte in mijn ogen eigenlijk de disco5, me bijzonder aan het charmeren is... al meermaals een config online gemaakt op lr.be... Voor mij, nu met volvo xc90 als daily driver en disco4 voor offroad en kamperen, denk ik dat deze wagen beide doelen wel zou kunnen combineren...
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2015 11:41
- lrocb_lidnr: 0
Re: De 2019 Defender....
Waarom dan gewoon de Disco4 niet voor daily drive en offroad ?StarLight schreef: ↑ma 23 dec, 2019 21:42 ik moet zeggen dat de nieuwe defender, ofte in mijn ogen eigenlijk de disco5, me bijzonder aan het charmeren is... al meermaals een config online gemaakt op lr.be... Voor mij, nu met volvo xc90 als daily driver en disco4 voor offroad en kamperen, denk ik dat deze wagen beide doelen wel zou kunnen combineren...
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Ik zie ook weinig voordelen van de nieuwe Defender tov de Disco 3/4 (en 5). Behalve misschien motoren met recentere euronorm en bragging rights omdat er 'Defender' op staat.
Als je de nieuwe mooier vindt dan de Disco, is dat natuurlijk wel een goede reden.
Filip
Als je de nieuwe mooier vindt dan de Disco, is dat natuurlijk wel een goede reden.
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- Fetzl
- Berichten: 1433
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
de nieuwe 110 die op bij de Last Overland Homecoming aan Autoworld in Brussel stond, had toch nog altijd een gemengd verbruik van rond de 12 l/100km
Voor een nieuwe model (zelfs al zou het Euro 6 zijn ?) vond ik dat niet zo spectaculair.... eerder ronduit teleurstellend
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Amai, en dat was nochtans een hybride prototype!
J
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
300 pk met een benzinemotor, het moet van ergens komen .
Hybride is niet uitgevonden om het verbruik te doen dalen, maar dient enkel om de vervuiling te verplaatsen.
Stekker-hybrides kunnen daar bij korte ritten en consequent gebruik misschien een oplossing bieden, maar vaak worden die niet via de stekker geladen....
Hybride is niet uitgevonden om het verbruik te doen dalen, maar dient enkel om de vervuiling te verplaatsen.
Stekker-hybrides kunnen daar bij korte ritten en consequent gebruik misschien een oplossing bieden, maar vaak worden die niet via de stekker geladen....
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Doet een hybride niet aan recuperatie uit het remmen etc? Dan ga je je wel de vraag stellen met wat voor rijgedrag ze zich in dat gemengd verkeer storten
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Zelfs al doet die auto aan energierecuperatie tijdens het remmen, wat het opbrengt is peanuts; van 100km/h naar stilstand is equivalent aan enkele 100 Watt, meer niet (anders zouden je remmen wel héél snel warm lopen).
Het principe dat alle beetjes helpen geldt natuurlijk hier ook.
Het zou echter wijzer zijn om een lichtere auto te bouwen
Het principe dat alle beetjes helpen geldt natuurlijk hier ook.
Het zou echter wijzer zijn om een lichtere auto te bouwen
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Ik spreek niet van verbruik, enkel van Euronorm, kwestie dat sommige mensen bepaalde steden nog willen/moeten in kunnen zonder de extra belasting te betalen.
Verbruik van 12l benzine lijkt mij heel goed mee te vallen voor een grote, zware 4x4 op benzine in gemengd verbruik. Hybriede kan hoogstens in de file een merkbaar verschil maken.
De recupereerbare energie is inderdaad maar ca 200Wh (75kJ), en slechts een beperkt gedeelte kan effectief gerecupereerd worden, dus dat is inderdaad heel beperkt. Redenerend dat elke keer optrekken wordt gecompenseerd door remmen, kan dat wel een belangrijk percentage uitmaken en het verbruik in verkeer met veel wisselende snelheden toch merkbaar verlagen. Of dat het bijkomende gewicht en complexiteit waard is, is weer een andere discussie.
Filip
Verbruik van 12l benzine lijkt mij heel goed mee te vallen voor een grote, zware 4x4 op benzine in gemengd verbruik. Hybriede kan hoogstens in de file een merkbaar verschil maken.
Om een 2 ton zware wagen van 100km/h tot stilstand te brengen in 10sec (da's doorremmen, maar nog geen noodstop) heb je een (gemiddeld) vermogen nodig van ca 75kW. Een deel daarvan wordt geleverd door lucht- en rolweerstand, het gros komt wel degelijk van de remmen en die moeten dus inderdaad serieuze hoeveelheden warmte kunnen afvoeren.Peter Puma schreef: ↑vr 03 jan, 2020 01:51 Zelfs al doet die auto aan energierecuperatie tijdens het remmen, wat het opbrengt is peanuts; van 100km/h naar stilstand is equivalent aan enkele 100 Watt, meer niet (anders zouden je remmen wel héél snel warm lopen).
De recupereerbare energie is inderdaad maar ca 200Wh (75kJ), en slechts een beperkt gedeelte kan effectief gerecupereerd worden, dus dat is inderdaad heel beperkt. Redenerend dat elke keer optrekken wordt gecompenseerd door remmen, kan dat wel een belangrijk percentage uitmaken en het verbruik in verkeer met veel wisselende snelheden toch merkbaar verlagen. Of dat het bijkomende gewicht en complexiteit waard is, is weer een andere discussie.
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: De 2019 Defender....
Inderdaad Filip, ik had moeten schrijven "het equivalent van enkele 100 watt-uur". Het kortstondige vermogen is dan wel groot, de tijdsduur kort. Dus de hoeveelheid energie is niet echt betekenisvol.
Rol en luchtweerstand is, zeker bij stadsverkeer waar een hybride zin heeft, niet echt een belangrijke factor.
Waar de voornaamste winst zit is het (deels) voorkomen dat de verbrandingsmotor voortdurend met wisselende belasting moet werken want daar is zo'n motor erg slecht in terwijl een elektrische motor dit merkelijk beter doet.
De zin en de onzin ... het is beslist een boeiende materie
Rol en luchtweerstand is, zeker bij stadsverkeer waar een hybride zin heeft, niet echt een belangrijke factor.
Waar de voornaamste winst zit is het (deels) voorkomen dat de verbrandingsmotor voortdurend met wisselende belasting moet werken want daar is zo'n motor erg slecht in terwijl een elektrische motor dit merkelijk beter doet.
De zin en de onzin ... het is beslist een boeiende materie
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5